M
mamma hermoromahduksen partaalla
Vieras
Olen jo aivan loppu ton meidän 5v. käytöksen takia. On tottunut huutamalla saamaan asioita läpi veljiensä kanssa eli itkee ja huutaa niin kauan että pikkuveli ja isoveli antavat tälle tahtonsa läpi. Osaa siis huutaa tosi kovaa. On erittäin itsekäs luonne. Ja sitten äidille ollaan vielä pahempia :/ Irvaillaan, ärsytetään ja huudetaan, huudetaan ja huudetaan! Tämä tyttö on temperamenttinen ollut aina, mutta nyt tuntuu, että rahkeet lopussa. Osaa vinkua, kitistä, marista ja olla tosi ärsyttävä. Kun muut keinot eivät enää tepsi niin alkaa heittämään veljien huoneesta tavaroita tai minun tavaroitani, raapii... jne. Ollaan jäähytetty, ollaan kokeiltu tarrasysteemiä niin että hyvin menneistä päivistä on saanut tarran jne. Välillä tyttö osaa olla niin ärsyttävä, että tukistaminen käynyt jo omassa mielessä
Mikä ihme saa tytön käyttäytymään näin ja mitä mä voin tehdä? Isä on aika paljon työmatkoilla ja silloin harvoin kun on kotona niin ei puutu tytön käytökseen millään tavalla :/ Kaikki komentaminen jää minun harteilleni. Olen myös kokeillut antaa tytölle rakentavaa tekemistä eli piirtää, askartelee, käydään puistoissa, käydään kylässä... Mutta nämäkin päättyvät monesti huutoon ja rääkymiseen, jos eivät kaverit tee mitä tyttö haluaa. Rasittavaa, todella rasittavaa