40-v lahja miehelle

  • Viestiketjun aloittaja vaimo
  • Ensimmäinen viesti
vaimo
Hyvät herra-Ellit!

Jos saisitte valita, mitä haluaisitte 40-v syntymäpäivälahjaksi? Tiedän, tiedän, Sitä. Mutta Sen lisäksi toivoisin muitakin asiallisia toiveita.

Olisiko pönttöä ostaa Kalevalakorun Ratsumies-riipus? Tai Ahti?
 
riippuu tyypistä
Tämä on ehkä turha vastaus, mutta sehän riippuu ihan tyypistä eli siitä, mistä ukkosi tykkää. Sinä tuntenet hänet parhaiten. Minä sain taskumatin (nimeni sattuu olemaan Matti), johon oli kaiverrettu nimi ja syntymäpäivä ja se oli täytetty konjakilla. Minä en käytä mitään koruja, joten en olisi kyllä halunnut mitään riipuksia enkä niitä saanutkaan.
 
Nuori immeinen
Mistä tuo muotivillitys on tullut, että jo nelikymppisenä pitäisi vietellä isompia juhlia? Vastako nämä nykynuoret saavuttavat silloin täysi-ikäisyyden?

Viiskymppisillä on perinteitä, sitä meinoteltiin, että siitä pitäisi alkaa sen viisauden ja ikääntymisen. Mutta ennenaikaista sekin on nykymaailmassa, jossa meillä on hyvää ravintoa ja meno päällä vielä täysillä niin työelämässä kuin yksityisestikin, opiskellaankin vielä.

Mulle ja omilleni en siis vielä tuolloin nelikymppisenä mitään merkittävää hankkisi, vaan jotain kivaa ja "tavallista" muistamista. Kukkapuska, jos kahveelle menen tai pari leivosta.
 
40+mies
Alkuperäinen kirjoittaja Nuori immeinen:
...Mistä tuo muotivillitys on tullut, että jo nelikymppisenä pitäisi vietellä isompia juhlia?....
Kannattaa juhlia, koska usein ne ovat miehelle viimeiset juhlat, ennenkuin muija tekee Aikusen Naisen Kypsän Ratkaisun ja antaa monoa persuksiin. Meikäläisenkin nelikymppisten aikaan exällä oli jo salarakas odottamassa, ja valmiit suunnitelmat meikäläisen ulkoistamiseksi.

 
n47
Alkuperäinen kirjoittaja Nuori immeinen:
Mistä tuo muotivillitys on tullut, että jo nelikymppisenä pitäisi vietellä isompia juhlia? Vastako nämä nykynuoret saavuttavat silloin täysi-ikäisyyden?
Minusta kannattaa pistää juhlat pystyyn aina kun vähänkin on aihetta. Ei niitä liiaksi ole, harmi kun suomalaiset niin usein on "matkoilla" syntymäpäivänään. Meidän suvussa pidetään isoja bileitä tämän tästä.

Mutta alkuperäiselle: Riippuu miehen tyylistä ja harrastuksista, mikä on hyvä lahja. JOS mies on koruihmisiä, osta koru. Kaikki miehet ei tykkää mutta tunnet varmaan omasi. Minä olen ostanut kultaisen ketjun miehelle jolla ei koskaan koruja ollut, kysyin ensin pitäisikö hän. Lupasi pitää ja totta puhui.

40 vuotta täyttävälle veljelleni taas ostin kaksi 30 m kuhaverkkoa, hän kun tykkää kalastaa. Lahja oli mieluinen ja paljon käytetty. Hän sai lahjaksi myös kumisaappaat ja kirveen.

 
vaimo ap
... saa juhlia jos siltä tuntuu? suureellisesti vaikka 37-vuotissynttäreitä?
Miten olis hyvät herrat, jos paketistanne kuoriutuisi digikamera? Vaikkei hra 40 v paljon kuvaa....mutta meiltä puuttuu hyvä kamera...
 
junttura
Alkuperäinen kirjoittaja vaimo ap:
... saa juhlia jos siltä tuntuu? suureellisesti vaikka 37-vuotissynttäreitä?
Miten olis hyvät herrat, jos paketistanne kuoriutuisi digikamera? Vaikkei hra 40 v paljon kuvaa....mutta meiltä puuttuu hyvä kamera...
Juu! Nyt mentiinkin tähän: Mies ei oikeastaan halua tai tarvitse mitään, mutta MEILTÄ puuttuu sejase ja sitsitä jne. Hyvä alibi rouvan shoppailuinnolle: miehen merkkipäivä. MEILTÄ puuttuikin fonduekeitin, olohuoneesta uusi matto, Juhani Palmun grafiikanlehti, Yucka-palmu ja Bvlgaryn parfyymiä, Ostettiin ne Jorskalle 38-vuotislahjaksi. Iskuporakonetta se olisi toivonut, mutta on junttimaista ostaa lahjaksi jotain käyttöesinettä.
 
