5 vkon ikäinsen vauvan kanssa shoppailu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mmm"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mmm"

Vieras
Olen tässä jo pari viikkoa tyytyväisenä kierrellyt jouluostoksilla kaupoissa vauvan kanssa. Helppo vauva. Nyt sitten yhtäkkiä tuli mieleen että oliskos joku suositus olemassa että pienen vauvan kanssa ei saisi ihmisten ilmoilla vielä liikkua? Miten on? Kai ne pöpöt kotiinkin kulkeutuu vaikka vain kotona olisi?

Öö ei ole mitään käsittääkseni miksi ei saisi kierrellä kaupoissa :O Meillä neiti oli 2vrk kun lähti ulos ja samana päivänä käytiin jo kaupassakin, esikoinenkin on ollut 2vrk kun ekaa kertaa mentiin isoon markettiin. Ite oon vaan noin pienen vauvan suojannut harsolla tai muulla vastaavalla enkä oo päästäny kaikkia mummoja ja pappoja lepertelemään.

Anna mennö vaan ja shoppaile sydämesi kyllyydestä! Noin pieni vauva ei vielä pöpöjä kalastele kovinkaan kummoisesti sieltä vaunuista ja syöttäessä. Pidät vaan huolen omasta käsihygieniasta, koska sinä kuitenkin koskettelet vähän sitä sun tätä kaupoissa liikkuessasi ja sitten myös vauvaa. Muuta en keksi :)

Mulle tuli vaan yhtäkkiä mieleen että esikoisen aikaan (josta on jo aikaa..) sanottiin ettei pieniä vauvoja ei saisi ostoskeskuksiin ja kauppoihin viedä flunssa-aikana jottei sairastu. Mutta jos mä kuitenkin käyn siellä kaupassa, tuleehan ne pöpöt mun mukana ja kun esikoinen on jo sen verran iso että on ikäistensä lasten seurassa joka päivä.. Kai se meillä suurimman osan flunssista kotiin kantaa.

[QUOTE="vieras";27710850]Anna mennö vaan ja shoppaile sydämesi kyllyydestä! Noin pieni vauva ei vielä pöpöjä kalastele kovinkaan kummoisesti sieltä vaunuista ja syöttäessä. Pidät vaan huolen omasta käsihygieniasta, koska sinä kuitenkin koskettelet vähän sitä sun tätä kaupoissa liikkuessasi ja sitten myös vauvaa. Muuta en keksi :)[/QUOTE]

Tuohon vielä lisäisin että harsoa vielä eteen nyt on lenssu kausi ja liikkeellä yks jos toinenkin pärskiä joka ei välttis tahallaan mutta tahattomasti voi pärskiä vauvan päälle.

[QUOTE="vieras";27710850]Anna mennö vaan ja shoppaile sydämesi kyllyydestä! Noin pieni vauva ei vielä pöpöjä kalastele kovinkaan kummoisesti sieltä vaunuista ja syöttäessä. Pidät vaan huolen omasta käsihygieniasta, koska sinä kuitenkin koskettelet vähän sitä sun tätä kaupoissa liikkuessasi ja sitten myös vauvaa. Muuta en keksi :)[/QUOTE]

Näin mäkin olen ajatellut. :)

En ole kuullu muuta kuin 2vko jos talvivauva. Kysyin neuvolastakin ja ei mainittu. Oltiin Prismassa 11 pv vanhan kanssa. Sen jälkeen vaikka missä.

No reilun viikon verran oltiin ihan vaan kotona, sitten alettiin pikkuhiljaa liikkua ihmisten ilmoilla kun oma oli hyvä ja oli menoa ja asioita hoidettavana. Kun ei niin kovin kylmäkään ole ollut (muutamana päivänä ja silloin oltu kotona).

No en veis noin pikkasta sinne meluun ja melskeeseen kun tottunut siellä masussa vaan yksikseen kellumaan :(
Suojaa ainakin ja korville kans.

Tiesitkö että todellisuudessa lapsivesi ei vaimenna ääniä paljonkaan. Mistä siis tiedät kuinka kovassa melussa ap on ollut raskausaikana? Vauvan korvia ei tarvii suojata ennen kuin suojaisit omatkin korvasi.

