5 vuotias aloittaa kolmannen kerran hoitouransa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kunhan mietiskelin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kunhan mietiskelin

Vieras
Lapset menevät syksyllä päiväkotiin (5 vuotias, 3 vuotias ja 1 vuotias) ja tuli mieleeni, että tämä meidän vanhinhan aloittaa kolmatta kertaa ns. alusta hoitouransa.
Aloitti itse 10 kuukautta vanhana, oli hoidossa siihen kun toinen syntyi ja jäätiin kotiin (eli n. vuoden) ja aloittivat sitten kakkosen kanssa kun kakkonen oli 10 kuukautta ja olivat 2 vuotta hoidossa ja jäätiin kotiin kun tämä vauva syntyi ja nyt sitten menevät hoitoon kun tämä nuorin on vuoden.
Aina on mennyt hyvin hoidossa molemmilla ja isommat odottaa jo innolla päikyn alkamista syksyllä kunhan vauva kasvaa.
Melkoista riepottelua kait silti joidenkin mielestä? Meillä mennyt mielestäni kaikki kuitenkin erittäin hyvin ja tasapainoinen ja reipas lapsi tuo esikoinen vaikka aika hassusti onkin hoitoon-kotihoitoon-hoitoon systeemissä mukana ollutkin.
No nyt jokatapauksessa meillä on lapsiluku täynnä, että tämmöinen "riepottelukin" loppuu ja kaikki lapset on suunniteltuja, olen vaan välissä halunnut palata töihin.

[QUOTE="Vieras";28119243]Todella sääli sille nuorimmalle, kun ei saa olla edes sen vertaa kotona, kuin ne pikkaisen vanhemmat lapset.[/QUOTE]

Se on kyllä totta, mutta uskon että kun aloittaa sisaruksien kanssa hoidon niin menee hoidon aloitus hyvin hänelläkin.

herranjestas miksi niitä lapsia täytyy tehä jos ne täytyy lykätä muiden hoidettavaksi jo ennen ku osaavat puhua/kävellä edes? lähes vauvoina. olisit tehnyt kaikki putkeen tai jättänyt sitte tekemättä.

mulla on molemmat lapset ollu kotihoidossa 3vuotiaaksi asti, ja aina ovat olleet samassa hoitopaikassa! koska pysyvyys on tärkeää,luo perusturvallisuuden tunnetta. järkyttävää.

Itseasiassa nuo 2 isompaa ovat kävelleet kun aloittivat hoidossa. Ja siksi tehtiin, kun haluttiin lapsia. (enkä nyt sanoisi, että muut ovat lapsemme hoitaneet vaikka päivähoidossa ovatkin olleet. Kyllä meillä on jäänyt aamua, iltaa, yötä, viikonloppua, arkivapaata ja lomia olla itsekin lasten kanssa)

Yhteistyössä