50+ ikäiset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mummeliisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ainoat synttärit, mitkä olen pitänyt, en ole oikein juhlaihmisiä... Mutta viiskymppisille halusin sellaiset ihmiset, jotka ovat olleet minulle tärkeitä eri elämänvaiheissani ja suurin osa kutsutuista olikin paikalla. Heitä oli vähän reilut 30 ( mukaanlukien perheenjäseneni) Mieheni oli tehnyt powerpoint- esityksen siihenastisesta elämästäni valokuvien muodossa, ystäväni kertoivat pieniä, hauskoja sattumuksia yhteisiltä vuosiltamme, oli musiikkiesityksiä ja yhteistä laulua. Varasin tilan srk:lta, kaunis sali, ja keittolounaan ja kahvit laittoi tilan emäntä. Ihana, lämminhenkinen juhla...

Meidän äiti pitää elämänsä suurimmat pippalot 50v kunniaksi. Se on suuri luku. Hän järjestää juhlat seurantalolla, jossa on iso sali, lava, ruokasali, keittiö, aula, naulakot ja vessat. Hän kutsuu myös vatsatanssijoita ja laulajia esiintymään synttäreille.

Ainoat synttärit, mitkä olen pitänyt, en ole oikein juhlaihmisiä... Mutta viiskymppisille halusin sellaiset ihmiset, jotka ovat olleet minulle tärkeitä eri elämänvaiheissani ja suurin osa kutsutuista olikin paikalla. Heitä oli vähän reilut 30 ( mukaanlukien perheenjäseneni) Mieheni oli tehnyt powerpoint- esityksen siihenastisesta elämästäni valokuvien muodossa, ystäväni kertoivat pieniä, hauskoja sattumuksia yhteisiltä vuosiltamme, oli musiikkiesityksiä ja yhteistä laulua. Varasin tilan srk:lta, kaunis sali, ja keittolounaan ja kahvit laittoi tilan emäntä. Ihana, lämminhenkinen juhla...

Ai kun kiva, vähän niinkuin hautajaisten muistotilaisuus.

pidin. kotona olivat. vieraita kävi noin 110. tarjolla oli salaatteja ja voileipäkakkuja, kinkkupiirakkaa, karjalanpiirakoia ja munavoita, juustokeittoa, hedelmäsalaattia, ja täytekakkua, kääretorttua, kuivakakkua, pikkuleipiä, leipäjuustoo ja kahvia, teetä, mehua, limsaa. kello 20 sitten juhlat muutti muotoaan ja pöytään tuli booli. vieraista tuli sitten paikalle uudestaan ns. läheisin porukka eli lapset, jotka oli silloin täysikäisiä, alaikäiset meni hoitoon. elikkäs sitäkin porukkaa oli vielä sitten 40 henkee. ja lopulta sitten lähdettiin baariin. seuraavana päivänä pakattiin tavarat ja siivottiin ja siitä seuraavana aamuna lähdettiin teneriffalle.

Kuten sanottua, minulla tuo pian edessä. suhteellisen suuret tulevat, kun meitä on monta ja ystävissäkin niitä jotka odottavat "tekosyytä kerääntyä taas kaikki yhteen""...
Powerpoint on kiva idea, mutt sitä olemme käyttäneet monesti aiemminkin. Mm. juuri lapsenlapsen hautajaisissa eli jotain uutta olisi kiva keksiä.
Juhlapaikaksi ajattelin vanhaa tilaa vanhasta kotikylästä.
http://www.rasmusgarden.fi/start/
minulla ja sillä on pitkä yhteinen historia, se sijaitsee keskemmällä maata kuin tämä ja siellä päin on enemmän ilmaisiakin yöpaikkoja pitkänmatkalaisille...

Yhteistyössä