5 1/2 vuotias kyselee yksityiskohtia siitä miten vauvat saa alkunsa ja mistä ne tulee.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jennae
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

jennae

Jäsen
08.02.2006
443
0
16
Eli meille on tulossa kaksoset ja nyt 5,5v poikamme kysyi mistä vauvat tulevat.

Selitin että isi on laittanut siemen äitin mahaan ja sitten kun vauvat ovat kasvaneet tarpeeksi isoiksi ne syntyvät. Hän kysyi mistä-> selitin, että vauvoja varten tulee taika reikä josta ne mahtuvat tulemaan sitten kun ne syntyvät.
Sitten poika kysyi mihin?-> pimppiin.
Sitten hän kysyi miten isi on laittanut ne siemenet sinne. Kerroin että aikuisilla miehillä kasvaa kiveksissä vauvojen siemeniä ja mies voi laittaa siemenen äitin mahaan, mutta ongelma on se, että poika ei tyydy tähän vastaukseen vaan haluaa tietää mistä se siemen tulee ulos, tippuuko se ensin maahan ja sitten se laitetaan kädellä mahaan vai miten?

Eli apuva! Mitä ihmettä vastaan?!?!:O

Sano, että isi laittaa siemenen äitin masuun siitä samasta vauvareijästä (eikä mistään taika-reijästä), mistä vauvat sitten valmiina syntyvät. Samalla lailla kun pippelistä tulee pissa, tulee siitä isiltä vauvansiemen, kun isi laittaa pippelin äitin vauvareikään. Mutta niin voi vaan isit ja äitit tehdä, ei lapset tai muut.

Jos tuon ikäinen osaa noin tarkkaan kysellä niin varmasti ansaitseekin sitten tarkemman vastauksen. Ei se lapsen maailmaa järkytä jos hän tietää mihin isi ja äiti voi sukuelimiään käyttää. Se on ihan luonnollista.

Miksi pitää selittää jostain taikarei'istä? Ei lapset ihan tyhmiä ole. :D

Mä kerroin loppujen lopuksi suoraan ku meni varmaan melkeen vuosi että säännöllisesti tenttasi yksityiskohtaisia kysymyksiä. Sanoin vaan että mies laittaa pippelillä pimppiin siemenet ja siitä vauva sitten kasvaa mahassa ja tulee pimpin kautta ulos tai leikataan.

Ihan törkeetä kyllä että vauvat muka kasvaa jostain "isin siemenistä". Ihan kuin äidillä ei olis siemeniä, vaan on joku ihmeen kasvualusta. Mä aion kertoa omalle lapselleni kaikki just niin tarkkaan ja realistisesti kun tarvii.

Mä olen lähtenyt liikkeelle solutasolta; eli että ihminen koostuu soluista ja olen myös näyttänyt sipulin soluja, jotta käsittää mikä se solu on. Sitten kertonut, että kun isän ja äidin solut yhdistyvät, niin niin siitä kehittyy vauva. En ole puhunut mistään taikuudesta.

Meillä 3 vuotta sitten ihmeteltiin samoja asioita; isoveljet silloin 3v ja 5v. lainasin pari kirjaa kirjastosta. Toinen niistä oli tosi hyvä; valitettvasti en muista nimeä.Siinä kerrottiin aika tarkastikin jutut, mutta oli täysin lapsille tarkoittetu. Lapset kun ensin kyseli, niin sanoin, että huonosti osaan selittää, että jutellaan sitten kun hyvä kirja löytyy. Onneksi tuo yksi löytyii.. Ja siitä niitä vastauksia niin, että lapset ymmärsivät; eivät varmaan kaikkea, mutta tarpeeksi, että saivat uteliaisuutensa tyydytetyksi. minäkin siis halusin selittää asian oikein.

Yhteistyössä