4rv menossa verta hiukan tulee lääkäriinkö help?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minna

Vieras
Olen 4rv testi plussas ja nyt ollut todella paha olotila oksettaa koko ajan mutta oksennus ei tule ja maha ihan sairaan kipeä välillä ei pysty kunnolla käveleen ja vihlovia/repeily kipuja ollut,kun nousee liian nopeesti ylös vihloo mahaa ihan sairaasti,nokka tukossa muutaman päivän,rinnat todella turvonneet/arat,huimaa koko ajan,ruoka ei maistu yhtään öklö olon takia.
Normaalisti kun on kuukautiset niin oireena pääkipua ja ärtymystä ja hieman arat rinnat,mut nyt on vaikka mitä tuskia ja vaivoja :(
Tänään mulla piti normaalisti alkaa kuukautiset niin on tullut hieman punaista verta kirkkaalla limalla ja maha ihan sairaan kipee etten voi kävellä yhtään ja oksettaa koko ajan en tiedä mitä tämä nyt on?
Pitäskö hakeautua lääkäriin?

No ei lääkäriin ellei kivut sitten tule aivan sietämättömiksi, jolloin voi vaikka kohdunulkoinen raskaus olla kyseessä. Jos keskenmeno niin ei mahda mitään. Yleensä ei edes tuossa vaiheessa tiedä olevansa raskaana ja keskenmeno tapahtuu tietämättä yhtään mistään.

Alkuperäinen kirjoittaja Lila:
Jos oot ihan sairaan kipee, meet lääkäriin tietysti. Muuten vaan odottelet rauhassa, raskaus jatkuu jos jatkuu, jos ei, niin ei sille mitään tehdä voi.

Voiko tuo verta vuotava kirkas limainen vuoto loppua kuinka pian että raskaus jatkuisi vai kuinka kauan tätä jatkuu?
Olin töissäkin tänään ja 2 meinasin pyörtyä,mutta sain tuolista ja seinästä tukea just ennen kuin olisin kaatunut lattialle ja koko päivän yököttänyt tulee ja ei tule oksennus ja en pystynyt kunnolla käveleen kun mahaan sattui vähän väliä.Pelottaa että menetän lapsen esikoista odotan :(
Maha on ihan turvonnut ja paino sen myötä 5kg noussut vaikka en ole syönyt juuri mitään ja olen aika laiha eli ei joudu ruuasta.Moni on huomannut pienen kumpareen että oletko raskaana.Huomen lääkäriin ellei tää hirveä kipuilu lopu pikku hiljaa ja maha ollut sekaisin useamman päivän en usko et olen sairastunut flunssaan..

Noilla oireilla en kyllä menisi lääkäriin... Oksettamisen tunne voi johtua ihan raskaudesta, samoin rintojen turvotus ja kipu. Huimaaminen taas voi liittyä siihen ettet ole kunnolla syönyt. Jos tulee kirkasta verta, niin... ei se tietenkään hyvä merkki ole, mutta ei sille oikein voi lääkärikään mitään tehdä. :/

Alkuperäinen kirjoittaja minna:
Jos oot ihan sairaan kipee, meet lääkäriin tietysti. Muuten vaan odottelet rauhassa, raskaus jatkuu jos jatkuu, jos ei, niin ei sille mitään tehdä voi.

Voiko tuo verta vuotava kirkas limainen vuoto loppua kuinka pian että raskaus jatkuisi vai kuinka kauan tätä jatkuu?
Olin töissäkin tänään ja 2 meinasin pyörtyä,mutta sain tuolista ja seinästä tukea just ennen kuin olisin kaatunut lattialle ja koko päivän yököttänyt tulee ja ei tule oksennus ja en pystynyt kunnolla käveleen kun mahaan sattui vähän väliä.Pelottaa että menetän lapsen esikoista odotan :(
Maha on ihan turvonnut ja paino sen myötä 5kg noussut vaikka en ole syönyt juuri mitään ja olen aika laiha eli ei joudu ruuasta.Moni on huomannut pienen kumpareen että oletko raskaana.Huomen lääkäriin ellei tää hirveä kipuilu lopu pikku hiljaa ja maha ollut sekaisin useamman päivän en usko et olen sairastunut flunssaan..
Siis jos sun piti tänään alkaa menkat ja nyt on jo tullut 5 kg painoa, niin raskaudesta tuo ei todellakaan johdu. Soita lääkäriin!

