Hae Anna.fi-sivustolta

6 ihmistä näki taivaalla enkelin 22. 1.11 - katso video

Viestiketju osiossa 'Yliluonnolliset ilmiöt' , käynnistäjänä Mikko L, 04.02.2011.

1. Joonas Vierailija

Tuossa äskeisessä viimeisenkin raamattulainauksen lähde on raamattu.uskonkirja.net mutta laitan sen tähän oikeaan muotoon että näkyy mistä kohtaa jos joku haluaa lukea.

Raamattu.uskonkirjat.net

2. KH Vierailija

Jeesus ei raamatussa tällaista opeta. Miksi et hetkeksi pysähdy ja tarkista mitä Jeesus UT:ssa opettaa pelastuksesta. Mitä mieltä olet siitä, kun esim. Pietari ja Paavali oli joistakin asioista eri mieltä, mistä tämä sinun mielestäsi kielii? Etkö koskaan ole tullut ajatelleeksi, miksi opetuslapset olivat aina silloin tällöin jostain Jeesuksen opetuksista eri mieltä? Etkö ymmärrä että raamattu on hyvin ristiriitainen kirja ja että "lähinnä" vain siihen, mitä Jeesus siellä sanoo, siihen kannattaa luottaa. Vai onko mielestäsi joku UT:n henkilö tietoisempi totuudesta, kuin Jeesus?

Näin siis kirjoitti Saul, eli Paavali, kristittyjen vainoaja alkukristillisellä ajalla. Hän ei ollut Jeesuksen opetuslapsi. Perimätiedon mukaan hän ei edes koskaan kuullut, mitä Jeesus opetti.

Matt 7:21
    Jeesus: "Ei jokainen, joka sanoo minulle: "Herra, Herra!",
    pääse taivasten valtakuntaa, vaan se, joka tekee minun
    taivaallisen Isäni tahdon."

Mikä on Mikko Jumalan tahto? Eikö vain tämä Jumalan tahto olekin nyt tärkeä asia, koska sillä Jeesuksen mukaan pelastuu. Koska olen huomaavinani, että haluat pelastaa sieluja, niin olisitko nyt niin ystävällinen ja kertoisit meille kaikille ihan omin sanoin, mikä on tämä Jumalan tahto?
    Sen verran vinkiksi, että tämä asia löytyy Jeesuksen opetuksista. Nyt sinulla on erinomainen paikka johdattaa eksyneitä taivasten valtakuntaa.

Luuk 6:46, 47
    Jeesus:
    "Miksi te huudatte minulle: 'Herra, Herra!' ettekä tee,
    mitä minä sanon? Jokainen, joka tulee minun tyköni
    ja kuulee minun sanani ja tekee niiden mukaan - minä
    osoitan teille, kenen kaltainen hän on. Hän on miehen
    kaltainen, joka huonetta rakentaessaan kaivoi syvään
    ja laski perustuksen kalliolle; kun sitten tulva tuli, syöksähti
    virta sitä huonetta vastaan, mutta ei voinut sitä horjuttaa,
    sillä se oli hyvästi rakennettu. Mutta joka kuulee eikä tee,
    se on miehen kaltainen, joka perustusta panematta rakensi
    huoneensa maan pinnalle; ja virta syöksähti sitä vastaan,
    ja heti se sortui, ja sen huoneen kukistuminen oli suuri."

Eikö tässä Jeesus nimenomaan kehota ottamaan hänen opetuksistaan vaarin ja tekemään niiden mukaan? Mikko, tiedätkö sinä mitä Jeesus on opettanut? Eikö olekin yksinkertainen kysymys? Mielellään kuulisin, mitä sinulle on jäänyt mieleen.

Sinun pitäisi ymmärtää, että "pelastus" ei ole kiinni ulkoisessa palvonnassa, "Herra, Herra" huutelussa, vaan siinä, että ihminen muuttuisi ja ottaisi rakkauden omakseen. Tätä nimenomaan Jeesus opetti. Etkö ymmärrä, että Jeesus taivalsi elinaikanaan paikasta toiseen ja halusi mahdollisemman monen pelastuvan. Miten siis pelastus voisi olla siinä, että uskoo Jeesuksen olevan Kristus vapahtaja, kun hän ei edes kertonut kuka hän on? Jeesus ei koskaan opettanut, että kun uskotte ja tunnustatte, että minä olen Kristus, niin te pelastutte. Sen sijaan kirkot kyllä näin opettaa ja se on täysin harhaanjohtavaa.

