4-vuotiaan rokottaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aleksandra83
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aleksandra83

Jäsen
27.02.2008
309
0
16
Siis meidän poika saa ens viikolla rokotuksen 4-vuotis neuvolassa.. miten muilla sujunut toi ton ikäsen rokottaminen, viimeks tosiaan rokotettu 1,5-vuotiaana.. Hirveen herkkä toi poika muutenkin ja sellanen varauksellinen kaikelle uudelle ja nyt tulee sitte piikistä..
Missä vaiheessa kerroitte että rokotetaan vai annoitteko tulla yllärinä siellä neuvolassa?

Meillä kans edessä tuo 4v rokotus. 6-vuotiaalla onnistui ihan hyvin, kun selitettiin miksi rokotetaan. Kai se on 4 vuotiaallekin vaan yritettävä selittää, miksi ne rokotukset on tärkeät. Kyllä mä kertoisin jo etukäteen, että rokotuksia on tulossa.

Kerrot vaan että piikki tulee ja se vähän pistää, mutta on äkkiä ohitse. Meidän poikaa kun pistetään joka viikko, niin en tiedä miten sellainen reagoi, jota pistetään muutaman vuoden välein, mutta ainakin meillä nuo pistokset menee hyvin vaikka lapsi sitä edelleen pelkää ja huutaa ja yrittää rimpuloida. Jos rokotus pistetään reiteen, kannattaa se jalka laittaa koukkuun ennen pistämistä. Silloin pistäminen sujuu helpommin, kun lapsi ei kunnolla pysty jännittämään lihasta ja toisaalta kun jalka on koukussa, ei pysty rimpuilemaan niin helposti.

Joo mä oon kans suunnitellu että menen neuvolareissun jälkeen pojun kanssa kauppaan ja voi valita itelleen jotain pientä kun on niin reipas. toi rimpuilu mua ehkä siinä vähän hirvittääkin, kun sen ikäsellä on jo aika paljon voimaa jos haluu laittaa vastaan.

Meillä varattiin oma aika 4-vuotiaalle ja parin päivän päästä oma aika kahdelle 1,5-vuotiaalle.. ettei kaikkia piikitetä samana päivänä..pyysin sitä itse että saan rauhassa keskittyä tohon 4-vuotiaan neuvola-aikaan. Kyllä mä taidan siitä sinä päivänä puhua, mutta mitenkäs poju saadaan autoon kun tietää että piikki annetaan kun lähtee mukaan :/

Yhteistyössä