4v8kk kakkaa vaippaan....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vinkit vähissä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vinkit vähissä

Vieras
Miten eroon tuosta jutusta? Ollaan yritetty hyvällä ja pahalla, mut ei auta. Jos ei anneta vaippaa niin on sit kakkaamatta ja ummetus tulee ja poika vaan itkee ja valittaa mahaa. Peräruiskeita ollaan jouduttu antamaan ja muitakin ulostuslääkkeitä, mutta eivät auta, että menisi pöntölle. On kakannut pöntölle kun meillä oli "yllätyslaatikko" käytössä, mut tuli sellanen pikkupapana, että hyvä jos edes huomasi...Sit vähän ajan päästä halusi vaipan. Vinkkejä? No, eipä tuo juttu sinällään kotona haittaa kun ei kakkaa vaippaan missään muualla, mut eipä ole kovin kivaa.

Tuota tuota,ei pahalla mut eihän tää oo provo?!
Jotain apua ois nyt pojan saatava,joku painaa ja pahasti.Millainen ruokavalio on sit jos vaan kovaa tavaraa tulee?Kuitua paljon ja nesteitä,duphalac eikös oo suun kautta otettava lääke ja muistaakseni mainoksessa oli et lapsikin voi käyttää.Ootko nvolassa jutellu asiasta?

Ihan ensiks, vaipat kokonaan pois, ette siis edes osta vaippoja kotiin. Toiseks, se maha on saatava tarpeeks pehmeelle, osta vaikka Levolacia tai syötä kuivattuja luumuja.

Etkö sä vois jo tuon ikäsen kanssa puhua asiasta?! Sori nyt, mut kyllä kuulostaa aika uskomattomalta tää juttu :o

entäs jos syötät sille paljon vatsaa löysentäviä ruokia luumua ja luumua ja luumua soseena yms....eiköhän ala vatsa löystymään ja vahingossa kakkaa jo pönttöön kun tulee kakka hätä ja tuleekin helpolla löysää kakkaa....

Ei ole provo. Siis sinne vaippaan ei tule kovaa tavaraa, mut jos ei anneta vaippaa niin sit toki menee kovaksi ja ei saa kakattua kunnolla. Neuvolassa en oo viel jutellu kun olen yrittäny kotikonsteja ensin. Oonkin ajatellu samaa kuin "vinkkejä"-nikki eli on yläpään ongelma....mut mikä avuksi?

Kyllä minäkin lähtisin puhumaan neuvolassa asiasta ja sitä kautta apua hankkimaan, koska eihän tuollainen ole yhtään normaalia tuon ikäisellä lapsella. :/ Minusta tää kans kuulostaa jo ihan uskomattomalle asialle. Kyllä tuon ikäisen pitäisi olla kaukana jo vaipat jalassa menosta. :o

Toki olen puhunut joka hiton kerta pojan kanssa, että etkö kakkais pöntölle niin ei. Ei syö luumua tai mitään "luomu"-juttuja. Pakolla on annettava löysentävät aineet, mut kun ongelma ei ole se, että maha on kovalla vaan se, että maha menee kovalle, jos ei anneta vaippaa ja sit on monta päivää kakkaamatta. Ja sit kun annetaan esim.ruiske niin ei mene pöntölle vaan pinnistelee, että annetaan vaippa.

en epäile, että on provó.
meillä sama ongelma aikoinaan ja tarrataulun avulla päästiin vaipoista. kymmenen tarraa ja pojan valitsema lelu kaupasta. mä jouduin kyllä välillä istuttamaan vessassa väkisin ja aikaahan se vei, että kakka sinne pönttöön tuli. vatsa oli aina kovalla ja kakkaaminen teki kipeää. kun tuo panttaaminen loppui, niin kaikki alkoi sujua ja pian se ei ollut enään mitään kammoa ja vessa jutut alkoivat sujua.

usko meinasi iteltäkin loppua...

No älkää antako sitä vaippaa! Miten musta tuntuu että tässä on kyse valtataistelusta, ja kun te ette anna periksi niin pakkohan sen pojan on kakata pönttöön, ja jos ei kakkaa niin sittenhän se tulee housuun. Ja tarpeeks vaan laksatiiveja, vaikka sitten alkuun niin että on ihan löysällä vatsa.

oletteko kokeilleet pottaa??? kuulostaa hankalalle mutta lapsi kyykkii siinä ja kakka tulisi helpommin ilman kipuja. meilläkin oli aikanaan kuivaksi oppimisessa tuo kakka ongelma mutta meni ohi kun huomasi että oli helpompi kakata pottaan kuin vääntää vaippaan.

soita neuvolaan... onko teillä ollut tämä "tapa" aina bvai nyt pahentunut??+ mietin vain mikesi viimeksi neuvolassa puhuttu??

Miu Mau: Ei auta tarrat...eivät ole tarpeeksi kiinnostavia. Ollaan kokeiltu. Väkisinkin ollaan kokeiltu tosiaan eli ei sitä vaippaa anneta, mut ei voi kattoo poikaa 4-5 päivän jälkeen kun kiemurtelee tuskissaan ja itkee.

Alkuperäinen kirjoittaja vinkit vähissä:
Miu Mau: Ei auta tarrat...eivät ole tarpeeksi kiinnostavia. Ollaan kokeiltu. Väkisinkin ollaan kokeiltu tosiaan eli ei sitä vaippaa anneta, mut ei voi kattoo poikaa 4-5 päivän jälkeen kun kiemurtelee tuskissaan ja itkee.

mä olin julma annoin pojan istua niin kauan pöntöllä, että se kakka tuli. ei meilläkään tuosta taulusta varmaan ollut, kun mulle hyötyä. selitin myös, että kavereille ei voi mennä yökylään, jos vaipasta ei pääse pois. meillä se kakka tuli unissaan aina.
maltti on valttia.

maissihiiri: no kun ei ole pakko kakata pönttöön vaan sit on kakkaamatta ja tulos on peräruiske. Enkö sit anna vaippaa vaan kakkaa housuun? Ikinä ei oo housuun kakannu vaan koko ikänsä vaippaan. Pissaa pottaan/pönttöön, mut ei suostu kakkaamaan sinne vaikka olen sitäkin yrittänyt. Kuten sanoin niin en oo jutellu nlassa kun ajattelin, että saadaan ite hoidettua homma helpolla...

Sekotat ruokaan esim. duphalacia, etkä kerro pojalle siitä. Aluksi pidät vatsan niin löysällä, että poika vaikka vahingossa kakkaa pönttöön/pottaan. Jos uloste on tarpeeksi löysää ei sitä voi pidätellä. Mutta ei tietenkään ripulille.

Yhteistyössä