+35-vuotiaat vauvahaaveilijat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vuosimallia 69
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vuosimallia 69

Vieras
Hei,
nyt se tulla tupsahti taivaalta:vauvakuume. Hillitön halu saada pieni nyytti hoivattavaksi, vaikka olen jo monesti vannonut itsekseni, että ei enää.

Olen 37-vuotias, 2 lapsen äiti, joista toinen on ns. erityislapsi eli helppoa ei ole ollut ja monesti olen yövalvomisten jälkeen todennut, että kiitos ei enää minulle näitä lapsia enää, en jaksa! Nyt kuitenkin tilanne helpottaa, selviän jo lasten kanssa yksinkin ihan kivasti, jos mies on työmatkalla. Ja kas, vauvakuume iskee....

Pelottaa vähän tuo ikä, mutta taidan silti aloittaa miehen ympäripuhumisen. Sekään ei ole helppoa, koska kyllä tässä hullumyllykässä on mieskin joutunut koville ja monesta itselleen tärkeästä asiasta luopumaan tai siirtämään hamaan tulevaisuuteen.

Onko muita 4-kymppiä lähestyviä vauvahaaveilijoita?

Niin ja saa tietysti yli 4-kymppisetkin osallistua keskusteluun. Itsekin varmaan senkin rajapyykin ohitettuani saan taas vauvakuumeen aikaiseksi ja eihän tässä mitään varmaa raskautumista ole tiedossa, vaikka saisinkin miehen ympäripuhuttua. Kakkostakin yritettiin vuosia ja turvauduttiin lopulta hoitoihin, jotka onneksi auttoivat.

No onhan täällä tällainen vuosimallia 1968 ensiyrittäjä eli sinua vanhempi... Kun ei oikeastaan aiemmin ollut vauvakuumetta, eikä pitkään ollut kenen kanssa sitä lasta tehdäkään. Ja nyt sitten yhtäkkiä eräänä aamuna pari kuukautta sitten heräsin ja halusin lasta. Ei siis mitään hitaasti heräävää vauvakuumetta vaan kertakaikkinen täyskäännös. Nolotti.
Onneksi mies oli heti juonessa mukana. Olemme liikkeellä siltä pohjalta, että kokeillaan ja ollaan onnellisia jos onnistuu. Ja jos ei onnistu niin siihen pitää sitten tyytyä. Minulla on läheisiä, lapsettomia ystäviä, ja heitä katsoessani näen, että onnensa voi rakentaa ilman vauvaakin, vaikka se vaikealta joskus tuntuukin. Yritän pitää tämän asian tajunnassa, ettei pettymys ole liian suuri.
Ikää lukuunottamatta perusasiat ovat päällisin puolin kunnossa - säännöllinen kierto, ovulaatio tuntuu joka kuukausi, seksi sujuu. Lääkäriltä ei ole kysytty vielä mitään, niin että kuka tietää.
Löytyykö muita ikätovereita?

Tiedoksenne, että täällä pyörii kaksikin ketjua, vanhat ensiyrittäjät ja aurinkovauvat, molemmissa niitä "varttuneempia" vauvahaaveilijoita" ja odottajia, ja onhan siitä muutama vauvallinenkin kai jo?

Kiitos kaunis vinkistä - on joskus vähän vaikea tietää vanhoista ketjuista, kun esim. 'aurinkovauvat' ei sinällään anna paljonkaan vihjettä siitä, mistä on kysymys ja kun ketjut vielä katoavat näkyvistä vähemmän aktiivisina kausina niin ei tule sen vuoksi tarkasteltua niitä lähemmin. Siksi on kiva että joku jaksaa opastaa talon tavoille, niin sanotusti.
Tuon ensiyrittäjien ketjun tiesinkin jo, vaan kun meitä vanhuksia on sen verran vähän liikkeellä niin olisi kiva vaihtaa kokemuksia sellaistenkin kanssa joilla on kukaties jo lapsia entuudestaan mutta joitten ikä ja elämänkokemus ovat omia lähellä.

Heips, täällä yksi vm-70 haaveilija. Aiemmasta liitosta 10 v ja 14 v tytöt, nyt yritystä 11/05 lähtien, yksi keskenmeno/tuulimuna 05/06. Jännäilen vkon 27 testaajien ketjussa. Onko teillä muilla vaivannut ikänne? Juu, tiedän, olen teitä nuorempi, mutta jotenkin tuo 14 v tytön olemassaolo tekee minut VANHAKSI, kuten rakas esikoiseni jaksaa välillä muistuttaa...

Moi!
Täällä yksi 40 huikenteleva, 6 kk typsykän äippä. Laitan teille vähän tsemppiä että kyllä me varttuneetkin äidit jaksamme siinä missä nuoremmatkin! Rohkeasti vaan vauvan hankintaan! Minulle tämä ehkä oli viimeinen, siis taitaapa olla lapsiluku täynnä. Mulla ennestään 22v. poika, 16v. tyttö, 5v. poika ja tämä hännänhuippu tyttö. Nämä kaksi nuorimaista olivat kovan ja vuosien yrittämisen tulos, kauheesti pettymyksiä kun en meinannut raskautua. Luomu vauvoja kuitenkin ovat. Nyt voin vaan todeta että äitiys on maailman ihanin asia näin vähän vanhempanakin.

Yhteistyössä