5 kk vanhan kiinteät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sose
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sose

Vieras
aloitettiin kiinteät 4 kk ikäisenä. Tällä hetkellä syödään yhteensä noin pilttipurkki per päivä, kahtena eränä. ensimmäisellä kerralla vihannesta ja toisella kerralla marjaa tai hedelmää. Muuten sitten imetän muun ajan.

Mielessä olisi iltapuuron aloitus. Eli olisko ok noilla kiinteiden määrillä aloittaa jo kolmas kiinteä/pv?

Miten muut 5 kk vanhat syö kiinteitä? Millaisia määriä, mitä ja monestiko päivässä?

no ei..musta 3sosepurkkia ja puurot päälle on aika paljon..sillä pääasiallinen ravinto on maito..meillä 6,5kk syö aamu-ja iltapuuron..puolikkaan piltin aamulihasosetta päivällä puolikassose kasvista/vihannesta päivällä ja välipalana hedelmä tai marjasosetta..muta minä en ole syöttänyt kyllä kokonaisia purkkeja vielää..jotkut syö..meidän tyttö ei söisi nin paljon kun annan maitoakin´kuitenkin..niin että se 6dl täyttyy

Jos ihan tavallista kaurapuuroa tms ajattelin alkaa antamaan, niin ensimmäisillä kerroilla parempi antaa aamulla. Jos mahaan lapselle ottaa, niin on parempi, että päivällä se ilmenee kuin yöllä

Meillä alko nopeessa tahdissa kiinteiden kokeilut noin 4kk iässä. ekan kuukauden vauva söi vaan hedelmäsoseita, kun oksensi kaikki vihannekset sun muut. sit 5kk iässä aikas nopeesti lisäilin kaikkee, ja nyt just puol vuotta täytettyään syö aamulla puuron, päivällä liha-kasvissoseen (koko purkki), iltapäivällä hdelmäsoseen ja illalla puuron, puurot isoja annoksia! Ja tuttelia menee n. 8dl vrk.

Alkuperäinen kirjoittaja TheUnforgiven:
no ei..musta 3sosepurkkia ja puurot päälle on aika paljon..sillä pääasiallinen ravinto on maito..meillä 6,5kk syö aamu-ja iltapuuron..puolikkaan piltin aamulihasosetta päivällä puolikassose kasvista/vihannesta päivällä ja välipalana hedelmä tai marjasosetta..muta minä en ole syöttänyt kyllä kokonaisia purkkeja vielää..jotkut syö..meidän tyttö ei söisi nin paljon kun annan maitoakin´kuitenkin..niin että se 6dl täyttyy

Siis tällä hetkellä ei kolmea purkkia yhteensä vaan YHTEENSÄ noin yksi kokonainen pilttipurkki PÄIVÄSSÄ, kahdessa eri erässä. :)

Meillä 5kk poika syö jo tosi isoja annoksia kerralla.Aamulla n.desin verran puuroa,päivällä itse tehtyyn kasvissoseeseen lisään 1/3 purkkia lihasosetta yht. n. desi ja iltapäivällä itsetehtyä kasvissosetta n. desi.Ajattelin lähiaikoina alkaa tarjoamaan iltavelliä.

minä olen vasta antanut 2 lusikkaa ja 6 eri päivänä,hassua nyt kun olen alkanut maistamaan neidille 5kk niin neuvolassa ei ahdisteltu,no okei +14 on neidin painokäyrä eli 65cm ja 7,9 kg.naureskelin että taittaa minulta tulla kermaa..meillä siis maitolinjalla ,mutta viimeistään viikon päästä noin 1 purkki päivässä..

.. vaikkapa riisihutalepuurolla. Keitä veteen, laita vaikka äidinmaidonkorviketta tai rintamaitoa sekaan, jos tuntuu että on tylsän makuista..

mulle neuvottiin muutama vuosi sitten ettei pidä liian aikaisin kotimaisia viljoja aloittaa. Riisihiutaleella itse aloitin. Yllättävää, mutta se kelpasi, ja lapsi söi sitä suolattomaan veteen keitettyä riisihiutalepuuroa vielä aika isonakin :)

meillä nyt 6kk poika syönyt jo 5kk asti vajan purkin lihasosetta,purkin hedelmää ja iltapuuron.amupuuroakin kokeiltu mutta ei vielä selvästi tartte =) kyllä sä hei huomaat haluaako vauvasi syödä vai onko vielä liikaa =) jos syö nii anna mennä,annat vaikka ensin tissia ja sosetta sitten?

Yhteistyössä