no juu
Kyllä minäkin ostaisin miehelle lahjaksi jotakin sellaista, mistä mies itse pitää enkä sellaista, jota "meiltä puuttuu" eli jota oikeastaan itsekin haluaisin käyttää. Esimerkiksi jotakin miehen harrastukseen liittyvää tms. Jokainen tietää varmasti itse parhaiten oman miehen tarpeet ja mieltymykset. Eli jos miehesi ei digikameraa tarvitse/halua, älä osta sitä. Meillä se olisi mieluinen lahja kummalle hyvänsä, sillä pidämme valokuvauksesta. Siis jos meillä ei digikameraa olisi.
 
vaimo alkup
Kiitos!! Etenkin tukisukkahousuvinkistä :) Ja juntturan hyvästä pointista :) Siksi halusinkin kamera-asiaa peilata ja sain mitä tilasin. Kuhaverkko on ihan älyttömän hyvä vinkki... jos hra harrastaisi kalastusta.
Mutta kun en tosiaan tiedä, mitä hän haluaa..enkä keksi, mitä tarvitsee... kuulemma ei halua mitään eikä tarvitsekaan, mutta ilahtuu aina ihan piloille lahjoja saadessaan.
Jos tietäisin, en täällä kerjäisi kuonooni :) Joten ehkä vielä uskallan luottaa, että tämä on keskustelupalsta ja täällä voi kysellä ja jutella... vaikka kielenkäyttö ja ihmisten kohtelu ovatkin tutkitusti raaistuneet netissä.
 
Marjuzka
niin antaisin lahjoja aina kun siltä tuntuu.. Jos olisi paljon rahaa, niin ei olisi mikään ongelma keksiä kivoja lahjoja, mutta itselläni ei ole, joten täytyy käyttää mielikuvitusta. Eräälle ystäväpariskunnalle tein häälahjaksi "kirjan" heidän yhteisestä taipaleestaan (paljon kuvia, lehtileikkeitä ym.) ja olen tehnyt samalla metodilla myös kortteja ystäväpiirin synttärisankareille. 40-vuotiaille olen myös kasannut kortin lisäksi puuhakassin, jossa on kaikkea tarpeellista (ryppyvoidetta, potenssijauhetta, lukulasit yms. huumorijuttuja) ja siihen lisäksi voisi sitten ostaa jotakin henkilökohtaista oikeaksi ja arvokkaammaksi lahjaksi, esim. hänen harrastukseensa liittyvää (metsästys,-kalastus, -tennis ym. kamaa tai lahjakortti alan liikkeeseen). Tottakai voit ostaa myös korun, paidan, kalsarit ym. tai lempparikirjailijan uusimman teoksen, konserttilipun, lahjakortin kylpylään tai savihoitoon, varata risteilyn tai lomamatkan, laskuvarjo- tai benjihypyn, ja jos huumoria riittää niin miksipä ei thaihierontakin olisi kokeilemisen arvoinen (voit mennä itse mukaan). Itse arvostan sellaista lahjaa, josta näkee, että lahjan antaja todella välittää ja on miettinyt, mistä pitäisin. Tottakai on tärkeää ilahduttaa miestä vaikkapa olemalla hänen seksiorjansa synttäri-iltana (tai hänelle sopivimpana aikana), ja sallia hänelle myös synttärien viettäminen vain äijäporukassa jos hän niin haluaa. Sinun nyt vain täytyy itse päättää, haluatko antaa miehellesi nautinnollisen elämyksen (ja mistä hän pitäisi) vai esim. korun, johon voi kaivertaa päivämäärän, vaikka luulen kyllä, että jonkin ihanan kokemuksen muistaa vielä vanhana dementikkonakin paremmin kuin joululahjakalsarit (ei sillä että olisit niitä edes ollut hankkimassa)...Jotain hänen toiveistaan kertonee myös se, millaisia lahjoja hän antaa sinulle... Onnea vaan miehellesi ja toivottavasti keksit juuri oikean lahjan hänelle!
 
