3kk vauvan yhtäkkinen itkuisuus! Apua!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
3 kk:n ikäinen vauvamme on ollut tähän asti todella rauhallinen ja tyytyväinen. Nyt tällä viikolla on ollut tosi itkuinen, lääkäri katsoi korvat muttei niissä mitään ollut. Viime yön kantelin kuin koliikkivauvaa ja eilen ja tänään on vain itkenyt. Panadol auttaa hetkeksi, sitten taas huuto jatkuu. Kakka on vihreää, mietin voiko joku allergia alkaa näin yhtäkkiä? Olen ihan avuton mitä teen. Pitäisikö viedä uudestaan lääkäriin vai mitä tehdä..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
3 kk:n ikäinen vauvamme on ollut tähän asti todella rauhallinen ja tyytyväinen. Nyt tällä viikolla on ollut tosi itkuinen, lääkäri katsoi korvat muttei niissä mitään ollut. Viime yön kantelin kuin koliikkivauvaa ja eilen ja tänään on vain itkenyt. Panadol auttaa hetkeksi, sitten taas huuto jatkuu. Kakka on vihreää, mietin voiko joku allergia alkaa näin yhtäkkiä? Olen ihan avuton mitä teen. Pitäisikö viedä uudestaan lääkäriin vai mitä tehdä..

Imetätkö vauvaa? Oletko itse mahdollisesti muuttanut ruokavaliotasi? Toisilla vauvoilla äidin syömät ruuat esim. sipuli, valkosipuli, limut, karkit, etc aihuttavat vatsavaivoja. Mikäli käytät korviketta, onko merkki samaa? Meillä esim. vauvalle käy lisäruokana Nanin jauhekorvike, mutta valmis tetrakorvike aiheuttaa vatsavaivoja, vaikka luulisi olevan samaa ainetta. Esikoisella taas minun syömät karkit, saivat lapsen huutamaan vatsaansa.

Mene ihmeessä uudelleen päivystykseen! Ei ole normaalia et noin kovasti itkee. Ja monesti on käyny niinki et lääkäri "katsoo" korvat hätäseen ja sanoo ettei ole tulehdusta. Seuraavana päivänä toinen lääkäri toteaa sit et täällähän on korvatulehdus! Eli ei aina näy heti selvästi tai sit lääkäri katsoo tosi huolimattomasti. Myös tuo aiemmin epäilemäni pissatulehdus voi olla myös syynä itkuisuuteen. tosin silloin yleensä myös nousee kuume. Jota ilmeisesti ei kuitenkaan ole vauvallasi?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Itkee jos en pidä liikkeessä eli keinuta koko ajan.

Kokeile auttaisiko se, että syöt esim. pelkää puuroa pari päivää ja nukutat vauvan noin 30 asteen kulmassa. Meillä tämä on toiminut kummankin lapsen kohdalla. Kummallakin lapsella oli selviä refluksia oireita, vaikka niitä ei lääkärissä todettukkaan. Mikäli sekään ei auta, niin epäilen minä myös mahdollisesti jotain tulehdusta.

Yhteistyössä