5kk ikäisen lihasoseet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lihasose
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lihasose

Vieras
Mitä ootte tarjonnut kun olette aloittanut lihasoseet? Meillä oon tehnyt itse kasvissoseet, aloitettiin 4kk iässä kiinteät. Kasvis soseet on kelvannu paremmin ku hyvin, samoin hedelmäsoseet. Mutta nyt mulla on jotenki menny sormi suuhun kun aloitettiin lihasoseet.. Menny useampi annos jo roskikseen/ koiralle ku oon keittäny ihan ihme sekoituksia-tänäänki keitin perunaa,parsakaalia,kanaa ja sekasin ne, tuloksena vihreää liisteriä...:D Yöks..ei kelvannu vauvallekkaan.. Ainoa mistä vauva on tykänny tähän mennes oli peruna,porkkana,sipuli,kesäkurpitsa-jauheliha mössö..
Kertokaa mulle hyviä kasvis yhdistelmiä ja mitä lihaa sekaan. kiitos! :)

Keitä lihat/kalat erikseen ja pakasta jääpalakuutiossa. Siitä on helppo yhdistää tuoreeseen kasvissoseeseen. Meillä suosikkeja olivat muiden muassa bataatti&maissi&kana ja parsakaali&kukkakaali&ahven.

Tosin meillä lapsi oli lihoja aloittaessa jo 8 kk.

oon varmaan aloitellu silleen että oon johonki tuttuun kasviissoseeseen, yleensä omatekemään, lisännyt pari teelusikallista jotain kaupan liha-kasvis++sosetta. kun ne lihatottuttelut pitäis aloitella tosi pienillä määrillä
(5g lihaa per ateria) niin tollee/n on ollu kätevintä.

mutta siis noin yleens ottaen oon tehny lihasoseet niin että oon hauduttanu pannulla sipulia, lihaa, mausteena esim tomaattia, mustapippuria, yrttejä. sitte oon siihen haudukkeeseeen lisänny kasvisten keitinlientä ja vetäny sauvasekoittimella sileeksi. sitte oon tän sotkun sekoittanu kasvissoseen sekaan.

jos yrittää esi perunat ja kanat saaha kerralla soseeksi niin peruna juu menee liisteriksi ennenkuin kana on hienioa, sen takia oon soseuttanu ne erikseen.

Yhteistyössä