-30kg ja 12kk kaikki vinkit tänne!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "laihduttaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"laihduttaja"

Vieras
Tarkoitus olisi saada vuodessa n. 30kg pois.
Painonpudotuksen tulisi olla siis suunnilleen 0,5kg-1kg / viikko.
Kaikki hyväksi havaitut vinkit otetaan vastaan!
"Karppaaminen" olisi yksi minun suosikeistani, siinä on vain suuri vaara lipsua ruokavaliosta. Ainakin minulla.
Nuorimman lapsen synnyttyä sain jäljelle jääneet raskauskilot (10kg) karistettua pois karppaamisella, vaan kun siitä lipsui, on kilot tulleet takaisin yhtä nopeasti kuin putosikin.

Liikunta ei ole mikään mielekkäin harrastukseni. Vaan ilman sitäpä ei painoa putoakkaan, tiedossa on. Kuntosalille ei ole mahdollista mennä, kolme lasta kotona hoidettavissa.
Yleisesti liikutaan kävellen, meillä ei ole autoa joten kaikki juoksevat asiat on hoidettava kävellen. Vähintään 3-5km tulee päivittäin käveltyä.

Paras minulle olisi kun saisi jonkun noudatettavan ruokalistan jokaiselle päivälle. Olisi helppo miettiä ja laskea mitä sinne suuhunsa voi laittaa. Myöskin kuinka paljon liikuntaa päivässä jne..

Liikunta vaikuttaa kyllä muutenkin positiivisesti painonpudotuksessa, kuin vain kaloreita kuluttamalla. Saa mielekästä tekemistä (johon ei liity syömistä), piristää mieltä, parantaa unen laatua (huonosti nukkuvat syövät enemmän) ym.

Joten kannustan kyllä liikkumaan!

Kiloklubi auttaa hahmottamaan kuinka paljon missäkin on kaloreita ja siellä on helppo suunnitella itelle sopivat syömiset.
Ainoa mitä tarvit on tiukka itsekuri. Mulla lipsu 10 kg jälkeen ja 2 kg jo tullu takas. Jostain pitäs se motivaatio taas repiä.

Eihän tuo liikunta välttämätöntä ole laihtumisen kannalta, joskin muuten aika hyödyllistä ja kiinteyttää. Mun mielestä ihan mitä ruokavaliota tahansa noudatat, niin tärkeimmät säännöt on:

-Paljon kasviksia (ja hedelmiä jos et karppaa)
-Paljon vettä

Tietenkin kalorinkulutusta pitää saada pienemmäksi, mut vähemmän sitä ruokaa saa mahtumaan kun lautaselle pistää vähintään puolet kasviksia ja juo ennen ateriaa pari lasia vettä..

Yhteistyössä