Lähes kaikki odottajat kärsivät alkuraskauden aikana, usein neljännestä viikosta lähtien, inhottavasta, oksettavasta olosta, joka voi iskeä mihin aikaan päivästä tahansa tai olla jatkuvaakin. Toisia kuvotus kiusaa ehkä vain muutaman kerran, toisilla se on jokapäiväistä, mutta usein - ei kuitenkaan aina - se menee ohi viimeistään 16. raskausviikkoon mennessä.

Kuvotuksen tai jatkuvan lievän kuvotuksen pahenemisen voi laukaista jokin haju tai tuoksu, tietty ruoka, väsymys tai syömättömyys. Vaiva johtunee istukkahormoneista, eikä siihen ole olemassa lääkettä. Kuvotusta voi hieman helpottaa, jos nouset aamulla ylös hitaasti ja vasta haukattuasi jotain, syöt pitkin päivää pieniä välipaloja etkä päästä mahaasi tyhjäksi.

Alkuperäinen kirjoittaja ööö:

Siis jos sun piti tänään alkaa menkat ja nyt on jo tullut 5 kg painoa, niin raskaudesta tuo ei todellakaan johdu. Soita lääkäriin!

Luulen et olen rv4 mutta en ole varma saattaa olla enempikin.

Ensimmäisellä raskauskolmanneksella äidin paino nousee tavallisesti noin kilon verran. Aivan alkuraskaudesta paino saattaa jopa hieman laskea etenkin kuvotuksesta ja oksentelusta kärsivillä.

Odotuksen keskikolmanneksen lopulla, 26.-28. viikolla, äiti on jo keskimäärin 5-6 kiloa pulskempi kuin ennen raskautta. Kaikkiaan paino nousee odotusaikana siroilla naisilla 8-9 kiloa, kookkailla 10-15 kiloa ja keskimäärin noin 12 kiloa.

Mitähän se lääkäri noilla viikoilla mahtaa jos kesken menee, iskee tapin persiiseen vai? Jos tarttet sairaslomaa niin sit lääkäriin tai muuten kivut käy sietämättömiksi. Ei kai noilla viikoilla pitäis vielä mitään mahaa näkyä eli voit olla jo pidemmälläkin.

En tiedä johtuuko tuo 5kg siitä kun lihakset painaa,kun olen treenannut ja silloin painoin tuon verran.Jos menkat piti tänään alkaa kuten alkoikin heti töissä pient niukkaa veristä vuotoa,kun menin nosteleen raskaita juttuja niin sen jälkeen alkoi nuo hirveet kivut töissä ja on jatkuneet nyt iltaan saakka :(
Mulla on ollut selkä eilisestä ihan kipee siis alaselkä ja yleensä ei ole.

Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:
Milloin sä olet sen positiivisen raskaustestin tehnyt, jos menkat piti alkaa vasta tänään?

Milloin se testi sit tehdään menkkojen jälkeen viikon kuluttuako?Ei pitäs haukkua toisia,jos oikeasti toinen on noin kipeenä :(

Alkuperäinen kirjoittaja seila:
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:
Milloin sä olet sen positiivisen raskaustestin tehnyt, jos menkat piti alkaa vasta tänään?

Milloin se testi sit tehdään menkkojen jälkeen viikon kuluttuako?Ei pitäs haukkua toisia,jos oikeasti toinen on noin kipeenä :(

No sinä päivänä se vasta pitäis tehdä, kun menkat on myöhässä. Enkä mä ole haukkunut.