Joh 8:51
    Jeesus: ”Totisesti, totisesti minä sanon teille: jos joku pitää minun sanani, hän ei ikinä näe kuolemaa.”

Tässä Jeesus kehoittaa pitämään hänen sanansa ja että kuka näin tekee, hän ei ikinä näe kuolemaa. Mikko, mitä Jeesuksen sanojen pitäminen tarkoittaa? Hyvin tärkeä asia ymmärtää tämä, eikö? Jos siis pitää Hänen sanansa ei "näe kuolemaa".

Joh 14:23-24
    Jeesus: ”Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan. Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun sanojani; ja se sana, jonka te kuulette, ei ole minun, vaan Isän, joka on minut lähettänyt."

Jeesus siis kumoaa täysin, mitä Paavali opettaa postaamassasi kirjoituksessa pelastuksesta. (Room.10.10) Yhteenvetona tästä voidaan vetää, että Paavali oli ainakin osittain harhaoppinen.

Mutta mitä ilmeisemmin, et ota kuuleviin korviisi, koska miten ihmeessä voisit olla väärässä.

3. Joonas Vierailija

Tänään klo 13.18 kirjoittamassani on viimeisestä kappaleesta jäänyt vahingossa muutama sana pois.

"On mahdollista että Jeesuksen kuolema muutti asioita henkimaailmassa niin, että jokin portti helpomapaan omaksumiseen tai pääsyyn autuuden tilaan tms. tuli mahdolliseksi, sillä itse uskon että jokaisen sellaisen kuolema joka muuttaa suhteita henkimaailmassa, tekee mahdolliseksi jotain uutta. Mutta että se olisi ehto pelastumiselle olisi hyvin narsistisen "jumalan pojan" vaatimus ja kamala keksintö Jumalalta joka pitäisi uskoa rakastavaksi Isäksi. Samalla tavalla mahdoton vaatimus kuin oli Pietarin vaatimus uskoa samaan aikaan todeksi että omaisuus oli Ananiaan ja silti sen käytöstä oman mielen mukaan joutui mitä raskaimmin tilille."

tämän piätisi olla

" On mahdollista että Jeesuksen kuolema muutti asioita henkimaailmassa niin, että jokin portti helpomapaan omaksumiseen tai pääsyyn autuuden tilaan tms. tuli mahdolliseksi, sillä itse uskon että jokaisen sellaisen kuolema joka muuttaa suhteita henkimaailmassa, tekee mahdolliseksi jotain uutta. Mutta uskominen siihen että "Jeesus ristinkuolemallaan olisi lunastanut ihmisten synnit" tai "Jeesukseen nimeen" hokeminen tai "Jeesukseen uskominen suun tunnustuksella"olisi ehto pelastumiselle olisi hyvin narsistisen "jumalan pojan" vaatimus ja kamala keksintö Jumalalta joka pitäisi uskoa rakastavaksi Isäksi. Samalla tavalla mahdoton vaatimus kuin oli Pietarin vaatimus uskoa samaan aikaan todeksi että omaisuus oli Ananiaan ja silti sen käytöstä oman mielen mukaan joutui mitä raskaimmin tilille."

Onneksi Jeesus ei Raamatun mukaan sellaista vaatinutkaan. Tuollaiset vaatimukset kuuluvat uskonsotiin ja vainohin ja ovat erityisesti vainoissa ymmärrettäviä, koksa ne vaalivat yhteishenkeä ja muistuttavat siitä miksi tässä kärsitään. Ne muuttuvat ontoiksi siinä vaiheessa kun historian kulku muuttuu ja yhä edelleen vaaditaan tunnustuksia joilla ei ole mitään tekemistä pelastuksen kanssa vaan jo tehdyn sanan säilymisen ja levittämisen kanssa..

4. KH Vierailija

Taivasten valtakunta ei ole vain mikään yksi paikka, vaan se käsittää laajasti maailmoja eri tasoineen. Sinne ei olla koskaan noustu, eikä sinne tulla nousemaan ilman rakkaudellista tasoa.

"Ylösnousemuksessa ei naida eikä mennä miehelle; vaan he ovat niinkuin enkelit taivaassa"

5. Joonas Vierailija

Et tainnut lukea kirjotustani. Ainakaan ajatuksella. En ole kirjoittanut että olisi tai olisi olematta yksi paikka enkä myöskään ole kysynyt sinulta neuvoa miten ajatella asiasta ;)

6. Apteekin Teot Vierailija

Saarnaaja on hiin sekava, ettei nykyinen lääkitys eli suppo kahdesti päivässä riitä. Auttaisiko aversioterapia tahi sähköhoito?