Umppis
Rannekello. Kunnollinen sellainen, ei mikään marketin tarjouskello. Omega, Tag Heuer, LaCroix, Junghans, yms. ovat hyviä merkkejä. Jos mies on "urheilullisempi", niin miksei joku Suunto Core. Joku saattaa pitää noita kalliina, mutta vertailuksi voi miettiä paljonko rahaan kuluu naisen koruihin. Rannekello on suunnilleen ainoa miehelle sopiva koru, sanovat muut mitä tahansa. Niitä pitäisi miehellä olla ainakin pari valittavaksi tilanteen mukaan (pukukello, arkikello, urheilukello,...)

Anna miehen itse valita kellonsa ja hanki lahjakortti, tai tee itse lahjakortti jossa tarjoudut maksamaan sen. Tosin jälkimmäisessä mies saattaa alkaa pihtailemaan eikä halua tuhlata rahojasi.

Meikäläinen on viimeiset 30 vuotta himoinnut Omega Speedmaster Pro:sta.
 
joppe
Kysy mitä miehesi haluaisi. Sillähän se selviää. Jos hän sanoo, ettei halua mitään niin älä osta mitään. Jos hän todella toivoo jotakin niin hän sen sinulle sanoo. Menkää vaik yhdessä valitsemaan.

Tai kokeilepa antaa lahjaksi hierontalahjakortti.Yleensä miehillä on varsinkin näin talvisaikaan lumenluonnista tai kontosalilla huhkimisesta selkä jäykkänä. Minun mieheni on arvostanut sellaista lahjaa..

Lahjakortit ovat minusta myös hyvä jos on jokin harrastus, esim urheiluliikkeeseen.
 
perus-elli
Alkuperäinen kirjoittaja Parasta ennen päiväys;10466705:
Tuskin on ajankohtainen tämä enää.

Eihän Elleille koskaan olekaan mitään merkitystä sillä, milloin alkuperäisen kirjoittajan kommentti on ollut akuutti ja kipeä kirjoittajalleen. Kunhan taas päästään jauhamaan samaa iänikuista paskaa jo miljoona kertaa puhutusta aiheesta. Ellit lukevat "parasta ennen-päiväyksen" vain maidosta ja leivästä Alepassa käydessään. Ellikeskustelun päivämäärällä ei ole merkitystä...

Se vain on niin mukavaa ja kivaa, että pääsee ilmaisemaan mielipiteensä oikein Internetissä, ja KOKO MAAILMA lukee sen.

Muutaman kerran olen ihan piruuttani aloittanut keskustelun parisuhteessa tapahtuvasta kotitöiden jakamisesta ja rahojen käytöstä parisuhteessa. Niin eikös sadat Ellit kirjoittavat, miten HEIDÄN parisuhteessaan nämä asiat hoidetaan - malliksi muille.

Sitten jos joku teenix-pirpuli haluaa tietää, kuinka usein aikuiset ihmiset ovat toistesa kaa sillee, niin eivätköhän jotkut Avuliaat Amandat avaudu seksielämästään sangen avoimin sanakääntein.

Elä teidän kanssa, kele!
 
anonyymielli
Eihän Elleille koskaan olekaan mitään merkitystä sillä, milloin alkuperäisen kirjoittajan kommentti on ollut akuutti ja kipeä kirjoittajalleen. Kunhan taas päästään jauhamaan samaa iänikuista paskaa jo miljoona kertaa puhutusta aiheesta. Ellit lukevat "parasta ennen-päiväyksen" vain maidosta ja leivästä Alepassa käydessään. Ellikeskustelun päivämäärällä ei ole merkitystä...
Aihe on ajankohtainen esimerkiksi minulle nyt, kun mieheni kohta täyttää 40-v. Maailma ei siis ole ihan niin mustavalkoinen, kuin miltä se näyttää - elliseni!
 
Viimeksi muokattu:
Lahjaton
Eikö voi sopia, ettei osteta mitään jos ei mitään keksi? Sama pätee joululahjoihin. Näin meillä tehdään. Voihan ne lahjat ostaa AIKUISELLE koska vaan. Itse ostin miehelleni keväällä kunnon aurinkolasit optikolta. Oli vähän kuin synttärilahja kaksi kk jälkikäteen.
 
