4-v lapsen kanssa Tampereelle. Hotelli? Nähtävyydet? Vinkkejä, kiitos!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kaksinvain
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kaksinvain

Vieras
Suunnitelmissa on tehdä Heinäkuussa n.5vrk:n lomamatka Tampereelle kahdestaan 4v lapsen kanssa. Aiemmin emme ole siellä käyneet, joten vinkkejä tarvittaisiin. Liikumme julkisilla (juna+paikallisbussit tarvittaessa), joten mikähän olisi sijainnin kannalta hyvä hotelli? Hotelli saisi olla perussiisti, lapsiystävällinen ja kohtuuhintainen (ei halvin, mutta ei kalleinkaan). Vietämme ainakin päivän (ehkä kaksikin) Särkänniemessä, mutta mitäs muuta voisi tehdä?

Ottakaa joku kylpylähotelli niin voi polskutella jos tulee sadepäiviä. Muutama sellainen tais olla muutaman kilometrin päässä keskustasta.

Lapinniemessä on kylpylähotelli, mutta se on kyllä sikakallis. Toinen on sitten Nokian Eden ja sinne on suht pitkä matka Tampereen keskustasta. Itse oon ollut 3v:n kanssa Koskipuiston Cumuluksessa. Keskeinen sijainti ja ei ole kovin kallis. Ihan vieressä (kadun toiselle puolella) on Pikku Kakkosen iso leikkipuisto ja Rosso.

Kiitokset vinkeistä :) Koskipuiston Cumulus lienee lähimpänä sitä, mitä etsin. Kylpylöissä on käyty riittävästi, ja tärkeintä nyt olisi keskeinen sijainti huomioiden lapsiystävällisyys. Onko kenelläkään kokemuksia Scandicin hotelleista? Aiemmin on yövytty Sokos hotelleissa, mutta hintaansa nähden olleet pettymyksiä (ainakin Turussa).

Minä suosittelen Vapriikkia, siellä on mm. lelumuseo ja oma lapseni on viihtynyt siellä hyvin. Vapriikissa myös hyvä lounas seisovasta pöydästä. Hyvä vaihtoehto sadepäivänä. kävelymatkan päässä esim. tuosta Koskipuiston Cumuluksesta.

Lisäksi Tallipihalla kannattaa käydä ja samalla reissulla esim. työväenmuseo Werstas Siperiassa (näillä etäisyyttä toisiinsa vain muutaman sata metriä). Ilmainen sisäänpääsy ja vaikkei ole varsinaisesti lapsille suunnattu, sopii hyvin myös heille. Siperiassa on myös useampia ravintoloita ja kahviloita.

Kivoja leikkipuistoja on Tallipihan lähellä esim. Näsinkallio ja Koskipuistossa Pikku Kakkosen puisto.

Jos menette lähelle junarataa hotelliin (esim. Scandic Station, Scandic Tampere tai Cumulus radan vieressä, en muista tarkempaa nimeä), kannattaa käydä aamukahvilla Tammelan torilla ja siitä Tammelan puistokadun toisella puolella olevaan Emil Aaltosen leikkipuistoon.

Kiitokset vinkeistä :) Koskipuiston Cumulus lienee lähimpänä sitä, mitä etsin. Kylpylöissä on käyty riittävästi, ja tärkeintä nyt olisi keskeinen sijainti huomioiden lapsiystävällisyys. Onko kenelläkään kokemuksia Scandicin hotelleista? Aiemmin on yövytty Sokos hotelleissa, mutta hintaansa nähden olleet pettymyksiä (ainakin Turussa).

Me yövyttiin viime kesänä Scandicissa. Oli tosi ihanalla paikalla, Pyynikillä. Muutenkin hotelli oli kiva ja siisti. Tosin uimassa ei käyty. Jos on auto käytössä niin sitä kyllä itse suosittelen.

Me yövyttiin viime kesänä Scandicissa. Oli tosi ihanalla paikalla, Pyynikillä. Muutenkin hotelli oli kiva ja siisti. Tosin uimassa ei käyty. Jos on auto käytössä niin sitä kyllä itse suosittelen.

Siitä Scandic Rosendahlin edustalta kulkee bussi 25. Ja muutenkin kyseinen hotelli on ihan kävelymatkan päässä keskustasta, että ilman autoakin pärjää. siinä lähellä on myös minigolf rata sekä Pyynikin näkötorni+munkkikahvila.

