3V JÄTETTY HEITTEILLE

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja KYRSÄ
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

KYRSÄ

Aktiivinen jäsen
15.09.2006
2 382
0
36
En tiedä onko tästä ollut täällä jo, mutta luin vaan tän aamun lehdestä, että 3v lapsi oli jätetty heitteille laivalla :o Laivan henkilökunta oli ihmetellyt missä ovat lapsen vanhemmat. Äiti oli sammunut jonnekkin ja isäkin vahvassa humalassa. Laivan henkilökunta otti pojan "huostaansa" ja isä kiikutettiin putkaan. Turun satamassa oli sosiaaliviranomaiset, jotka ottivat lapsen huostaan. Poliisi tutkii tapausta heitteillejättönä.

Mä suhtaudun asiaan niin kyynisesti, että tuommoiset vanhemmat juo yhtälailla kotona ja niitä on paljon. Joku harva vaan joskus "jää kiinni# kun lähtee julkiselle paikalle. Mutta kotona nukkuu paljon pieniä, joiden vanhemmat on juhlimassa tai sitten niitä hyvin juhlineita vanhempia, joita pienet yrittää herätellä.
Olen ite ollu joskus yökylässä paikassa, jossa kumpikaan vanhemmista ei heränny kun vauva yöllä huusi. Mä olin illalla äidin kanssa ulkona ja miehet oli lasyten vahtina, mut se ei isän tahtia paljon haitannu. Me sit alakerrassa kuunneltiin vauvan huutoa ja mietittiin pitäiskö mennä kattomaan...

äipyli: Mun mielestä on ihan sama tekeekö noin kerran vai useemman kerran! Mielestäni tuo on huostaanoton paikka!!!!
Mutta siis ymmärrän pointtisi eli nämä tapa juopot ei jää kiinni vaan ne kerran töppääjät...

Mäkin ymmärrän äipylin pointin tavallaan, mut mun mielestä se, että sammuu hyttikäytävälle kertoo ihmisestä jotain...eli semmoista ei tapahdu kyllä "vaan kerran" kyllä ihminen, joka juo niin et sammuu tekee sitä aina toisinaan. Viinankäyttö ei kuulu "vaan kerran" asioihin, joku muu vois ollakkin, esim. jättää laps yksin nukkumaan ja käydä jossain tms. mutta ne kenellä on tapana juoda on aina samoja ihmisiä ja kellä ei ole tapana yleensäkään juoda ei kyllä sit kerran erehdy, varsinkaan jos on lapsi mukana.

Alkuperäinen kirjoittaja äipyli:
entäpä jos nämä ovat muuten kunnollisia ja kerran erehtyneet...nehän ne yleensä jää kiinni, ei ne jotka tekevät sitä tavakseen...jos ymmärrätte mitä tarkoitan...

Pidän itseäni ihan kunnollisena ihmisenä, tiedän rajani, ei tulis mieleenkään kännätä noin, jos lapset ovat mukana.

Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
äipyli: Mun mielestä on ihan sama tekeekö noin kerran vai useemman kerran! Mielestäni tuo on huostaanoton paikka!!!!
Mutta siis ymmärrän pointtisi eli nämä tapa juopot ei jää kiinni vaan ne kerran töppääjät...

Kyllä ne tapajuopotkin useimmiten jäävät kiinni ja moneen kertaan. Suomessa vaan ei sossu tuosta noin vain pysty ottamaan lapsia huostaan ja olemaan palauttamatta niitä vanhemmille koskaan takaisin.
Ja jos sen juopon lapsenhoito kiinnostaa vain sen verran, että siitä saa puheenaiheen hiekkalaatikolle mutta kukaan ei soita sossuun, ei se asia tule viranomaisten tietoon kun sossulla ei ole mitään kameroita joka pusikossa ihmisiä valvomassa. Tai jos soittaa sossulle ja kertoo nähneensä naapurin umpitunnelissa lapsen kanssa viikko sitten, ei sillä perusteella sossu voi lapsia viedä, enintään kysyä niiltä vanhemmilta olivatko kännissä(ja kuka myöntää?).

En usko että jää/jäänyt vain tähän kertaan,sen verran kauhea tapaus kyllä on että huostaanotolla suojellaan lasta vanhemmiltaan.Ja tosiaan mullakin tuli mieleen että jos yleisillä paikoilla näin niin vähintään samaa kotonakin...

Yhteistyössä