Lahjaksi
Osta lahjaksi kaunis taulu, miehelle, naiselle, 30v, 40v, 50v, 60v, 70v.
Isot valikoimat.
Sopuhinnat.
.
Meritauluja taulu taulut tauluja, taistelevat metsot, taidemyynti,taideliike,sisustustaulu,sisustustauluja,sisustustaulut,taidegalleria, sisustaminen taide galleria maalaukset lahja koti
.
Maisematauluja taulu taulut tauluja, taistelevat metsot, taidemyynti,taideliike,sisustustaulu,sisustustauluja,sisustustaulut,taidegalleria, sisustaminen taide galleria maalaukset lahja koti
.
Metsot tauluja taulu taulut tauluja, taistelevat metsot, taidemyynti,taideliike,sisustustaulu,sisustustauluja,sisustustaulut,taidegalleria, sisustaminen taide galleria maalaukset lahja koti
.
Taistelevat metsot taulu taulut tauluja, taistelevat metsot, taidemyynti,taideliike,sisustustaulu,sisustustauluja,sisustustaulut,taidegalleria, sisustaminen taide galleria maalaukset lahja koti
.
Kukkatauluja taulu taulut tauluja, taistelevat metsot, taidemyynti,taideliike,sisustustaulu,sisustustauluja,sisustustaulut,taidegalleria, sisustaminen taide galleria maalaukset lahja koti

.
Asetelmatauluja taulu taulut tauluja, taistelevat metsot, taidemyynti,taideliike,sisustustaulu,sisustustauluja,sisustustaulut,taidegalleria, sisustaminen taide galleria maalaukset lahja koti
.
Purjelaivatauluja taulu taulut tauluja, taistelevat metsot, taidemyynti,taideliike,sisustustaulu,sisustustauluja,sisustustaulut,taidegalleria, sisustaminen taide galleria maalaukset lahja koti
.
Armas Hursti taulu taulut tauluja, taistelevat metsot, taidemyynti,taideliike,sisustustaulu,sisustustauluja,sisustustaulut,taidegalleria, sisustaminen taide galleria maalaukset lahja koti
.
Kaarlo Lauri taulu taulut tauluja, taistelevat metsot, taidemyynti,taideliike,sisustustaulu,sisustustauluja,sisustustaulut,taidegalleria, sisustaminen taide galleria maalaukset lahja koti
.
Kyllikki Salo taulu taulut tauluja, taistelevat metsot, taidemyynti,taideliike,sisustustaulu,sisustustauluja,sisustustaulut,taidegalleria, sisustaminen taide galleria maalaukset lahja koti
.
P. Patokallio taulu taulut tauluja, taistelevat metsot, taidemyynti,taideliike,sisustustaulu,sisustustauluja,sisustustaulut,taidegalleria, sisustaminen taide galleria maalaukset lahja koti
.
Taulujen kotisivu: taulu taulut tauluja, taistelevat metsot, taidemyynti,taideliike,sisustustaulu,sisustustauluja,sisustustaulut,taidegalleria, sisustaminen taide galleria maalaukset lahja koti
.
taulu, taulut, tauluja, TAULU, TAULUT, TAULUJA, taistelevat metsot, galleria, taide, sisustus, sisustaminen, merimaalauksia, maisemamaalauksia, lahja, lahjaidea, meritauluja, maisematauluja, kukkatauluja, nude, taidemyynti, taideliike, taidegalleria. Lahjaksi naiselle / miehelle. 30 v, 40 v, 50 v, 60 v, 70 v

Taulujen kotisivu: taulu taulut tauluja, taistelevat metsot, taidemyynti,taideliike,sisustustaulu,sisustustauluja,sisustustaulut,taidegalleria, sisustaminen taide galleria maalaukset lahja koti

taulu taulut tauluja TAULU TAULUT TAULUJA taistelevat metsot galleria taide sisustus sisustaminen merimaalauksia maisemamaalauksia lahja lahjaidea meritauluja maisematauluja kukkatauluja nude taidemyynti taideliike taidegalleria. Lahjaksi naiselle / miehelle. 30 v, 40 v, 50 v, 60 v, 70 v

Taulujen kotisivu: taulu taulut tauluja, taistelevat metsot, taidemyynti,taideliike,sisustustaulu,sisustustauluja,sisustustaulut,taidegalleria, sisustaminen taide galleria maalaukset lahja koti

taulu, taulut, tauluja, TAULU, TAULUT, TAULUJA, taistelevat metsot, galleria, taide, sisustus, sisustaminen, merimaalauksia, maisemamaalauksia, lahja, lahjaidea, meritauluja, maisematauluja, kukkatauluja, nude, taidemyynti, taideliike. Lahjaksi naiselle / miehelle. 30 v, 40 v, 50 v, 60 v, 70 v
 

Yhteistyössä