• Tykkää
Reactions: Minuli
Alkuperäinen kirjoittaja turha miettiä tyhmiä;27710867:
No saa. Hysteerikot voi jättää omaan kuplaansa venaamaan maailmanloppua.

No empä ole paljon miettinyt, nyt vaan tänä aamuna tuli mieleen. Esikoisen syntymästä tosiaan aikaa ja aina välillä yhtäkkiä muistuu mieleen kaikenmoista vauvaan hoitoon jne. liittyvää. Joitain asioita olen koittanut ihan tarkoituksella muistella kuten esim. että voiko vauvan tukkaa pestä jollain miedolla shampoolla jo ihan pienenä ja kun en muistanut, saako vai ei, niin pesin sitten ja eihän tuo siitä mitenkään kärsinyt. Suihkuunkin sen vein ja sitäkin pohdin että mikähän suositus tähän oli mutta koska vauva ei ollut suihkusta moksiskaan, käydään jatkossakin.. Olis vissiin pitänyt käydä perhevalmennuksessa opiskelemassa vauvan hoitoa :)

Mulla on 18pv ikänen vauva ja olin eilenkin kaupungissa, jossa tosin oli paljon vaunukansaa liikkeellä ja bussia sain odotella viimassa liki tunnin :) Nou proplem.

Oon ehtinny käymään Hki.ssä reissussa junalla vauvan kanssa ja kaupoilla, kirppareilla, bussilla ajannu vaunujen kaa melki joka päivä.

[QUOTE="mmm";27710890]No empä ole paljon miettinyt, nyt vaan tänä aamuna tuli mieleen. Esikoisen syntymästä tosiaan aikaa ja aina välillä yhtäkkiä muistuu mieleen kaikenmoista vauvaan hoitoon jne. liittyvää. Joitain asioita olen koittanut ihan tarkoituksella muistella kuten esim. että voiko vauvan tukkaa pestä jollain miedolla shampoolla jo ihan pienenä ja kun en muistanut, saako vai ei, niin pesin sitten ja eihän tuo siitä mitenkään kärsinyt. Suihkuunkin sen vein ja sitäkin pohdin että mikähän suositus tähän oli mutta koska vauva ei ollut suihkusta moksiskaan, käydään jatkossakin.. Olis vissiin pitänyt käydä perhevalmennuksessa opiskelemassa vauvan hoitoa :)[/QUOTE]

no kyllä sä ihan hyvin olet toiminut, no worries :) pesuainetta useimmat vauvat ei tarvitse mutta
se nyt on makuasia haluaako käyttää jos vauvan iho kestää.

Muistat vaan pestä omia käsiä. Siitä ne taudit ostoskeskuksissakin tulevat, kun ensin kosketaan ovenkahvoihin ja hissinnappuloihin ja sitten kosketaan vauvaa. Käsidesi on hyvä.

Pidä vaan huolta käsihygieniasta. Nyt on jo noro liikkeellä (ite sairastettiin just).
Mutta itse olen myös pyöriny lasteni kanssa vaikka ja missä ja ihan hengissä on pysyny :P

Meillä vauva on nyt 3,5 viikkoa ja oikeastaan ainoa mikä hidastaa menoa on paikallinen lumikaaos tai tarkemmin se ettei lunta aurata lähellekään riittävästi ja siksi liikkuminen on vaikeaa.

Kotiuduttiin kun vauva oli 4vrk ja ekan kerran käytiin kaupassa samana päivänä. Paikallisessa hoplopissa käytiin kun oli viikon ikäinen ja kauppakeskuskiertelyt aloitettiin samana päivänä. Ollaan käyty mm avoimessa päiväkodissa, isoveljen koululla palaverissa, testailemassa isoveljelle kuulolaitteita jne.

Kuten moni jo sanonut, se vauvahan on tosi hyvin suojassa siellä vaunuissa. Muista vaan omia käsiä pestä. Meillä kuopus oli 6vrk kun lähdettiin hulluille päiville, esikoinen vissiin viikon vanha kun lähdettiin muuten vaan shoppailemaan.
Suurimmaksi osaksi nukkuvat, syötön aikana peset kädet ja katsot että vauva nyt ei ihan pärskeille altistu. Ja tietty ettei sille tule liian kuuma/hiki vaunuissa ja siten ulkona kylmä, tai toisaalta ettei ole liian vähissä vaatteissa ja saa vetoa.

Yhteistyössä