4 kk vauva ei halua tissiä, mitä tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja santtuliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

santtuliini

Vieras
4 kk poikavauvani ei ole kohta viikkoon huolinut tissiä kuin öisin. Jos päivisin tarjoan rintaa, niin yleensä poika alkaa itkemään ja kääntää pään pois. Jos pitempään yritän tarjota, niin pikkumies saa hirveät raivarit. Muutaman kerran imetys on onnistunut heti päiväunien jälkeen. Poika on alusta asti saanut rinnan ohella korviketta aventin pullosta. Pullosta maito menee kaupaksi, mutta tuntuu että maidonjuonti pullostakin on tavallista nihkeämpää. Kiinteitä syödään kolme kertaa päivässä (neuvolan ohjeiden mukaan kasvunhidastumisen vuoksi) ja niiden kanssa ei ole mitään ongelmaa. huolestuttaa kuitenkin kovasti, saako poika päivän aikana tarpeeksi maitoa? Onnistun imettämääm vuorokaudessa yhteensä kolme tai neljä kertaa ja pullosta maitoa menee yhteensä ehkä 200-300ml.

oisko järkevämpää suosiolla jättää imetys, kun se stressaa sekä minua, että myös selvästi vauvaa? Harmittaa kyllä hirveästi, kun oisin halunnut imettää pitempään. Viisaammat, antakaa neuvoja ja mielipiteitä! =)

Voisit kokeilla pesimistä 2-3 päivän ajan ja katsoa tuottaako tulosta. En ehdi nyt ohjeita tarkemmin, mutta luultavasti googlella löytyy lisää :) Itsellä auttoi juuri tuossa 4kk iässä viikon kestävään rintaraivoiluun, mutta oli kyllä koko ajan täysimetyksellä.

täytyypäs ruveta googlailemaan asiasta. ois kyllä kiva jos sais imetyksen vielä rullaamaan. tarkennukseksi vielä, että ennen rinnan hylkimistä imetin 6-7 kertaa vuorokaudessa ja oon aina imettäny ennenku oon antanut lisämaitoa. Poika heräsi äsken päiväunilta, päästiin ensin imemisen alkuun, mutta sitten iski taas itkukohtaus... Vaikka tietää, että yrittää parhaansa, tuntee epäonnistuneensa kun ei imetys suju. =(

Yhteistyössä