5-vuotiaan ulkoilusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Ulkoileeko teillä noin viis veet yksinään?
Mihin asti saavat illalla ulkoilla?
Saavatko käydä kaheksan aikoihin vielä pyytämässä kaveria leikkimään?
Moneltako menevät nukkumaan?

Ulkoilee yksinään.
Saa olla ulkona noin 19-20 asti, riippuen vuodenajasta, viikonpäivästä, jne.
Ei saa hakea kaveria ulos enää kahdeksalta, tai edes seitsemältä.
Nukkumaanmeno vaihtelee. Tänään meni seitsemältä, joskus menee kello 23. Riippuu siitä, millainen päivä on ollut, ja mihin aikaan on aamuherätys.

meillä lika ekoja kertoja kotipihassa vissiin 4.vnä ja nyt 6.v on muutaman tunnin yksin ei ole myöhään sisälle viim klo 19 ei hae kamuja ulos sen jälkeen nukkuun klo21

pikkasen vajaa 5vee saa olla tuossa näkö/kuulo etäisyydellä yksin ( veljensö 7veen kanssa sitten viereisen talon pihalla voipi olla)
meillä ei saa käydä soittaa ovikelloo, paitsi ihan tuon seinänaapurin..ollaan sen verran hyviä tuttuja jo=)
ja ei todellakaan 20 aikaan haeta ketään ulos
nukkumaan haluaa siinä 20-21 aikaan

Saa ulkoilla yksin, mutta ei halua. Joko on pikkusisaruksen kanssa (kyllä vaan, keskenään ulkona, kauheaa!) tai sitten jos joku kaveri tulee hakemaan niin sitten. Itse ei hae kavereita ulos koska ne ovat useammin menossa kuin me ja kaverit tulevat kuitenkin itse hakemaan kun ovat maisemissa.

Kotiintuloaika on siinä klo 20 maissa. Jos on kavereita vielä pihalla niin saa olla heidän kanssaan vähän pidempään. Nukkumaan menee siinä klo 22 että aamu ei alkaisi ihan kukonlaulusta.

Meillä ei ole 5-vuotiasta, mutta tuo 4v 6kk ulkoilee kyllä hetkittäin yksin, mutta yleensä siis pihalla on ainakin jompikumpi 7v tai kohta 9v. isosisko.. ja itse kurkistelen vähän väliä ikkunasta, tai käyn pihalla varmistamassa, että kaikki on hyvin.
Tänään olivat ulkona kaikki kolme klo 19. 50 asti. Kenenkään ovikelloa ei soitella enää klo 20.00 aikaan.

Ulkoileeko teillä noin viis veet yksinään? Kyllä omalla pihalla.
Mihin asti saavat illalla ulkoilla? n. klo 19.
Saavatko käydä kaheksan aikoihin vielä pyytämässä kaveria leikkimään? Ei.
Moneltako menevät nukkumaan? n. klo 20.

Ulkoileeko teillä noin viis veet yksinään?
-Kyllä

Mihin asti saavat illalla ulkoilla?
-Näillä keleillä saa mun puolesta ulkoilla melkein nukkumaanmenoon asti.

Saavatko käydä kaheksan aikoihin vielä pyytämässä kaveria leikkimään?
-Ei saa käydä ollenkaan itse pyytämässä kavereita leikkimään, ne hoidetaan aikuisten kesken.

Moneltako menevät nukkumaan?
- n.21-23

Kyllä, tänä keväänä sai poistua pihasta yksin, sitä ennen omassa pihassa oli yksin.
Ei hae enää 20 maissa ulos, silloin tulee viimestään sisälle/omaan pihaan.
Nukkuun menee ennen 21 yleensä.

Yhteistyössä