K
kb
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kati:Alkuperäinen kirjoittaja kb:Alkuperäinen kirjoittaja heh:Alkuperäinen kirjoittaja ap:on se nyt kumma kun jatkuvasti näitä provon huutajia täällä. Kai sitä nyt saa kysyä mieltä painavasta asiasta. Jos olisin kysynyt saman kysymyksen vaikka pyörällä ajamisesta tai legoilla rakentamisesta, niin kukaan ei olis huutanut provoa! Onneksi oli asiallisiakin vastauksia. Kiitos nimimerkki nanneli tästä kivasta vastauksesta. Koitan siis jotenkin (vaikka soittamalla mallia) opettaa lapselle kuinka vaikka se paljon onnea menee nuotilleen laulettuna. Ottaa niin omiin korviin kun se hoilaa päivittäin aivan nuotin vierestä lauluja.
Siis jos lapsella tai aikuisella ei sävelkorvaa ole niin hän ei kuule eroa omassa laulussa ja toisen laulussa. Hän luulee/ kuulee laulavansa aivan samalla tavalla kuin nuotilleen laulava. Eli sävelkorvatonta et voi opettaa laulamaan nuotilleen!!! Lapsestasi tulee hyvä suomalainen karaokelaulaja...![]()
Tuossa vaiheessa ei voi sanoa kuka on sävelkorvaton. Kehitystä tapahtuu vielä pitkän aikaa. Voi siis opettaa! Ei kuitenkaan kannata väkisin vääntää ettei into lopahda.![]()
Niin voi siis opettaa SELLAINEN IHMINEN JOKA TIETÄÄ MITÄ TEKEE! Eli vanhempi joka ei itsekkään mitään musiikista tiedä ei myöskään tiedä keinoja joilla opettaa lasta musikaaliseksi. Eiköhän ole kuitenkin tarkoitus että lapsi oppii omalla painollaa ja omien taitojensa puitteissa?
On olemassa musiikkileikkikouluja esim. joissa musiikista kiinnotunut lapsi voi harjannuttaa taitojaan. Vaikka kuinka harjoittelisi niin kaikista ei siltikään musikaalisia tule.
Idols on huippuesimerkki siitä, että äiti ja isi on kehunut lauluääntä ja sitten itketään kun hei mä en päässyt jatkoon vaikka olen niin hyvä ja vanhemmat on aina kehuneet mun taitoja. Ja laulussa ei mennyt yksikään nuotti kohilleen!
Lue mun vastaukset uudelleen. Mä TIEDÄN MISTÄ PUHUN