Hae Anna.fi-sivustolta

5-vuotiaan ujostelu

Viestiketju osiossa 'Harrastukset' , käynnistäjänä pirke, 10.09.2006.

1. pirke Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0

Tyttöni on käynyt viime Tammikuusta satujumpassa. Kevätlukukausi meni mukavasti. Kesän jälkeen tyttöni ei suostunut jäämään enään satujumppaan. Hän sanoo ujostelevansa uusia tyttöjä. Satujumpaan oli tullut paljon uusia ja vanhoja tuttuja oli jäänyt pois. Hän ei suostunut jäämään vaikka itse lupasin olla paikalla ja ei edes silloin kun hänen paras kaverinsa tuli mukaan satujumpaan. Olemme kolmeen kertaan yrittäneet jäädä jumppaan ja kovasti hän on aina ollut menossa, mutta sitten alkaakin peloittaa ja itku tulee.

Olen huolissani jo nyt, että kuinka tytölläni mahtaa ensi syksynä käydä eskarin aloittamisen kanssa. Hän on hoidossa pikku sisikonsa kanssa perhepäivähoidossa.
    Olen harkinnut laittaa tytön päiväkotiin, jotta oppisi tulemaan toimeen vieraidenkin lasten kanssa ja pärjäisi ryhmässä.

Onko muilla kokemusta vastaavasta? Onko mahdollisesti ohimenevä, kehitykseen kuuluva vaihe? Lapsella olisi alkamassa uintikoulu, kuinka valmistella häntä sinne, vai jättää väliin? Se kummastuttaa että hän keväällä jäi yksin satujumppaan iloisena.

2. Äippä75 Vierailija

Hei! Meillä molemmilla pojilla todellakin samanlainen "ujous vaihe", nuorempi olisi purrut pikemmin kielensä poikki kuin sanonut ääneen jotain vieraiden ihmisten läsnäollessa. Nyt, eskarissa, tuli väli tiedote miten siellä sujuu, niin yhdessä kohdassa luki, että poika puhuu paljon ja kovalla äänellä! Seuraile tilannetta, mutta ei kannata pakottamaan lasta jäämään mihinkään mikä hänestä tuntuu pahalle.
    Ainiin, meillä lapset kanssa ollut perhepäivähoidossa aina, eikä mielestäni vaikuta asiaan, onhan sielläkin muita lapsia.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri