3kk vauvan vaunu-unet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap.

Vieras
Vinkkiä 3kk vauvan päiväuniin tarttisin... oon koettanut päikkäreitä vaikka miten, mutta en oikein saa niitä sujumaan. Hoksaisko joku mitä keinoa voisin vielä yrittää?

Eli aamu-unet onnistuu vielä vaunuissa ulkona. Nukahtaa helposti ja nukkuu yleensä pari tuntia. Mutta sen jälkeen en saa nukkumaan muuta kuin rinnalle (nukkuu vain jos tissi on koko ajan suussa) ja ehkä autoon, jos pidempi ajomatka. Ei siis toivoakaan omaan pinnikseen tai edes noihin vaunuihin toista kertaa saman päivän aikana!?

Yöt nukkuu omassa pinniksessä. Herää 2-5 krt. Nukahtaa rinnalle... Ja ei suostu syömään tuttia. Sitäkin harjoiteltu joka päivä, mutta ei nappaa niin ei nappaa...

Rintareppu on. Ei viihdy siinä. Liinaa meillä ei ole, joten sitä en ole kokeillut. Mutta yleisesti ottaen ei oikein viihdy sylissä selällään, siksi liinaa en ole ees hankkinut.

Oisko vinkkiä, mitä voisin vielä yrittää?

kyllä si sinne pinnikseen joskus nukahtaa. ei tuon ikäinen jaksa kovin kauaa valvoa. käy välillä tarjoamassa tuttia.

olen toista mieltä, meillä vauva voi valvoa pitkiäkin aikoja ja auta armias jos laitat sen omaan sänkyyn ettei saa pullosta maitoa, siitähän se ilo vasta syntyykin.
meillä hyväksi on todettu, että ottaa meidän vanhempien sänkyyn ja minä nukutan kainaloon. Otan pojan oikeen lähelle kainaloon pää tuossa käden päällä ja taputtelen hiukan pyllystä !

• Tykkää
Reactions: emppu75
[QUOTE="nnn";24278103]selvästi sun vauva kaipaa läheisyyttä ja siksi ei nuku muualla kun sylissä. olisko vaikeeta uhrata vähä ja antaa sen nukkua siinä?[/QUOTE]

Näin teenkin, jos muu ei auta. Mutta hankalaa arjen kannalta, koska on tuo 3v. joka vaatii myös huomiota välillä...

olen toista mieltä, meillä vauva voi valvoa pitkiäkin aikoja ja auta armias jos laitat sen omaan sänkyyn ettei saa pullosta maitoa, siitähän se ilo vasta syntyykin.
meillä hyväksi on todettu, että ottaa meidän vanhempien sänkyyn ja minä nukutan kainaloon. Otan pojan oikeen lähelle kainaloon pää tuossa käden päällä ja taputtelen hiukan pyllystä !

ehkä. mutta kyllä se silti joskus nukahtaa, ehkä joka kerralla jopa vähän nopeammin kuin edellisellä kerralla.

Noin en ole kokeillut. Voisin kokeilla, mutta kun on tosiaan tuo 3v. joka varmaan tulee sitten hyppimään sängylle meidän sekaan :)

Mutta ei varmaan nuku sinne pinnikseen itekseen. Aivan järjetön huuto alkaa ja en tosiaan kestä kuunnella sitä. Huuto ei välttämättä lopu sylissäkään, vaan vaatiin rinnan suuhun. Tutti ei tosiaan maistu vielä. Mutta sitä harjoitellaan ahkerasti. Esikoinen alkoi nukahtaan itsekseen sänkyyn 5kk iässä, hieman aiemmin oppi tutin syönnin ja se oli tosi tärkeä nukahtamisessa. Muuten ei sitä syönytkään.

Noin en ole kokeillut. Voisin kokeilla, mutta kun on tosiaan tuo 3v. joka varmaan tulee sitten hyppimään sängylle meidän sekaan :)

Mutta ei varmaan nuku sinne pinnikseen itekseen. Aivan järjetön huuto alkaa ja en tosiaan kestä kuunnella sitä. Huuto ei välttämättä lopu sylissäkään, vaan vaatiin rinnan suuhun. Tutti ei tosiaan maistu vielä. Mutta sitä harjoitellaan ahkerasti. Esikoinen alkoi nukahtaan itsekseen sänkyyn 5kk iässä, hieman aiemmin oppi tutin syönnin ja se oli tosi tärkeä nukahtamisessa. Muuten ei sitä syönytkään.

kokeileppa ottaa se 3v rauhallisesti siihen viereen myös makoilemaan, häntähän voi kiinnostaa katsella kuinka vauva nukahtaa, ja ainakaan meidän vauva ei ole niin herkkä äänelle että siinä vieressähän voi hissuksiin höpötellä samalla, paitsi jos tämä 3v on super energinen tapaus niin sitten ei ehkä onnistu :D minäkään en kestä kuunnella kun poika rupeaa huutamaan, sydäntä kääntää ja pakkohan se sieltä on pois hakea ja nukuttaa kainaloon :) ja tuota huutoa on todella vaikea saada loppumaan vaikka pääsisis syliin, meillä ei edes aina pullokaan auta tuohon huutoon !

kokeileppa ottaa se 3v rauhallisesti siihen viereen myös makoilemaan, häntähän voi kiinnostaa katsella kuinka vauva nukahtaa, ja ainakaan meidän vauva ei ole niin herkkä äänelle että siinä vieressähän voi hissuksiin höpötellä samalla, paitsi jos tämä 3v on super energinen tapaus niin sitten ei ehkä onnistu :D minäkään en kestä kuunnella kun poika rupeaa huutamaan, sydäntä kääntää ja pakkohan se sieltä on pois hakea ja nukuttaa kainaloon :) ja tuota huutoa on todella vaikea saada loppumaan vaikka pääsisis syliin, meillä ei edes aina pullokaan auta tuohon huutoon !

Vois ihan mielenkiinnosta kokeilla. Veikkaan, että ei onnistu. 3v. saattaa olla ehkä minuutin aloillaan ja sitten alkaa höpötys ja mönkiminen :)

Oikein odotan syksyä, että kelit vähän viilenisi ja TOIVON, että se olisi ratkaisu meidän päiviin eli saisin nukkumaan ulos edes toiset unet vielä.

Yhteistyössä