Scandic Rosendahl on kyllä ihanalla paikalla, mutta en suosittelisi sitä, jos on tarkoitus kulkea julkisilla ja toiveena helppo liikkuminen. (Meneehän siitäkin bussi vierestä, mutta lyhyen kävelymatkan päässä ei ole paljon muuta kuin Pyynikki, näkötorni ja ranta.)

Scandicin kaksi hotellia rautatieaseman vieressä sen sijaan ovat erinomaisella sijainnilla julkisilla ja kävellen kulkevalle. Hämeenkadun/Rautatienkadun risteyksessä sijaitseva vielä hieman helpompi, mutta ei se uusi Scandic Station montaa sataa metriä kauempana ole.

Tampereen Scandiceista ei kokemusta, kun itse asun täällä, mutta yleensä Scandiceissa on mielestäni hieman keskitasoa paremmat aamupalat.

Scandic Rosendahl on kyllä ihanalla paikalla, mutta en suosittelisi sitä, jos on tarkoitus kulkea julkisilla ja toiveena helppo liikkuminen. (Meneehän siitäkin bussi vierestä, mutta lyhyen kävelymatkan päässä ei ole paljon muuta kuin Pyynikki, näkötorni ja ranta.)

Scandicin kaksi hotellia rautatieaseman vieressä sen sijaan ovat erinomaisella sijainnilla julkisilla ja kävellen kulkevalle. Hämeenkadun/Rautatienkadun risteyksessä sijaitseva vielä hieman helpompi, mutta ei se uusi Scandic Station montaa sataa metriä kauempana ole.

Tampereen Scandiceista ei kokemusta, kun itse asun täällä, mutta yleensä Scandiceissa on mielestäni hieman keskitasoa paremmat aamupalat.

Niin joo, onhan siellä muitakin Scandiceja tosiaan..
Mutta mielestäni se aamupala on sitä samaa peruskamaa mitä kaikkialla muuallakin. Mielestäni vain Lappeenrannan Scandicissa ja Vaasan Kanttarelliksessa on tähän mennessä ollut vähän keskimääräistä parempaa aamupöperöä. Näistä perushotelleista jos puhutaan.

Me oltiin juuri 2,5-vuotiaan kanssa kahdestaan yksi yö Tampereella ja yövyttiin Scandic Stationissa.

Oikein siisti ja hyvä hotelli, uusi. Ravintolassa oli leikkihuone jossa lapsi viihtyi sen aikaa että minä sain syötyä aterian loppuun. Huoneessa oli amme ja sehän kelpasi :) Ihan perushotelli, paitsi tosiaan ehkä keskivertoa siistimpi vielä. Hyvä palvelu oli.

Käytiin Pikku Kakkosen puistossa ja siellä riittää varmasti puuhaa nelivuotiaallekin!

Rosendahl on vähän syrjässä ja vähän nuhjaantunut, onhan sillä jo aika lailla ikääkin. Katujunalla oli ainakin päätepysäkki (yöpyi siellä) hotellin edessä, tosin ei taida olla kovin halpa. Hotellissa on uima-allas. Jonnekin keskustaan varmaankin menisin, jos pidempi aika on tarkoitus olla. Lapinniemen kylpylää en kyllä suosittele, todella kallis paikka ja olen ollut jopa paremmissa kunnallisissa uimahalleissa, joissa on monipuolisempi varustus.

Kirjaston edessä on muumipatsas, muumilaakso on kai muuttanut muualle ja kivimuseokin on suljettu kai muuton vuoksi.

Mulla kokemusta Sokos Hotel Villasta. Ihan lapsiystävällinen paikka, mutta nyt kesällä taitaa olla hotellin ravintola kiinni ja aamupala on viereisessä rakennuksessa. Rautatieasemalle ja mm. Sorsapuistoon on lyhyt matka.

Muumimuseo on tällä hetkellä taidemuseon alakerrassa pyynikintorin kupeessa. Hyvä kohde sadepäiville. Amurin työläiskortteli on myös ollut muksujen mielestä kiinnostava vaikka ovatkin vähän erilailla kiinnostuneita kun aikuiset...

Siitä Scandic Rosendahlin edustalta kulkee bussi 25. Ja muutenkin kyseinen hotelli on ihan kävelymatkan päässä keskustasta, että ilman autoakin pärjää. siinä lähellä on myös minigolf rata sekä Pyynikin näkötorni+munkkikahvila.

Lisäksi Rosendahlin vieressä on uimaranta ja kesäteatteri. Suosittelen! Bussilla pääsee suoraa keskustaan kymmenessä minuutissa, ellei nopeamminkin.

Yhteistyössä