4-vuotiaan yöllinen oksentaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Äiti kahdelle"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"Äiti kahdelle"

Vieras
Meidän 4-vuotias alkoi oksentamaan pe-la yönä. 1.yönä oksensi useita tunteja, 2.yönä oksensi kerran, 3.yönä oksensi useita tunteja ja nyt 4:tenä yönä on oksentanut pari kertaa. Aamuisin kun on herännyt, on tyttö ollut oma itsensä eikä merkkiäkään öisistä oksenteluista. Päivisin on syönyt ja juonut hyvin. Voiko tämä enää olla "normaalia" oksennustautia?
Pari kertaa aikaisemminkin on ollut öisiä oksenteluja, mutta ne ovat kestäneet vain yön/kaksi.

No huh, en missään nimessä itse odottelisi vaan olisin vienyt jo lääkäriin. "oksentaa tunteja". ei kai oksennustautinenkaan tuntikaupalla oksenna normaalisti? Meillä ainakin oksentaa kerran ja se on siinä useiksi tunneiksi. Sitten taas joskus uudelleen. Vie ihmeessä lääkäriin mahd. pian.

Aivan normaalia, mulle sanottiin yksityisellä lastenlääkärillä että jos kestää moinen yli 2 viikkoa, sen jälkeen on syytä tutkia josko olisi jostain muusta kyse.

Maitohappobakteereja on annettu. Eilen ei annettu kuin kevyitä ruokia+gefilus-tuotteita, mutta ei auttanut, kaksi kertaa oksensi silti yön aikana. Tänään aion soitella tk:hon, tuskin saan läääriaikaa, mutta soitan ja varmistan onko ok vielä katsella kotona tilannetta. Lapsi siis on kohtuu virkeä, tosin nyt tänä aamuna vaisumpi kuin aikaisempina päivinä. Mitään kuivumisen merkkejä kuitenkaan ole.

Alkuperäinen kirjoittaja lääkäriin;28372845:
No huh, en missään nimessä itse odottelisi vaan olisin vienyt jo lääkäriin. "oksentaa tunteja". ei kai oksennustautinenkaan tuntikaupalla oksenna normaalisti? Meillä ainakin oksentaa kerran ja se on siinä useiksi tunneiksi. Sitten taas joskus uudelleen. Vie ihmeessä lääkäriin mahd. pian.

Kyl se mahatautinen voi yrjötä tunteja ja ankarasti. oiskin se aina niin että kerran ja joskus sitten toisen.

Yhteistyössä