4,5kk vauva ja kiinteiden aloitus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 4,5kk vauvan äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
4

4,5kk vauvan äiti

Vieras
Eli miten nyt sitten imetyksen kanssa? Tää on mun toinen lapsi mutta ekaa en imettänyt kuin osittain ja sai jo 4kk iässä kaiken maidon pullosta.
Miten nyt kiinteisiin siirtyminen? Imetetäänkö aina eka ja sitten vähän jotain perunaa tms.? Tai kiirettähän ei viel oo, ajattelin siinä 5kk jälkeen aloitella.

Lisäksi mulla ois parin viikon kuluttua menoa, jolloin isä hoitaa vauvaa mutta kun ei se huoli pulloa, mikä ois paras ratkaisu? Toisaalta en haluis enää pullolle ees opettaa vaan suoraan tissiltä nokkamukiin mut miten tekisitte?

Imetä ensin, koska kiinteitä vasta tarkoitus maistella. Itse jätin suosiolla kiintieden aloituksen 6kk ikään, jolloin ruvettiin sormiruokaileen, silloinkin aina ensin imetin. Jos ei pulloa huoli, niin en välttis enää alkais tuputtaan, meilläkään sitä ei ole koskaan huolittu, mutta jos itse olen ollut pitkän pätkän pois kottoota, niin mies on kyllä tarvittavat maidot saanut pullosta syötettyä kun on tarpeeksi nälkäinen. Meillä nokkamuki tuli samalla käyttöön kun ruvettiin kiinteitä syömään, hienosti jo itse juo mukista. Mukista tarjotaan vaan vettä ja silloin kun on tarvinnut pullosta syödä niin äidin maitoa olen pumpannut. En viitti enää edes korvikkeille opettaa kun vaavi on jo 10kk.

Itse annoin aina ensin kiinteää ja sitten vasta imetin kun halusin oppivan myös täyttämään vatsansa kiinteillä (yösyötöistä päästiin helposti kun söi päivällä hyvin). Pulloa ei meilläkään huoli paitsi jos on tosissaan jano enkä ole paikalla, nokkamukista tarjotaan aina ruoalla korviketta (mulla ei heru pumpulle).

Yhteistyössä