5-6v uhma (apuja)

Kaukaa hyvän näkönen

Aktiivinen jäsen
30.12.2005
4 116
0
36
Mitä hittoo tolle tytölle vois tehä kun koko ajan jurputtaa vastaan, itkee joka asiasta huutaa ja paiskoo ovia, tuntuu et mikään ei auta. Pikkusiskon kanssa tappelee koko ajan.Leikit sujuu n15min. ja sit alkaa kauhee huuto ja tappelu.
Tytöt on samassa huoneessa, pitääkö ne siirtää eri huoneisiin?

meidän viis ja puol vuotiaalle iskenyt nyt parin kuukauden aikana uhma. Just tuollai hänkin käyttäytyy :/ Meillä on lapset eri huoneissa mut ei se riitelyä vähennä yhtään...

Meillä tyttö täytti toukokuulla 6v ja uhma on kovaa ja riita isosiskon kanssa joka päiväistä mun hermoille käyvää....
Mutta tuolla meidän 6vuotiaalla on vasta eka uhma sen kans ei ole ollut ennen mitään "ongelmaa"

Alkuperäinen kirjoittaja vinku-iita:
Miten te "pärjäätte" näiden uhmisten kanssa. Tuntuu et tekee mitä vaan ja miten vaan aina sen elämä on ihan p:stä :/

Tuntuu välillä että ei jaksakkaan, ja lomaa on se että pääsee töihin :(
Meillä on onneksi niin että kaikilla tuota ei uhmaa ole yhtä aikaa vai olisko sitten parempi että olis kun tuntuu että koko ajan saa jollekki olla jotain sanomas.
Minä poistin tuon meillä pitkä aikaa olleen "aresti tuolin" ja laitoin likan kiertämään auto tallin juosten kuusi kertaa kun kerta on kuusi vuotta, tiukkaa teki mutta juoksi, nyt on ollut hetken "kiltti"

Alkuperäinen kirjoittaja taroda:
Miten te "pärjäätte" näiden uhmisten kanssa. Tuntuu et tekee mitä vaan ja miten vaan aina sen elämä on ihan p:stä :/

Meillä on onneksi niin että kaikilla tuota ei uhmaa ole yhtä aikaa vai olisko sitten parempi että olis kun tuntuu että koko ajan saa jollekki olla jotain sanomas.
Minä poistin tuon meillä pitkä aikaa olleen "aresti tuolin" ja laitoin likan kiertämään auto tallin juosten kuusi kertaa kun kerta on kuusi vuotta, tiukkaa teki mutta juoksi, nyt on ollut hetken "kiltti"

Täytyypä, kokeilla, tosin joutuu juoksee talon ympäri, kun autotallin ympäri ei pääse...

Ette usko kuin helpottavaa on kuulla, ettei meidän perhe ole ainoa, joka kärsii näistä 6v. kohtauksista! Voin allekirjoittaa kaiken, mitä aiemmat on jo sanonu; huutaa joka asiasta vastaan, haukkuu, tappelee etenkin 4v. siskon kanssa, rähjää, ei tehoa puhe eikä rangaistukset - eikä positiivinen huomio. Pitäsköhän meidänkin kokeilla jäähypenkin sijasta tuota juoksulenkkiä... Asutaan kyl rivitalossa, mutta vois kyllä senkin kiertää. Naapurit ehkä kattois pitkään, mutta varmaan kattovat jo nyt näitä meidän tahtojen taisteluja, ääntä meinaan lähtee.

Esimerkki lapsen puheesta:
L: Äiti saisiksmä jätskin?
Ä: Saat, jos syöt kunnon ruuan (siis lämpimän) kunnolla.
L: Emmä kuitenkaan saa jätskii! Miks te ette ikinä anna mulle jätskii?! Mä en koskaan saa mitään, kaverit saa vaan! Te ootte ihan tyhmiä, mä heitän teidät roskiin! Mä muutan pois! Mä en enää oo teidän lapsi!

Eikä tuohon väliin saa kissaakaan sanottua ja vaikka sattus saamaan niin ei tyttö kuuntele. Oikeen lietsoo itseään raivon valtaan. Aina ei edes ehdi vastata ekaan kysymykseen, kun jo alottaa ton parku-huudon. |O

:headwall: Joka ikinen päivä tätä. :headwall:

Olen työharjoittelussa vielä 2vk. Se tosiaan on hermolepoa!

Alkuperäinen kirjoittaja taroda:

Täytyypä, kokeilla, tosin joutuu juoksee talon ympäri, kun autotallin ympäri ei pääse...

Mä oon tuota konstia kokeillu aikoinaan tuolle isommalle ja sille ainakin tehos, jos esim yhden kerran kiellän eikä tottele niin juoksemaan, samoin jos on liikaa virtaa ja sitten... onhan niitä kyllä sä tiiät :)

Meidän tyttö myös parkuu jamarisee, kun "ei kuitenkaan pääse huomenna ulos". Siis tuon alotta, kun illalla pitää tulla sisälle. :headwall:

Mikään, mitä sanon ei käy. Oli sitten kyse säänmukaisista vaatteista, ruuasta, menoista, telkkarin katsomisesta... Ja sitten kun pidän pääni niin alkaa se hirvee karjuminen ja nimittely. Olen satavarma, että jos tarjoisin jätskiä aamupalaksi, niin sekään ei kelpais, sillon kyl haluttais puuroa. :headwall:

Tuntuu etten saa mitään otetta ja kontaktia tuohon pentuun. Olen jo alkanut ajatella, että sillä on varmaan oikeasti päässä jotain vikaa. :ashamed:

Yhteistyössä