450e lasku, ei kotivakuutusta!! mitä ihmettä teen :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitä ihmettä teen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitä ihmettä teen

Vieras
Lapset pelasivat pesäpalloa meidän pihalla, ja sattui vahinko että pallo kimposikin ja suoraan naapurin auton ikkunasta sisään :( Meillä ei ole kotivakuutusta, koska olen idiootti enkä ole tajunnut semmoista ottaa...

Minun isäni olisi voinut naapurille laittaa uuden ikkunan, mutta hän sanoi että se laitetaan merkkihuollossa. Äsken hän laittoi tekstiviestin, että uusi ikkuna maksaa 450e, viisi päivää aikaa maksaa. Minä olen yh, eikä todellakaan ole tuollaisia rahoja!!

Minä ymmärrän, että me teimme tässä väärin jne. mutta silti suututtaa, että naapuri halusi välttämättä korjata merkkiliikkeessä. Ja kyllä, kävin tänään ottamassa kotivakuutuksen vastaavan varalle. Niin paha mieli nyt :(

Otat lainan ja maksat, jos et ole luottotiedoton idiootti. Naapurisi ei ole tehnyt mitään väärää vaan toimi viisaasti, kun ei antanut isäsi vaihtaa ikkunaa.

Lainaat pankista/vanhemmiltasi/ystävältä ja maksat laskun. Kotivakuutus pitää AINA olla mutta näköjään niitäkin aikuisia on jotka uskaltavat olla ilman..

[QUOTE="vieras";28466393]No en minäkään kenenkään iskän antaisi autoani korjailla, merkkiliikkeeseen veisin. Elämä opettaa... säästämään oikeissa asioissa.[/QUOTE]

En minäkään...Miten joku voi olla tajuamatta ottaa kotivakuutusta???

Aika halvalla pääsit, itseasiassa. Jos pallo olisi naarmuttanut ja tehnyt lommon jonkun upouuden Audin maalipintaan voisi lasku olla tuhansissa euroissa...En ymmärrä ihmisiä joilla ei ole kotivakuutusta, ainakaan pienten lasten kanssa se on vastuuosineen ihan must.

450€ on vielä aikas pieni summa!

Mietippä jatkoa oikein tarkoin.. jos tulee esim vesivahinko niin 30 000€ rempat tuntuu jo jossain.
Mene ja ota heti huomenna kotivakuutus TULEVAN VARALTA!!

Meillä poika naarmutti uuden bemarin ja tämän auton omistajan vakuutus korvas asian. Maksettiin vain hälle omavastuu 180e. Olisi meilläkin vakuutusollut, mutta laskuttivat suoraan auton omistajan vakuutusyhtiötä.

Eipä se auta kuin maksaa ja tosiaankin, paljon kalliimmaksikin olisi voinut tulla.

Jos naapuri on suostuvainen niin voi hakea omasta vakuutuksestaan (jos hänellä on Kasko) ja maksaisitte vain omavastuun, mutta jos siinä tippuu bonukset tai muut alennukset niin ei välttämättä halua sitä tehdä, ja se on ihan naapurin päätettävissä oleva asia.

Hyvä jos olet kotivakuutuksen nyt ottanut, aika löysässä hirressä roikkumista on olla ilman.

lopettakaa ap:n haukkuminen. vahinko on tapahtunut, ei siinä nyt auta solvaaminen vakuutuksen ottamatta jättämisestä. nyt hän varmasti oppi läksynsä. ap, voisitko lainata vaikka isältäsi rahaa?

Yhteistyössä