Minä sain keskenmenon rv6, oli melko kivuton ja "siisti", vuoto oli vähemmän kuin menkoissa. Ultrattuna vuotoa seuraavana päivänä ilmeni, että kohtu oli lähes täysin tyhjentynyt. Historiastani johtuen kohdusta otettiin patologille näyte, jossa oli vain hyvin vähäinen määrä raskausmateriaalia. Siksi epäiltiin kohdunulkoista. hCG kuitenkin oli vuodon alkamista seuraavan päivänä 4 ja kolmen päiän kuluttua alle kaksi. Kohtu tyhjeni itsestään, ei pidempää seurantaa.

Ovulaatio tuli sitten ikäänkuin tämä vuoto olisi ollut menkat, eli n. 20 päivän kuluttua keskenmenosta. Ja siitä raskauduin!

Voiko tuo verinen lima vuoto loppua jossain välissä,kun välillä sitä ei tule ja nyt hiukan parempi olo,mut silti pistelee kohdun ja masun kohdille hiukan vaiveammin?
Taidan menettää vauvan :(
Voiko raskaus jatkua tuosta verisestä lima vuodosta huolimatta kun välillä olo paranee?

Olen 4rv testi plussas ja nyt ollut todella paha olotila oksettaa koko ajan mutta oksennus ei tule ja maha ihan sairaan kipeä välillä ei pysty kunnolla käveleen ja vihlovia/repeily kipuja ollut,kun nousee liian nopeesti ylös vihloo mahaa ihan sairaasti,nokka tukossa muutaman päivän,rinnat todella turvonneet/arat,huimaa koko ajan,ruoka ei maistu yhtään öklö olon takia.
Normaalisti kun on kuukautiset niin oireena pääkipua ja ärtymystä ja hieman arat rinnat,mut nyt on vaikka mitä tuskia ja vaivoja :(
Tänään mulla piti normaalisti alkaa kuukautiset niin on tullut hieman punaista verta kirkkaalla limalla ja maha ihan sairaan kipee etten voi kävellä yhtään ja oksettaa koko ajan en tiedä mitä tämä nyt on?
Pitäskö hakeautua lääkäriin?

Monet ei vielä neljännellä raskausviikolla tiedä olevansa raskaana, mutta sen kai muut ovat kertoneetkin sinulle jo. Paino ei nouse noin huimasti vielä tuossa vaiheessa raskautta, joten kannattaisi selvittää, mistä painonnousu johtuu. Jos olet treenaillut tai urheillut pidemmän ajan sisällä, niin lihakset ovat tietysti voineet tuoda lisää painoa. Mutta eihän nekään päivässä tai kahdessa kehity, tietenkään.

Tänäänkö sun menkkojen on pitänyt alkaa? Voi siis olla, että kyse ei ole raskaudesta. Voi olla myös keskenmeno tai kohdunulkoinen raskaus, jos pidemmällä olet.

Jos todella kipeä olet, niin sitten marssit lääkäriin. Jos asia kovasti vaivaa, niin sinuna ihan soittelisin lääkäriin päin ja kysyisin, että mitä tässä tilanteessa olisi järkevintä tehdä. Siellä osaavat varmaan antaa parhaan vastauksen. Jos on kyse keskenmenosta, niin asialle ei voi tehdä oikein mitään, paitsi lievittää kipuja.

Voiko tuo verinen lima vuoto loppua jossain välissä,kun välillä sitä ei tule ja nyt hiukan parempi olo,mut silti pistelee kohdun ja masun kohdille hiukan vaiveammin?
Taidan menettää vauvan :(
Voiko raskaus jatkua tuosta verisestä lima vuodosta huolimatta kun välillä olo paranee?

Vaikuttaa kyllä keskenmenolta, ikävää jos niin on.
Otappa yhteyttä lääkäriin ja kysele sieltä tarkemmin mitä olis viisainta tehdä.
Joskus raskauden aikana saattaa tulla tiputteluvuotoa, mutta hei miten runsasta vuoto sulla on? Ja mimmoista, onko se ollenkaan kuukautisvuodon kaltaista?

Yhteistyössä