4 kk ja nukkumishulinat...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lotta74
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Lotta74

Uusi jäsen
29.03.2008
27
0
1
Eli poika 4 kk ja 1 vko vanha. Sai vime ke Rotarix-rokotteen tehosteen ja siitä lähtien rupsutellut kovasti ja vatsaa väännellyt. Päiväunet olleet todella vähäisiä ja viime yönäkin heräsi vatsanväänteisiin useammin. En ole vielä uskaltanut kiinteitä aloittaa, mut tarkoitus olisi ens viikolla bataatilla. O nko muila ollut tälläistä rokotteen annon jälkeen vai onko levottomuudet ikään liittyviä, mut kun on selvästi noita vatsanväänteitä?
Viel yksi kysymys, voiko muuten bataattisosetta pakastaa, kun perunaa kai ei oikein voi?

mulla tyttö kohta 5kk,eikä nuku päikkäreitä,muuta ku pieniä tirsoja sillon tällön..ennen nukku 3-4tuntia pihalla yhteensoittoon. :ashamed: et kai tuo jotain levottomuutta ainakin meillä on. :)

Bataattia voi pakastaa. Mä odottelisin, että nuo vatsavaivat menisivät ohi ennen kuin kokeilen mitään kiinteätä.. Toivottavasti hellittävät pian.

Vatsavaivat voivat hyvinkin johtua Rotarix-rokotteesta. Meille pojan allergologi sanoi, että nimenomaan toisella antokerralla rokotteesta (yleensäkin rokotteet, ei pelkästään rotavirusrokotteet) tulee reaktio jos se on tullakseen. Ekalla kerralla tapahtuu jonkunlainen herkistyminen jollekin tai joillekin rokotteen ainesosista mutta ei vielä reaktiota ja oireita. Toisella kerralla tulee elimistön varsinainen reaktio ja näkyvät oireet.

samaa kun memmulla. ennen nukuttiin, enää ei pitkiä päikkäreitä. loppu kun seinään.ei tullu vatsavaivoja ko. rokotteesta, mutta samaan aikaan loppu pitkät päiväunet. lieneekö sattumaa vaiko mitä, mutta levottomammaksi muuttui päivät.

Mä en halua ketään pelotella kyseisestä rokotteesta, mutta meillä se kyllä räjäytti pankin. Meillä lapsella oli vatsavaivaa jo ennestään alla (nyt tiedämme sen allergiaoireiluksi) mutta ekan rotarixin jälkeen tilanne muuttui ollellisesti huonommaksi ja oireilu voimistui paljon. Toista satsia ei sitten enää uskallettu ottaa, eikä lääketehdas sitä myöskään suositellut.

Yhteistyössä