3kk vauvan korvikemäärät auttakaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aadelin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Aadelin

Vieras
Kohta 3kk vauva ja pelkällä korvikkeella ollut syntymästään asti (paitsi alussa laitoksella vähän maitoa tuli multa). Nyt n. viikon ajan vuorokausimäärät Nan1-korvikkeella olleet 1000-1200ml. Liikaa vissiin? Pelkään että vauvan munuaiset vaurioituu mutta nälässä en lastani pidä. Neuvolasta en ole kysynyt kun tiedän miten kielteisesti siellä suhtaudutaan jos vauva syö yli 900ml päivässä kuten olen muiltakin kuullut samanikäisten vanhemmilta. Mitä tekisit? Vauva ei syö yli, ei pulauttele yms.

Poikani oli samanlainen syöppö. Tosin tuon korvikemäärän lisäksi hän sai vielä vähän rintamaitoa. Neuvolasta sanoivat, että sitten sitä pitää ruokkia, jos sen on nälkä. Yli 1000 ml päivässä ei periaatteessa pitäisi mennä, mutta en mä tiedä viitsiikö sitä vauvaa turhaa huudattaakkaan.

Jaa että nykyään on noin...? 5 v. sitten mun lapsi joi 3 kk:n iässä 1,5 litraa sitä korviketta, kunnes sain epävirallisen luvan korvata osan maissivellillä ja peruna-porkkanavellillä. Niillä ja sitten melko pian myös kiinteillä maitomäärä väheni. Kyseessä tosi isokokoinen poika.

Kun päälle litra menee korviketta, on aika aloittaa kiinteät. Liiallinen korvikemäärä rasittaa vauvan munuaisia. Meillä meni 3 kk 1.8 l / vrk korviketta, aloitettiin kiinteät ja jo maisteluvaiheessa korvikkeen kulutus laski. Velliä en suosittele ollenkaan, se ei ole sen kummempaa kuin maustettua korviketta.

Yhteistyössä