3v päiväkoti vai perhepäivähoito?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tynkä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tynkä

Vieras
Poika on arka ja ujo, hitaasti lämpiävä eikä puhu hoidossa, mutta kuitenkin viihtyy muiden seurassa, hoidossa ja on ihan reipas.
Suunnitteilla on 8 hoitopäivää kk, tällä hetkellä niitä on 12 kun pph:lla ei saa vähempää. Varahoitoa emme ottaneet kun olin vauvan kanssa kotona (joo älkää puuttuko tähän) mutta halusimme rohkaista poikaa olemaan hoidossa. Olen hoitajaan ihan tyytyväinen mutta tuntuu että hän on vähintään joka toinen viikko sairaslomalla. Milloin mistäkin syystä. Siksikin mietin tota tarhaa.
Mitenhän arka lapsi siellä pärjäisi? Tottuuko pian? tuntuu vaan turhalta pitää liikoja päiviä, ja sitten sumplia niitä pitkään ja taas huomata ettei hoitoa olekaan...

Päiväkoti niin ehtii tottua paikkoihin ja systeemiin. Ruotsissa ollaan sitä mieltä (lehtijutun mukaan) että vähintään 15 pv kuukaudessa on sellainen määrä että lapsi pääsee ryhmään mukaan ja muutenkin sopeutuu parhaiten.

Mitä jos sopisit 12-13 päivää eli esim ma-ke?

Mutta pojalla siis on nyt 12 hoitopv ja koen turhaksi niin monta.
2 pv viikossa olisi hyvä ja toivon just tota et rohkaistuisi. Hoidossa on tällä hetkellä vain 1 oman ikäinen ja siellä ei mielestäni tule tarpeeksi tuota ns. sosiaalista rohkaistumista mitä alkuun kyllä oli kun sinne meni.
Kuopus siis tulee 1v ja olen vielä jonkun aikaa kotona. Tuntuu vaan turhalta viedä hakemaan rohkaisua ja virikettä pph:lle jolla on vain 1 lapsi enemmän kuin kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mutta pojalla siis on nyt 12 hoitopv ja koen turhaksi niin monta.
2 pv viikossa olisi hyvä ja toivon just tota et rohkaistuisi. Hoidossa on tällä hetkellä vain 1 oman ikäinen ja siellä ei mielestäni tule tarpeeksi tuota ns. sosiaalista rohkaistumista mitä alkuun kyllä oli kun sinne meni.
Kuopus siis tulee 1v ja olen vielä jonkun aikaa kotona. Tuntuu vaan turhalta viedä hakemaan rohkaisua ja virikettä pph:lle jolla on vain 1 lapsi enemmän kuin kotona.

Etkös sä tuossa jo vastaa omaan kysymykseesi =)

Yhteistyössä