3lk. koulupäivien pituudet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuplat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuplat

Vieras
Kauhistuin suorastaan, mulla siis kaksoset lähti nyt kolmannelle ja menivät eriluokille.
Molemmat sai tänään lukujärjestykset ja hui
pojalla on
ma 9-15
ti 9-13
ke 9-15
to 8-11
pe 8-13

ja tytön lukujärjestys
ma 10-14
ti 8-14
ke 8-14
to 9-14
pe 9-14

lapset ovat samassa koulussa ja tuntuu oudolta miten voi olla noin isot erot koulupäivissä.
Miten muilla 3lk.? Ja näin Lahdessa yhdessä koulussa

Alkuperäinen kirjoittaja S:
Mutta noissahan on molemmissa miltei tunnilleen sama tuntimäärä?!
Toisella 24 tuntia per viikko ja toisella 26 tuntia per viikko.

Niinpä.. onkohan kuitenkin kirjoitusvirhe ap:llä. Eikös kolmosluokkalaisilla pitäisi kaikilla olla sama tuntimäärä? Kyseessä siis kaksoset jotka samalla luokka-asteella toinen vaan ehkä a:lla ja toinen b:llä esimerkiksi. Näin minä tuon ymmärrän.

Vaikka varmaankaan nyt ap:n mielessä ei ollut se tuntimäärä vaan se että niin eriajat koululaisilla.

Ihan normaalit koulupäivät, 24 tuntia kuuluukin olla! Itse opetan nyt 3.luokkaa ja on klo 15 asti kestävä päivä.

Mutta meinaatko noita eroja koulupäivien pituuksissa? Luokan omalla opella voi olla pidettävänä muiden luokkien tunteja, jolloin on pakko lopettaa päivä aiemmin tai vastaavasti aloittaa myöhemmin. Omalle luokalleni tulee noita 10 aamuja, kun mulla on muiden luokkien käsitöitä.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri:
Alkuperäinen kirjoittaja faktaa:
Kolmannela luokalla tuntimäärä on aina 24h.

No eipä ollut meillä ainkakaan, joten meihin tuo fakta ei päde :/

Miten niin. Juuri tuohon ylemmäs kirjoitit lapsesi viime vuoden päivät ja niistä tulee 24h??
Ja taatusti kolmannella tuntimäärä on 24h, neljännellä myös, kuudennella 26 ja yläasteella 30.

Yhteistyössä