5-vuotias tyttö haisee pissille!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolestunut kolmen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolestunut kolmen äiti

Vieras
Tää on jo aikamoinen ongelma,kun meidän 5v.kastelee housujaan joka päivä pikku liruilla ja tietty haisee sitten väkevälle vaikka housut vaihdetaankin ja suihkutellaankin.Ei kuitenkaan koko ajan pysty suihkuttamaankaan..Tulee mieleen,et jos tää ei mene ohi,kun eskariin lähtee niin kiva sitten siellä,jos haisee pissalle kavereiden nenään.(

Neuvolassa ollaan puhuttu,palkintosysteemiä kokeiltu jne.Mut mikään ei auta.Tyttö ei malta mennä heti vessaan vaan liru tulee housuun.Muutama tippakin riittää siihen,et sitten haisee.Ja joskus haisee vaikak housut olisivat kuivatkin.Eli ehkä ei pyyhi kunnolla?Yökasteluakin on silloin tällöin,siihen hankitaan kohta se hälytinpatja..

Eniten tässä huolettaa,et miten tuon saa loppumaan ennen eskaria/koulua,ja onko siellä sitten muita "kastelijoita"..

mie oon ite kussu housuun ja paskonu (tuhrinu) myös pentuna, ihan kouluikään asti. muista että uhkailtiin lääkäriin viemisellä, ja piiskaa sain myös. vaan eivät auttanu, en malttanu lähteä kesken leikin, jumppa tunnille tai jos oli terkka tarkastus tms. äiti pani mulle pikkuhousunsuojan, jonka kävin sitten enne jumppaa vessas heittää roskiin. tuohon pikkuhousun suojaan se tais muuten loppua, kun menin iloisena kotiin koulusta ja kerroin ettei siinä ollu pissiä yhtään!

niin ja juota tyttöä paljon, jos pissi on "väkevää" joutuu väkisin vessaan, kun pissittää kovasti. ja muista itekin muistuttaa aina enne lähtöä pissille, yms.

Minun mielestä kans varata aika lääkäriin. Ei kuulosta siltä että olisi siitä vain kyse ettei lapsi malta mennä vessaan.
Pikku liruja tulee ja haisee väkevältä. Kuulostaa siltä kuin olisi pissatulehdus tai hiivaa. Liika sokerikin tekee pissasta väkevän hajuisen. Esim äidilläni on sokeritauti ja hänen pissansa haisee voimakkaalle. Noh minä en ole lekuri hän osaa sanoa tarkemmin mutta tilaa ihmeessä aika.

no menisin eka lääkäriin. Ja sulkisin tulehduksen pois.

Mulla on pienenä ollu krooninen tulehdus. Ja oli hlytin patjan ( josta johdon sahasin veljen leikkisahalla poikki) ei siit ees ollu apua. Nukuin niin hyvin ettei se auttanu =) vanhemmat ja veljet kyllä heräs. Lääkkeillä sitten pelattiin ja kun munuainen kasvoi se myös kehittyi normaalix. Eli johtui munuaisista.

eli siis eka lääkäriin ja sitten vois miettiä muita palkintoja jne.

Alkuperäinen kirjoittaja netskuli:
no menisin eka lääkäriin. Ja sulkisin tulehduksen pois.

Mulla on pienenä ollu krooninen tulehdus. Ja oli hlytin patjan ( josta johdon sahasin veljen leikkisahalla poikki) ei siit ees ollu apua. Nukuin niin hyvin ettei se auttanu =) vanhemmat ja veljet kyllä heräs. Lääkkeillä sitten pelattiin ja kun munuainen kasvoi se myös kehittyi normaalix. Eli johtui munuaisista.

eli siis eka lääkäriin ja sitten vois miettiä muita palkintoja jne.

Voisitko kertoo vähä enempi vielä...meillä on 5vtyttö ja yökastelija,taikka silleen että ei viitsi mennä veskiin,nukkuu sikeesti ja aamulla se pissa taitaa tulla kun ei oo viä kunnolla heränny tai jotain.Ja nyt on alannu myös iltasin tekeen kun käytetään yövaippaa,niin ei käy veskissä enää ku sänkyyn menee vaan päästää vaippaan =(

Niin siis tosiaan munuaisis, oliko jokuvirtaus systeemi niin siin oli häikkää eli piti tulehdusta yllä. (en ihan tarkkaan syytä muista)
Mut tosiaan sekä päivällä että yöllä tuli pissat huosuun. Välillä pissaaminen teki kiepeää mutta ei aina. Muistan että lapsena myös pinnasin tosi usein. Mutta ei kait se ole johtunut tulehduksesta eikä sitä aiheuttanut.

Öisin kastelin usein ja tietääkseni kans aamuyöstä/aamusta.
Kun ei meinannut loppua tulla niin lääkäri sanoi että 18.00 jälkeen ei enään saisi juoda. En kyllä muista auttoiko =)

Oon ollu niin pieni etten tarkalleen kaikkea muista. Enkä tiedä mitä haluat tietää. Kysy jos on jotain tiettyä niin yritän muistella.

Kannattaa ainakin päiväläl tosiaan juottaa paljon vettä. Muistuttaa vessaan menosta. Ottaa vaikka joku rutiini. olla juomatta klo.18.00 jälkeen niin ja mut muuten taidettiin herättää sit loppujen lopux aamuyöstä vessaan. Sen jälkeen kun sahailin sen johdon pois. =) Se laite oli siis sairaalasta lainassa. saa kait niitä vieläkin sieltä.

Yhteistyössä