4-vuotiaalla äkillisiä vihlaisuja päässä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolestunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolestunut

Vieras
On alkanu valittamaan että päähän vihlaisee. Ei ole päivittäistä, välillä tulee useammin ja välillä harvemmin. Osoittaa jonnekin tuonne takaraivon suunnalle ja sanoo että tuikkaa kipeästi. Välillä jopa niin kipeästi että itku on päässyt. Menee kuitenkin ihan parissa sekuntissa oli eli ei ole pää kipeä sen jälkeen tai muutenkaan valittele mitään kipuja. Jatkaa touhuja tuon jälkeen ihan normaalisti.
Mitä tuo voisi olla? Onko kenelläkään kokemuksia?

Voisit soittaa vaikka neuvolaan ja kysellä? Tai sitten ihan lääkärillä käytte. Voi johtua mistä vaan. Eikä noin pieni välttämättä osaa kuitenkaan sanoa missä kohtaa se kipu oikeasti on.

Onko lapsi tyttö vai poika? Onko suvussa/sinulla migreeniä? Mulla, äidillä ja siskolla kaikilla migreeni, ja juuri vihlaisuilla alkoi alle ala-aste iässä mun kohtaukset! Ja tytöille periytyy hyvin helposti, tosin on veljillänikin yksittäisiä kohtauksia ollut.

Alkuperäinen kirjoittaja jenmo:
Onko lapsi tyttö vai poika? Onko suvussa/sinulla migreeniä? Mulla, äidillä ja siskolla kaikilla migreeni, ja juuri vihlaisuilla alkoi alle ala-aste iässä mun kohtaukset! Ja tytöille periytyy hyvin helposti, tosin on veljillänikin yksittäisiä kohtauksia ollut.

Tyttö on. Suvussa on migreeniä, myös minulla on.

Mulla kans ollu tommosia kipuja aikaisemmin, oisinko ollu ala-asteella. Käytiin lääkärissä määräs migreenilääkkeitä..??
En tiiä mikä aiheutti, äiti veikkas stressiä ku oli aina kouluaikoina eikä koskaa lomalla :)
Nyt ei oo enää moneen vuoteen ollu (koputtaa puuta)

Alkuperäinen kirjoittaja huolestunut :
Alkuperäinen kirjoittaja jenmo:

Tyttö on. Suvussa on migreeniä, myös minulla on.

Käytä varalta lääkärillä, mutta näillä tiedoilla veikkaisin tuota migreeniä, joka on kyllä ikävä vaiva sekin...!
:/

meillä tytöllä ollut samaa 2-4-vuotiaana jos äkkiseltään leikkiessä käänsi päätään, tai ulkona katsoi yhtä´äkkiä toiseen suuntaan. Jostain luin, että on kireyttä lihaksissa niskan alueella. Nyt tyttö 5-v, eikä pitkiin aikoihin ole valitellut.

Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
meillä tytöllä ollut samaa 2-4-vuotiaana jos äkkiseltään leikkiessä käänsi päätään, tai ulkona katsoi yhtä´äkkiä toiseen suuntaan. Jostain luin, että on kireyttä lihaksissa niskan alueella. Nyt tyttö 5-v, eikä pitkiin aikoihin ole valitellut.

Juu, meilläkin nämä tulee ihan yllättäen kesken leikkien. Olen ehtinyt pelotella itseni hiiteen vaikka millä vaihtoehdoilla. :/ Kiitos vastauksestasi. :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja huolestunut :
Alkuperäinen kirjoittaja äippä:

Juu, meilläkin nämä tulee ihan yllättäen kesken leikkien. Olen ehtinyt pelotella itseni hiiteen vaikka millä vaihtoehdoilla. :/ Kiitos vastauksestasi. :wave:

Se on se äidin huoli, mutta meillä ainakin osasi sitten jo sanoa, että niska nytkähtää ja sattuu.

mulla on itselläni joskus samanlaista. Ja myös liittyy siihen kun äkkiä käännän päätä toiseen suuntaan. Ei ole tutkittu kun ei nyt kuitenkaan ole päivittäistä mutta oletus on että niska-hartiaseudun lihasten jäykkyydestä johtuisi.

Yhteistyössä