3v:llä neljättä päivää kuumetta.. Joko huomenna lääkäriin??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tytöllä on jo neljättä päivää suht kova kuume, joka kyllä hiukan lääkkeillä laskee. Lääkkeen voimalla jaksaa ihan leikkiä ja touhuta vähän. Mitään yskää, nuhaa tms ei ole. Iltaa kohden alkaa myös valittamaan että otsaan sattuu.. Yöllä tulee yleensä ihan kekäleenä mun viereen, juotan, annan lääkettä ja käydään nukkumaan. Vähän ajan päästä tyttö kuitenkin oksentaa, jonka jälkeen sit nukkuu loppu yön hyvin..
Mitä tällänen voi olla?? Tänään on myös masu ollu vähän löysällä... :(

Viet huomenna lääkäriin. Itse olen aina pitänyt rajana 3 päivää kuumetta ja sen jälkeen lääkäriin.

Onhan se voinut olla ihan vatsatauti, mutta jos huomennakin edelleen kuumetta niin lääkäriin. Tytöillä voi virtsatietulehduskin oireilla vatsaoireilla ja kuumeella.

En usko että on vatsatautia, koska oksentaa kerran yössä ja muuten ei mitään. Pissatessa ei valita eikä valita vatsakipua..
Mua eniten toi päänsärky iltaa kohden mietityttää :( Soitan siis aamulla lääkäriin ja varaan ajan...

[QUOTE="a p";27436829]En usko että on vatsatautia, koska oksentaa kerran yössä ja muuten ei mitään. Pissatessa ei valita eikä valita vatsakipua..
Mua eniten toi päänsärky iltaa kohden mietityttää :( Soitan siis aamulla lääkäriin ja varaan ajan...[/QUOTE]

Juu. Oli mikä oli, niin soita aamulla. Jaksuja teille! :heart:

Mä oon sitä mieltä, että aina kun vanhemman oma tietämys taudista on epäselvä, kannattaa soittaa lääkäriaikaa. Ja parempihan on käyttää vaikka turhaankin.
Meillä poika oksentaa aina kun kuume nousee äkillisesti ylös.

•Kuumeisella lapsella on korvasärkyä, virtsavaivoja, voimakasta päänsärkyä tai vatsakipuja.

Tuossa syy, miksi pitäisi ottaa yhteyttä lääkäriin.. teillä oli päänsärkyä ja vatsaoireita..

Meillä on aina oksennettu kuumeessa, jos se nousee korkeelle tai jos on korvatulehdus. Mä yhden lääkärin kanssa juttelin, hän sanoi, että kolmen kuumepäivän jälkeen on aina syytä käydä lääkärissä. Joten kannattaa kyllä käyttää lapsi lääkärissä. Mä olin ite kärvistellyt viikon kuumeisena, kun mulle ohjeistettiin vaan, että jos ei mitään muita oireita ole, niin kuume voi kestää kaksikin viikkoa. Vein yhden lapsista lääkärin vastaanotolle, niin hän sanoi, että ei aikuisenkaan kuume saa kestää yhtään kauempaa, kun lapsenkaan. Sain sillä reissulla itellenikin lääkekuurin... Meni ihan ohi aiheen, mutta suosittelen käyttämään lääkärissä. Paranemista pienelle!!

[QUOTE="a p";27437141]Riittääkö että mä otan aamulla yhteyden lääkäriin?? Nyt mä varmaan panikoin koko yön :([/QUOTE]

Mikäpä minä olen sitä päättämään, mutta jos lapsi nukkuu hyvin niin antaisin nukkua.
Sinuna soittaisin heti aamusta. :) Anteeksi jos pelottelin...

Voinkohan mä nukkua yön nyt rauhassa? Tämä ilta oli aivan samanlainen kuin pari edellistäkin, eli alkoi valittaa päänsärkyä iltapalan aikoihin ja nyt nukkuu.. Jotain houri itsekseen sängyssä ja kävin kokeilemassa, niin kuume taas nousussa... Annoin mehua ja lääkettä ja laitoin sänkyyni nukkumaan.
Huoli on aina niin iso kun lapsi kipeänä :(

Yhteistyössä