M
Manta
Vieras
Moi! Miten te uskallatte tehdä vauvoja? Oma vauva olis niin ihana, mä olen haaveillut siitä jo monta vuotta, mutta niin monta muttaa on matkassa.... Ensinnäkin taloudellinen tilanne, mulla on vakituinen työ, mutta matalapalkkainen ja miehellä ei ole vakituista työtä. Kaikilla kavereilla alkaa olla lapsia ja joillain jo kolme tenavaa, itselle tulee ihan tyhmä olo kun ei ymmärrä mitään kasvattamisesta yms. Musta ainakin tuntuu että joillain meidän kavereilla on oikein kilpailu siitä kenen lapsella on parhaimman vaunut ja kuka on ilmoitettu minnekin leikkikouluun jne. Osa kavereistani on Oikeata Äiteä kiillotellulla sädekehällä, on annettu kaikki elämä vaan lapselle... Tietysti ulkopuoleltakin on kovat paineet kummankin vanhemmilta, jatkuvasti pientä vihjailua että kuinka kivaa olisi tulla mummoksi/papaksi.. Jopa töissä yksi tyyppi tuli sanomaan, että seuraavaa että millon mulla alkaa maha kasvamaan. Ja lisäksi asutaan aika kaukana omista lähisukulaisista, joten heistä ei ole mahdollista saada lastenhoitoapua tai tukea, jos sitä joskus tarvitsisimme. Jonkun mielestä tämä on varmaan tyhmää, mutta mä koen että mua painostetaan joka puolelta kun alan olemaan ainoa kaveripiiristä jolla ei ole lasta... Toisaalta haluaisin oman lapsen ja toisaalta en ... välillä ajattelen, että ei me varmaan edes saada koskaan omaa lasta, kun tää on tällasta jahkaamista, ehkä me ei edes ansaita saada lapsia. Toisaalta taas on ihanaa kun voi töiden jälkeen mennä työkavereiden kans parille oluelle... Onkohan mulla
jakomielitauti???!!!
jakomielitauti???!!!