5v pojan kireä esinahka

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Pian 5v täyttävällä pojalla on tosi ahdas esinahka, se ei liiku yhtään. Siitä ollan sanottu neuvolassa ja lääkärissä, mutta kukaan ei ota tosissaan. Viimeksi lääkäri vähän kurkkasi ja sanoi, että no katsotaan sitten 5v-neuvolassa. Siihen vaan vedotaan, että no ei ole ollut tulehduksia. Mutta poika sanoo usein että pippeliin sattuu ja hänestä tuntuu "pippelin aamujumppa" pahalle. Myöskään ei millään suostuisi alapesuja tekemään, kuulema sattuu jos yhtään koskee pippeliin ja etenkin kivesten alueelle. Myöskään pyyhkeellä ei saa kuivattua ilman että sanoo että sattuu. Tämän takia siis lääkärissä käytiinkin, mutta lääkäri sanoi ettei näy eikä tunnu mitään epämääräistä. se siitä.
en ole nähnyt pojan räpläilenvänkään pippeliään, etten usko että se semmosesta kipeytyisi. Eikö asiaan tosiaan puututu mitenkään, vaan, koska tulehduksia ei ole??

Hoida tuo asia vaikka väkisin. Etsi lääkäri, joka asian noteeraa. Omalla miehelläni on meinaan niin tiukka esinahka ettei sitä saa ollenkaan vedettyä taakse. Ei hälläkään ole tulehduksia ikinä ollut, mutta asia tuntuu häntä hieman kuitenkin häiritsevän. Kyseessä siis kolmekymppinen mies, jota ei ole lapsena hoidettu. Aikuisena ei halua hoitaa, pelkää kaiketi kipua.

mä olen nyt kahdella lääkärillä käyttänyt (eka oli alle 4vuotiaana tk-lääkäri ja nyt viimeksi yksityinen joka oli sitä mieltä että odottaa neuvolaa) Ja neuvolatätikin vaan sanonut että seuraa tulehduksia :(
Mistä mä nyt löydän lääkärin joka perehtyy asiaan ihan oikeasti. Kun nimenomaan mieluummin hoidettaisiin mahdolliset ongelmat nyt pienenä, kun sitten teini-iän jälkeen "jos ongelmia ilmenee seisokissa"-tyyliin :(

mutta minusta on alkanut tuntua siltä, että minua (tai poikaa) ei oteta senkään takia tosissaan, koska mieheni on muslimi ja lääkärit taitaa luulla että siksi halutaan ympärileikkaus. ja asia ei todellakaan ole näin, moista ei meille uskonnollisista syistä tehtäisi. mutta nyt kun toinen sanoo, että sattuu :(

Hoida tuo asia vaikka väkisin. Etsi lääkäri, joka asian noteeraa. Omalla miehelläni on meinaan niin tiukka esinahka ettei sitä saa ollenkaan vedettyä taakse. Ei hälläkään ole tulehduksia ikinä ollut, mutta asia tuntuu häntä hieman kuitenkin häiritsevän. Kyseessä siis kolmekymppinen mies, jota ei ole lapsena hoidettu. Aikuisena ei halua hoitaa, pelkää kaiketi kipua.

3-kymppinen mies on kuitenkin eri asia kuin 5-vuotias poika. Kyllä aikuisen ihmisen pitäisi osata vaivansa hoidattaa... Ihan normaalia on että esim. 8-vuotiaallakin on kiinnikkeitä vielä, ei sille mitään tarvitse siinä vaiheessa tehdä, jos ei vaivaa. Eikä sitä pikkupoikien esinahkaa tarvitse venyttää alapesuilla etenkään jos ei mitään tulehduksia tms. ole ollut.

Mutta kummaa mielestäni ap:n pojalla on se, että sattuu kiveksiinkin. Eihän sillä ole tekemistä ahtaan esinahan kanssa? Valitteleeko muulloinkin kuin aamuisin/pesuilla? Hoitaako itse pesuja? Kirveleekö pissatessa?

