5v ja tietokoneenkäyttö

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nekku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nekku

Vieras
Sisareni 5v tyttö on koko ajan tietokoneen ääressä. Jos menee viereen, niin tomerasti käskee: "mene pois". Jos tulee ongelmia koneen kanssa huutaa apua ja sitten auttamisen jälkeen taas kuuluu: "mene pois".

Minulla 11kk vauva ja jotenkin ahdistaa, tuleeko palleroisestani muutaman vuoden jälkeen tuollainen. Varmaan jossain uhmavaiheessa kommunikointi on noin monisanaista, mutta mitenkäs tuo tietokoneen käyttö -saako kaikki lapset a. käyttää tietokonetta ja b. jos kyllä, niin miten paljon päivässä?

Jos mun lapsi olis kyseessä, niin hän saisi mennä siitä koneelta pois.

Meillä 5v poika pelaa jotain autopelejä, ehkä puol tuntia kerrallaan. Pari kertaa viikossa joskus ei sitäkään.

3v tyttö pelaa enemmän, mm. pikkukakkosen sivuilla ja missä millonki jotain tyttöjen pelejä. En oo kauheesti seurannu missä sivuilla käy, vilasen vaan aina et pelaa ihan soveliaita pelejä.

Alkuperäinen kirjoittaja aika outoa:
a) kaikki lapset ei saa 5v käyttää tietokonetta
b) ne mitkä tiedän niin käyttää ehkä pari kertaa viikossa 30min kun pelaavat jotain peliä tms...

Ok, kiitos vastauksesta. Otan tuon siskon kanssa puheeksi. En ollut ihan varma, mikä on käytäntö eli saavatko kaikki leikkiä tietokoneella. Siskon tyttö on minulle tärkeä ja olemme siskon kanssa läheisiä, joten riitahan tuosta kommentoinnista tulee, mutta uskoisin, että vähentäminen mahdollista.

noh meidän lapset 4,5v ja 3v saavat toisinaan käyttää tietokonetta tietyillä säännöillä.
-aikuiselta pitää olla lupa
-tietokoneelta tullaan pois silloin kun vanhempi niin sanoo
- aukaistaan vain ohjelmia mitä tietää ja muistaa kysyä apua kun sitä tarvitsee
- ja jos koneella ei osata käyttäytyä niin silloin tullaan pois ilman kiukuttelua

meillä lapset saavat toisinaan olla noin 4tuntia koneella mutta ei läheskään viikottain tarvitse käyttää.

Yhteistyössä