4-v joka yö vanhempien sänkyyn..mikä kumma!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Satuliisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Satuliisa

Vieras
Onkoha tämä nyt joku kasvuun liittyvä homma vai mikä kumma kun meidän 4v tytär tulee joka ikinen yö vanhempien sänkyyn. itkun kanssa tulee vaan kun on sängyssä silmät kiinni ja nukkuu. Nukahtaa omaan sänkyynsä mutta se on joka yö melkein kellon tarkkaan kun tyttö herää..

Meillä 3,5 vuotias alkoi tulla meidän viereen kun pienempi sisarus syntyi,siinä tilanteessa en hennonnut pakottaa toista omaan sänkyyn.Nukahtaa siis omaan sänkyynsä ja yöllä herätessään kipittää vanhempien sänkyyn,eikä tämä sen suuremmin minua haittaa.Kaipa se tosiaan on lapsen keino saada läheisyyttä :)

Meidän 3,5v on myös varmaan vuoden verran tullut joka ikinen yö meidän sänkyyn nukkumaan. Tai no, saattaa tässä vuoden aikana olla muutama yö, jollon on ollut koko yön sängyssään mutta ne on laskettavissa yhden käden sormilla.
Meidän tyttö ei edes tule välttämättä itkun kanssa, en välttämättä edes herää enää siihen kun likka tulee viereen. Huomaan sitten vasta, kun vauva herää, että meillä on seuraa. Eli tapahan tuosta on tainnut tulla.

Ei sitä oikein viitsi kieltääkään viereen tulemista, kun muistelee omaa lapsuutta. Mullekin oli tosi tärkeää se, että sai mennä vanhempien viereen ja hyödynsinkin sitä aika vanhaksi asti. Vaikka kyllähän sitä mieluusti nukkuin vähän leveemmin. Meillä vauvakin siinä vieressä satunnaisesti niin meinaa olla vähän ahdasta :D Varsinkin, kun molemmat tytöt yrittää aina mun kylkeen kiinni. :D

Mun samanikäinen näkee toisinaan painajaisia ja kun herää, niin tutut lelutkin näyttävät pimeässä pelottavilta. Noin kerran viikossa hän saattaa tulla meidän viereemme nukkumaan, mutta toisinaan auttaa, kun käymme pissalla, hörppäämme vettä ja keskustelemme mukavia. (Näinhän teen itsekin, kun en pääse jostain omasta painajaisestani eroon, eli yritän ajatella jotain mukavaa.) Sitten hän käpertyy omaan sänkyyn nukkumaan.

Joskus auttaa yövalo, mikä sammuu itsestään jonkin ajan kuluttua, joskus joku muu unikaveri. Toisinaan pyydetään mielikuvitusystävä vahtimaan tai viereen nukkumaan.

Meillä poika kömpii vieläkin melkein joka yö väliin, ei olla hennottu kieltää ei kai tuo enään kaksikymppisenä meidän viereen änkee... poika on nyt 9 vuotias

Uusimmat

Yhteistyössä