[QUOTE="a p";23297560]mä olen nyt kahdella lääkärillä käyttänyt (eka oli alle 4vuotiaana tk-lääkäri ja nyt viimeksi yksityinen joka oli sitä mieltä että odottaa neuvolaa) Ja neuvolatätikin vaan sanonut että seuraa tulehduksia :(
Mistä mä nyt löydän lääkärin joka perehtyy asiaan ihan oikeasti. Kun nimenomaan mieluummin hoidettaisiin mahdolliset ongelmat nyt pienenä, kun sitten teini-iän jälkeen "jos ongelmia ilmenee seisokissa"-tyyliin :(

mutta minusta on alkanut tuntua siltä, että minua (tai poikaa) ei oteta senkään takia tosissaan, koska mieheni on muslimi ja lääkärit taitaa luulla että siksi halutaan ympärileikkaus. ja asia ei todellakaan ole näin, moista ei meille uskonnollisista syistä tehtäisi. mutta nyt kun toinen sanoo, että sattuu :([/QUOTE]

Etsit toisen yksityisen, jolla käyt. Kyllä varmasti joku asian ottaa tosissan. Varmasti on turhauttavaa, mutta voithan asian esitellä jo puhelimessa, niin lääkäri voi sanoa mielipiteensä ja jos tuntuu ettei asialle tee mitään, niin soitat seuraavalle.

3-kymppinen mies on kuitenkin eri asia kuin 5-vuotias poika. Kyllä aikuisen ihmisen pitäisi osata vaivansa hoidattaa... Ihan normaalia on että esim. 8-vuotiaallakin on kiinnikkeitä vielä, ei sille mitään tarvitse siinä vaiheessa tehdä, jos ei vaivaa. Eikä sitä pikkupoikien esinahkaa tarvitse venyttää alapesuilla etenkään jos ei mitään tulehduksia tms. ole ollut.

Mutta kummaa mielestäni ap:n pojalla on se, että sattuu kiveksiinkin. Eihän sillä ole tekemistä ahtaan esinahan kanssa? Valitteleeko muulloinkin kuin aamuisin/pesuilla? Hoitaako itse pesuja? Kirveleekö pissatessa?

En ole väittänytkään, että olisi sama asia. Mutta mielestäni tässäkin olisi mies säästynyt monelta murheelta, jos asia olisi hoidettu jo lapsena.

pissatessa ei kuulema kirvele ja lähinnä aamuisin ja pesuilla valittelee. me käytetään tuon takia aina löysiä alushousujakin, kun ajattelin, että jos ne sitten painaa pahasti. kiveksissä ei kuulema tuntunut mitään erikoista ja ainut asia mistä se lääkäri sanoi oli, että kyllä on ahdas esinahka. ja sen vielä sanoi, että jos se kipu kiveksissä alkaa olla jatkuvaa, niin sitten takasini. Mutta että tuo ei riitä että sattuu jos pestessä :@

itse poika haluaa pestä, minun ei annan koskea ollenkaan. minä sitten suihkuttelen ja poika pesee. huolella osaa sen tehdä neuvojen mukaan.

Sun pojalla varmaan oikeasti on kireä esinahka. Poikien esinahkaa ei tosin saada vedettyä taakse usein, kun vasta teini-iässä (15 v) kiinnikkeiden takia, mutta tämä ei liene alkuperäisen tapauksen ongelma, vaan kyseessä ihan oikeasti taitaa vaan olla kireä esinahka. Inhottava tilanne... En minäkään tiedä mitä sanoa... Täytyy vaan kuunnella poikaa ja lääkäreitä. Minun yhdellä tutulla leikattiin esinahka yli kakskymppisenä, ja ihan hyvin se meni, että jos maltattekin kauammin, niin se ei haittaa. Ehkä lääkärit osaisi kertoa, että voiko se esinahka mahdollisesti löystyä jossain vaiheessa, vai samassa suhteessako koko elin kasvaa..?

Yhteistyössä