3v ja 1,5v syömässä, HERMO MENEE

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja välissä vaikeaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

välissä vaikeaa

Vieras
Nykyään mikään ruoka ei kelpaa, ja jos niin vain toiselle.
Esim: makaronilaatikko, esikon herkkua mutta kakkonen yökkii ja ei muka osaa pureksia ruokaa, vatvoo ruokaa suussa pitkään. Perunamuusia ja kalapuikkoja, maistuu hyvin kakkoselle mutta esikoinen syö nihkeästi yhden kalapuikon ja muusiin ei koske, esittää ettei haarukkaan tartu ruoka. Kinkkukiusaus, kumpikaan ei suostu juuri syömään ja mulla ärsyttää kuopuksen yökkiminen, yrittää vain niellä ruoan purematta. Hampaita sillä on vaikka pihvin syöntiin ja sitkeät karkit mummolassa kyllä menee!
Pastakin menee nihkeästi kakkoselle, esikoiselle melko ok.

Se ois vaan nakkia, eines lihapullia, nakkia, eines lihapullia jne, kyllä kelpais!
En tykkään eineksistä, nuo kalapuikotkin teen siksi että kuopus niitä kunnolla syö...

Ja tässä vain pieni maininta ruoista mitä teen, ja mikään ei kelpaa. Kurkkua ja tomaattia syövät tosi hyvin, ne menee joka ruoalla, mutta muuten ei. Ihottaa yrittää tyrkyttää ruokaa sellaiselle joka sitä ei halua, kun itsellä ihan kamala nälkä..

Mistä teijän lapset tykkää? Vois kokeilla..

Meillä poika 2,5 v. tykkää eniten kokolihapihveistä, jauhelihakeitosta ja kanarisotosta. Ei meilläkään kaikkia ruokai syödä mutta tarjoon silti eli kun saa kaksi lämmintä ruokaa päivässä, toinen on sitten sellasta, jota ainakin kohtuudella syö. Riittävän pitkät ruokailuvälit ja kunnon ulkoilu sekä leivän ja maidon rajoittaminen. Aamupala ja iltapala ei ole kunnon ruokia vaan satsaan enemmän sitten nohin kunnon ruokiin kaksi kertaa päivässä. Välipalalla jotain nopeasti sulavaa kuten hedelmää tai joskus vaan maitolasi/mehua/näkkäri tai keksi.

Alkuperäinen kirjoittaja m:
Meillä poika 2,5 v. tykkää eniten kokolihapihveistä, jauhelihakeitosta ja kanarisotosta. Ei meilläkään kaikkia ruokai syödä mutta tarjoon silti eli kun saa kaksi lämmintä ruokaa päivässä, toinen on sitten sellasta, jota ainakin kohtuudella syö. Riittävän pitkät ruokailuvälit ja kunnon ulkoilu sekä leivän ja maidon rajoittaminen. Aamupala ja iltapala ei ole kunnon ruokia vaan satsaan enemmän sitten nohin kunnon ruokiin kaksi kertaa päivässä. Välipalalla jotain nopeasti sulavaa kuten hedelmää tai joskus vaan maitolasi/mehua/näkkäri tai keksi.

Eivät syö leipää meillä juuri ollenkaan, kumpikaan ole koskaan välittäny, ja yrittäny olen kyllä että ruokailvälit hyvät (3h?). En anna mitään herkkuja kotona, joskus keksin ruoan päätteeksi (lahjontaa, jos syö ruoan saa keksin..).
Tekemistä ja ulkoiluakin on, joka pvä käydään ainakin tunti ulkona jos ei mitään muuta ole. Varsinkin kuopus osoittaa nälkänsä selvästi, yrittää nousta syöttikseen, mutta kun aletaan syöttää niin kääntää vaan päätä pois ja yökkii ruoka suussa. Sitten kitisee koko ajan täällä, kun jää vähän nälkä huonosta syönnistä.

Saako kuopus syödä itse? Meillä samanikäinen neiti ja syöttää ei enää saa. Itse syö joskus paljonkin, mutta syöttämällä ei muruakaan, kiukkuamista, kitinää ja huitomista vaan. Sotkuista hommaa toki, mutta elämä on :)

Yhteistyössä