4-vuotiaan tytön synttäreille ohjelmaa =) Vai onko tarpeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kymysys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kymysys

Vieras
Niin,siinäpä se mun mietinnän kohde tällä hetkellä..Mitä ohjelmaa järkkäisin neljälle,3-5 vuotiaalle tytöille kun juhlivat meillä 4v.tyttökaveriaan=)?Onko erityinen ohjelma tarpeenkaan vai leikkisivätkö sen n.2h vaan?Vai sitten ongintaa,Aasin häntä-leikkiä yms.....?!?Kertokaa mitä teiän synttäreillä on ollut =)

Meillä ollu suosittua avaimen piilotus mutta avaimen tilalta ovat piilottaneet esim tikkarin tms.

Toinen mistä on tykänneet kaikki on että sitoo pitkän narun 10-15 cm pituiseen tikkuun (jäätelöpuikkoon) ja sit kilpailu kuka saa kieputettua narun nopeiten tikun ympärille. Periaatteessa tuohonkin voi sitoa yllätyksen toiseen päähän.

Ja nyt kun nuo vanhimmat on päälle kymmenen ovat pienempien synttäreille järjestäneet temppuradan. Eli pihalla kuljetaan erilaisten esteiden läpi. Mennään jonkin alta ja päältä, kävellään maassa makaavia tikapuita tai tukkia pitkin. Potkitaan/heitetään palloa maaliin jne mitä vaan omalta pihalta keksii.

Kiitos näistäkin hyvistä leikki vinkeistä =) "vieras"...Jos jollakin vielä lisää leikkejä tms.vinkkejä mitä pikkutytöt vois tehdä,ni tänne niitä kirjaamaan vaan =)

itselläni ei ole kuin poikia, mutta tuli sellanen korunteko idea mieleen. lelukaupassa ja taitaa olla marketeissakin myytävänä paketteja joissa erilaisia helmiä ja nauhoja (olen ostanut kummitytölle lahjaksi). niin jos ostaisit sellaisen ja järjestäisit tytöille korupajan. jokainen saisi tehdä esim. rannekorun ja luonnollisesti saisivat sen sitten omakseen ja näin ollen muistoksi juhlista.

Meillä oli yökyläjuhlat kolmelle kaverille, kun tyttö täytti 4v. Mukana oli siis mun tyttö 4v ja 5, 6 ja 7 vuotiaat.

Ohjelmana oli edellisenä iltana aarteenetsintä, jossa oli kolme karttaa rastilta rastille ennenkuin päätyivät kätkölle. Kartat olivat yksinkertaisia kuvia paikasta, missä seuraava kartta on. Noiden vanhempien lasten takia uskalsin tehdä yhden vähän hankalammankin. Kiersin mukana, sillä aarre oli vähän jännässä paikassa (pimeä sauna). Aarteena oli hieno arkku, jossa suklaarahoja ja saippuakuplakipot. Itse juhlapäivä sattui olemaan palmusunnuntai, joten iltasella askarreltiin virpomavitsoja. Varsinaisen juhlapäivän aamuna pukeuduttiin noidiksi ja likat sitten virpoivat kakkukahveille saapuneet noutajat ja isovanhemmat, olin etukäteen varoittanut näitä ja mummi oli tuonut mukanaan virpomapalkioita.

Meillä koristelivat isot läpinäkyvät kertakäyttö mukit. Hetken mielijohteesta annoin tarroja ja tusseja ennen pöydän kattamista. Itelle tuli yllätyksenä että vieraat halus ne mukit ottaa sit kotiin mukaan.