5-vuotiaat tytöt ja leikki

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minna"

Vieras
Meillä on tässä pihapiirissä neljä 5-vuotiasta tyttöä. Mä olen totaalisen kyllästynyt, kun aina joku jätetään yksinään, käydään lällättelemässä aidan takana ja aina jotkut on härnäämässä. Ei osata yhtään leikkiä kaikki keskenään. Mä olen paljon puuttunut näihin tilanteisiin, mutta ei muutosta. Onko se oikeasti tämän ikäisten juttu? Mä en kyllä yhtään tykkää tuosta. Tyttö pahoittaa mielensä liian usein, kun hänet jätetään yksin ja lähdetään toisen tytön kanssa juoksemaan nauraen karkuun. Vaikka hetkeä aikaisemmin leikit olisi sujunut tämän tytön kanssa. Miten teillä muilla? Asutaan rivitalossa, joten leikkipihat ovat yhteisiä.

Meillä 5v tyttö ja leikkii lähinnä poikien kanssa. Päiväkodissakin sanoivat, että on paljon poikien kanssa, toki tyttöjenkin kanssa leikkii, mutta selvästi enemmän kiinnostaa poikien kanssa oleminen. Hän ei kyllä lällättele ja on paljon yksikseenkin. Tuohan on tytöille kovin tyypillistä, että ei voi olla isossa porukassa. Ärsyttävää tosiaan, mutta ei se tuosta miksikään muutu.

Meidän neidillä on vuoden vanhempi isoveli ja pikkuveli, joten voi johtua mös siitä, että poikien kanssa on jotenkin luonnollisempi leikkiä.

Juu, mie kanssa olen ihan kyllästynyt. Meidän nuorempi 5 ja puoli, vanhempi 7, eivätkä koskaan pysty leikkimään enää kolmisin naapurin 7-vuotiaan kanssa. Aina jätetään pikkusisko ulkopuolelle. Vielä mie jotenkin sen syrjimisen ymmärrän, mutta se, että pitää vielä toista kiusata, on jo miusta liian paksua. Ollaan omaamme niin paljon kurmutettu tästä, että pyrkii ottamaan pikkusiskoa leikkiin, mutta naapurin tyttö ei usko. Asutaan vielä maalla, ja pienemmän kaverit asuu kauempana.

Mä ymmärrän sen, ettei aina kaikki voi keskenään leikkiä. Mutta se, että jätetään toinen yksinään kun tulee uusi kaveri ja tullaan vielä lällättelee ja härnäämään sitten. Mä oon niin paljon asiaan puuttunut, mutta ei se mitään auta.

Yhteistyössä