3-vuotias putosi parvekkeelta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mutsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mutsi

Vieras
9-vuotias sisko vahti pienempiään
Pikkupoika putosi parvekkeelta - Selvisi hengissä
Perjantai 4.9.2009 klo 11.41

Naapuri löysi kuuden metrin korkeudelta pudonneen 3-vuotiaan Vaasan Ristinummella.

Perheen äiti lähti eilen alkuillasta käymään jossakin kuopuksensa kanssa ja jätti 5-vuotiaan tyttärensä ja 3-vuotiaan pojan kotiin. Pikkuisia vahtimaan jäi 9-vuotias isosisko. Äiti kielsi kolmikkoa menemästä parvekkeelle.

Äidin lähdettyä lasten uteliaisuus voitti pelottavin seurauksin. Pikkuiset menivät parvekkeelle ja poika putosi sen kaiteen yli. Naapuritalon alakerran asunnossa asuva nainen näki järkytyksekseen noin kuuden metrin korkeudelta pudonneen lapsen. Nainen hälytti nopeasti apua. Huimasta ilmalennostaan huolimatta poika oli tajuissaan.

Onnettomuus sattui torstaina Vaasan Ristinummella kello 19.20. Vanhan Vaasan kadulla asuvan perheen vanhemmat saapuivat onnettomuuspaikalle nopeasti. Poliisi ei tiedä, missä he olivat käymässä onnettomuuden tapahtuessa. Vanhemmat olivat ilmeisesti eri paikoissa.

Poika kuljetettiin ambulanssilla keskussairaalaan, jossa hänet otettiin varmuuden vuoksi tehohoito-osastolle. Lapsen vammat ovat kuitenkin onnekkaasti sen verran lieviä, että hänet siirrettäneen vielä tänään tavalliselle lastenosastolle, kertoo Mia Smeds Pohjanmaan poliisin viestinnästä.

Hän kertoo, että putoamista tutkitaan normaaliin tapaan. Hän ei usko, että vuonna 1973 syntynyttä äitiä ja vuonna 1965 syntynyttä isää epäiltäisiin heitteillejätöstä.

- Tottakai poliisi tutkii, miten tämä on päässyt tapahtumaan, mutta tuskin tässä on sen kummempaa. Lapsia oli kielletty menemästä parvekkeelle, Mia Smeds toteaa.

En nyt ala ketään syyllistämään mut ite en i-ki-nä jättäis mun lapsia ton ikäsen kanssa edes hetkeksi!! Tai sit mun tuntemat ton ikäset on täydellisen huolimattomia ja vastuuttomia. Hyvä et pystyn jättää mun 18v veljen hoitoon... Ku ei viel tajuu et kuinka tarkkaa tosiaa pikkusia pitää vahtia.

:o :o No voi jumalauta sentään, onhan tuo nyt selvä heitteillejättö kun jätät pienet lapset keskenään!!!! 9-vuotias ei todellakaan ole tarpeeksi vanha hoitamaan lapsia!!!!!
:headwall: :headwall: Jestas mitä kusipäitä nuo vanhemmat!!!

Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
:o :o No voi jumalauta sentään, onhan tuo nyt selvä heitteillejättö kun jätät pienet lapset keskenään!!!! 9-vuotias ei todellakaan ole tarpeeksi vanha hoitamaan lapsia!!!!!
:headwall: :headwall: Jestas mitä kusipäitä nuo vanhemmat!!!

Itse hoidin 8 vuotiaana toisen perheen 2 ja 4 ikäsiä yönkin yli.

Kyllä on nykylapset avuttomia, jos ei 9-vuotiaana pysty katsomaan nuorempien perään.
Itse hoitelin 9-vuotiaana 3:a nuorempaa sisarustani päivittäin, monta tuntia. Asuimme vielä pienessä saaressa aivan rannalla ja lähimpään naapuriinkin oli matkaa n. puoli kilometriä.

Alkuperäinen kirjoittaja joo joo:
Kyllä on nykylapset avuttomia, jos ei 9-vuotiaana pysty katsomaan nuorempien perään.
Itse hoitelin 9-vuotiaana 3:a nuorempaa sisarustani päivittäin, monta tuntia. Asuimme vielä pienessä saaressa aivan rannalla ja lähimpään naapuriinkin oli matkaa n. puoli kilometriä.

Pystyyhän ne perään katsomaan, jälki vain voi olla mitä milloinkin.

Kumma juttu, että Suomessakin hakataan lapsia, juodaan viinaa lasten ollessa kotona, annetaan isän pahoinpidellä äitiä ja tehdään yleensäkin virheitä eli ollaan inhimillisiä. Nimittäin tätä palstaa kun lukee, kenellekään ei tulisi mieleenkään tehdä mitään noista edellä mainituista asioista. Vai miten tänne on kaikki superäidit eksyneetkin?

Toivottavasti lapsi paranee, isosisko ei syytä itseään ja vanhemmatkin toipuvat tilanteesta.

Alkuperäinen kirjoittaja joo joo:

Oikeesti mäkin hoidin mun vauva siskoa 9,5 veenä kotona ja sit kymppi/11-vuotiaana otin mukaan kauppaankin.....ei kyl koskaan ollu sattua mitään...

On oikein tuomita moinen teko! Toivottavasti lastensuojelu puuttuu asiaan. Ja vieras: kyllä tällä palstalla yhtälailla tuomitaan viinanjuonti ja väkivalta lapsiperheissä! Ja todella: onneksi palstalla on niin terveitä ihmisiä että heille ei tulisi mieleenkään tehdä moisia asioita! Sinusta en mielipiteesi perusteella kyllä menisi takuuseen. Silittelet päätä ja hyssyttelet kun pitäisi sanoa suorat sanat. Ei tuollainen vastuuttomuus poistu loputtomalla ymmärtämisellä!

Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
On oikein tuomita moinen teko! Toivottavasti lastensuojelu puuttuu asiaan. Ja vieras: kyllä tällä palstalla yhtälailla tuomitaan viinanjuonti ja väkivalta lapsiperheissä! Ja todella: onneksi palstalla on niin terveitä ihmisiä että heille ei tulisi mieleenkään tehdä moisia asioita! Sinusta en mielipiteesi perusteella kyllä menisi takuuseen. Silittelet päätä ja hyssyttelet kun pitäisi sanoa suorat sanat. Ei tuollainen vastuuttomuus poistu loputtomalla ymmärtämisellä!

Aika hyvin pystyit mut yhden mielipiteen perusteella luokittelemaan lapsiaan hakkaavaksi juopoksi.

Ja kenenköhän päätä mä muka silittelin..? Sunko harkintakyky ei petä koskaan?

Yhteistyössä