5v:n Joululahja ja tietsikkapelit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 5v:n äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
5

5v:n äiti

Vieras
Minä oon jonkin verran "tylsä" äiti -meillä ei siis ehditä pelata tietokoneella eikä katsoa telkkaria -Nyt oli pojan pk:ssa lapsilla puheenaiheena, kun meidän pojalla ei ole pleikkapelejä -monilla tuntui olevan angrybirdsiä ja rallipelejä ym.

Kysyisinkin, että missä vaiheessa ja millaisia pelejä olette lapsillenne hommanneet? Meillä on siis pölyttymässä kaapissa tuo nintendo wii, johon joku salama-rallipeli -poika ei vaan juurikaan sen perään ole kysellyt niin ei olla sitä tuputettu (wii siis hankittiin itselle joskus aikoja sitten...)

Nyt oli joulupukin listalla pelkkiä lautapelejä ja pikkuautoja -niitä meillä pelataan paljon ja autot on se suosituin leikkiväline ollut.

oonkohan mä jotenkin tiukkis äiti vai onko lapset vaan niin erilaisia että toisia ei piut paut kiinnosta tietokoneet eikä pleikat tässä vaiheessa...

(poika on siis meidän esikoinen, nuorempi on tyttö)

Mun mielestä alle kouluikäisten ei tarvi vielä pelata mitään konsoli- tai tietokonepelejä. Meillä 8v on nyt tänä vuonna (tokaluokalla) pelannu jonkin verran super mariota yms tietokoneella mutta mitään pelikonsoleja meillä ei vieläkään ole eikä tule.

Meillä 5v saa pelata viikossa tunnin verran, yleensä haluaa pelata angry birdsia tai pikku kakkosen pelejä. Aiemmin sai pelata enemmänkin, mutta kun alkoi näyttää siltä ettei lasta kiinnostanut enää mikään muu kuyin pelaaminen, pistettiin tiukat rajat pelaamiselle. Nyt tosiaan saa 2 päivänä pelata puoli tuntia.

Näin minäkin ajattelin, että ei mitään konsolia hommata -ja varsinkin kun on itse kiinnostuneempi ollut lautapeleistä. Jotenkin vaan aloin miettimään, että olenko nyt ihan out näistä peleistä ja pikkupoikien maailmasta -tuntui pk ryhmässä kaikilla olevan pelejä..

-ja tuo pikkukakkosen pelit taitaa tarkoittaa siellä pikkukakkosen nettisivuilla olevia pelejä..?

Juu, pikkukakoosen sivuilta löytyy kivoja pelejä ja samoin esim. papunetin sivuilta. Ja onhan niitä monia opettavaisiakin pelejä myytävänä. Esim. jussi jänö ja josefiina, jos muistan nimen oikein...

Meidän 6v poika on pelannut tietokoneelta nettipelejä, mutta ei meillä edes ole mitään pelikonsolia. Joten sellasta ei ole koskaan pelannut. Lahjaksi on tulossa lautapelejä, niistä tykkää kovasti ja toistaiseksi on riittänyt nuo nettipelit silloin tällöin, niin ei tule pleikkaa vieläkään.

meillä 6 v poika ja meillä ei ole myöskään "keretty" pelaamaan kovinkaan. Nyt on enempi alkanut vinkua Skylanders yms. pelejä kun kavereillakin on. Meillä on 80-luvun nintendo, jolla pelaa joskus mariota :) , satunnaisesti facebookin angy birdsiä ja 11 vuotta vanhalla ps2:lla rallia. Muita vehkeitä ei olla lähiaikoina hommaamassa kun ei ole ylimääräsitä rahaa enkä koe tarpeelliseksi. toki mieskin ps 3:sta vähän haaveilee. tietokoneelle ostin yhden angy birds cd-pelin mutta en muistanut että cd-asema on rikki :) joskau olen ajatellut hommata muitakin tietokonepelejä tai perehtyä nettipeleihin mutta onpa se aika kulunut muutenkin.

Uusimmat

Yhteistyössä