3v ei halua muuttaa :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pönttö"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pönttö"

Vieras
Äh. Ollaan muuttamassa reilu kk kuluttua uuteen asuntoon eri kaupunginosaan ja 3v ei haluaisi, rettelöi hoitopaikassa ja nukkuu huonosti kun jännittää niin kovin.

Ollaan yritetty jutella ja selittää että kaikki ihmiset, koirat ja tavarat, lelut ja huonekalut ja fillari otetaan mukaan ja laitetaan paikoilleen uudessa kodissa ja niin edelleen, mutta edelleen muutosvastarinta on huomattavaa. Onneksi uuden kodin vieressä asuu ystäväperhe joiden pojan kanssa meidän poika on hyvä kaveri eli ainakin yksi leikkikaveri alueelta löytyy heti alkuun.

Meillä on myös vauva ja otan pojankin nyt kotihoitoon reiluksi vuodeksi samalla kun muutamme, siihen saakka on 3pv/vko lyhyttä päivää pph:lla jossa viihtyy hyvin.

Olisko kenelläkään vinkkejä miten helpottaa pojan tilannetta? Kirjastoon ajattelin mennä kyselemään olisko kirjoja joissa aihetta käsitellään, ja tietty paljon jutellaan aiheesta ja yritän kalastella mitkä asiat poikaa erityisesti jännittää.

Perhekahvilaan pitää mennä hetimiten uudella alueella ja puistoilemaan, mutta mitä vielä vois tehdä että helpottaisi sopeutumista? Poika on kaikkiaan aika tarkka rutiineistaan ja esim. yöunet häiriintyy edelleen tosi herkästi pienistäkin rutiininmuutoksista. Meillä ei varmaan nukuta puoleen vuoteen muuton jälkeen siis :D.

Meillä kans lapset oirehti kun asunto myytiin ja puhuttiin muutosta jne. Päätettiin sitten olla puhumatta koko asiasta ja se asia sitten kyllä lapsilta unohtukin. Asunnon myynnistä meni kuitenkin 2kk muuttion. On ruvettu nyt vasta taas puhumaan asiasta ku muuttoon on enää viikko ja oli pakko ruveta pakkaamaan :) 2 ja 3 vuotiaita siis meidän lapset.

3vuotias ei vielä tajua aikaa sillä tavalla että kannattaisi kauheesti puhua kuumauden päästä tapahtuvista jutuista. Eikä ne varmasti oikeesti tajua mikä se muutto on ennenku se tapahtuu. Jolloin kotiutuvat äkkiä kun tutut tavarat yms on kuitenki ympärillä.

meillä lapset ei itse muuttoon kauheasti meinanneet mitään..vanhin oli silloin kolmen..muuton jälkeen (ollaan asuttu vuosi nyt uudessa paikassa) on kyllä vieläkin välillä murputtanut että haluaa muuttaa vanhaan kotiin takasin :D tuskin edes muistaa kunnolla koko paikkaa,eikä naapurustossakaan mitään kehuttavaa ollu :D ja eilenä viimeksi taisi sanoa että "meijän pitäs muuttaa johonki muualle" :D mutta kun siihen vaan vastaa että ei me nyt voida täältä mihinkään muuttaa,niin asia jää siihen :D

Me muutettiin juuri... Meidän 3v on ihan innoissaan muutosta, ollut jo monta viikkoa ihan täpinöissään :) ja nyt uudessa kodissa on kuulemma tosi kiva vaikka kaikki on mullinmallin...

jaa a.. puhu innoissas meilkein överisti siitä muutosta aina välillä kuin hienoa ihanaa on ko pääsette uuteen kotiin ja mitä kaikkee kivaa siellä on:) ei MITÄÄN negatiiviseen sävyyn...näin mie tein mein 3v:n kanssa tarttu se "into" sit siihenki,,,

Me ollaan muutettu sopivasti kolmen vuoden välein, niin että keskimmäinen oli 3, kun muutettiin ensin. Hän makas uuden kodin lattialla ja huusi, että mä haluun takasin vanhaan kotiin!!!! Ja mä paruin, että mitä mä oon menny tekemään :) No sitten taas muutettiin, kun nuorin oli 3 ja se kyseli monta viikkoa, että koska me mennään sinne vanhaan kotiin.

Ehkä se on tuo ikä, ettei ihan vielä ymmärrys riitä kaikkeen ja muutos on aika suuri, vaikka tutut ihmiset ja tavarat seuraa perässä. Mulla on itellänikin menny aina noin puoli vuotta kotiutua kunnolla uuteen paikkaan, niin ymmärrän, että lapsi on vähän sekasin.

Yhteistyössä