7. Mikko L Jäsen

Saadut tykkäykset:
    0

Toki KH, Saul eli Paavali oli ensin Jeesuksen vainooja. Mutta Damaskon tiellä Jeesus,syntiemme sovittaja ja kuolleista herättäjä ilmestyi vainoojalleen ja Herra sokaisi hänet:"Sau,Saul, miksi vainoat minua?" kysyi elävien ja kuolleitten Kristus, meidän Herramme.ks.Ap.teot 9:1...

Ja vainooja Saulista tuli Paavali,joka alkoi julistaa Jeesusta Kristusta ainoana Jumalana,joka antaa synnit anteeksi,ks. Luuk. 7, ja pelastaa helvetistä,ks. Mark 9:42-50,Ilm. 20:11-15.

Toivottavasti hyvä KH, elävä Jeesus ilmestyy sinullekin pian ja antaa sydämeesi Pyhän Henkensä kirkastamaan Jumalan väkevää sanaa. Silloin sinäkin alat julistamaan ristiinnaulittua ja kuolleista herätettyä Jeesusta. Meidän Herramme pelastaa helvetistä ja antaa syntielämästä ja ihmisviisaudesta parannuksen tehneelle vaeltajalle sielunrauhan ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.

Sillä Herra on hyvä.

8. KH Vierailija

Matt 7:21
    Jeesus: "Ei jokainen, joka sanoo minulle: "Herra, Herra!",
    pääse taivasten valtakuntaa, vaan se, joka tekee minun
    taivaallisen Isäni tahdon."

Mikko, mikä on taivaallisen Isän tahto?

9. KH Vierailija

Lisätäkseni vielä..

Joh 8:51
    Jeesus: ”Totisesti, totisesti minä sanon teille: jos joku pitää minun sanani, hän ei ikinä näe kuolemaa.”

Mitä Mikko tarkoittaa Jeesuksen sanojen pitäminen? Pitäisi siis uskoa mitä Jeesus on opettanut ja sitten tehdä myös niin. Se on sitä sanojen pitämistä vai oletko asiasta eri mieltä? Mitä Jeesus opetti kansalle, mitä hän pyysi ihmisten "pitämään"? Kertoisitko.

Kuule Mikko, ei pelkkä "kuuleminen ja uskominen" mitään auta, vaan pitää myös tehdä mitä Jeesus on pyytänyt tekemään. Äläkä nyt sekoita tähän "tekemiseen" laintekoja, se on täysin eri asia. Muista, että mikään ulkoinen palvonta, uskominen että Jeesus on Herra vapahtaja, ei tuo pelastusta! Kai sinä hyvänen aika osaat lukea, mitä Jeesus UT:ssa sanoo. Unohda Paavalin höpinät, mies ei perimätiedon mukaan koskaan kuullut mitä Jeesus opetti ja se kyllä näkyy. Siinä Paavali kyllä oli oikeassa, kun hän sanoi, ettei lainteoilla pelastu.

Mikko, mitä Jeesus aikanaan opetti kansalle, osaatko sanoa? Muista, että Jeesus taivalsi paikasta toiseen kansan keskuudessa pelastaakseen sieluja taivasten valtakuntaan, mutta hän ei koskaan opettanut, että "uskokaa, minä olen vapahtaja, niin pelastutte". Hän ei koskaan kertonut kansalle kuka hän todellisuudessa edes oli. Jos kerta Hän ei kertonut kuka oli, niin miten ihmeessä pelastus voisi olla siinä, että vain uskoo, että hän on vapahtaja? Täysin absurdia ja harhaan johtavaa opetusta kirkkojen puolelta. Jeesus ei koskaan opettanut tällaista erhettä pelastuksesta!

Lue nyt se UT tarkasti uudelleen ja katso mitä Jeesus siellä opettaa pelastuksesta! Älä anna vanhojen kaavojen ja egosi olla sen tiellä, että näkisit totuuden tässä asiassa.

10. voi jee Vierailija

olipa tyhmä vastaus

11. Terhen Vierailija

Niin Raamatun mukaan, mutta se nyt on vain yksi kirja....Myyttikokoelma. Romaaneihin voisi rinnastaa, tai satukirjoihin.

12. Hyvä Vierailija

Joonas, Mikko L on pelkkä nobody. Mitään muuta se ei osaa kuin kopioida tekstiä Raamatusta. Itsellä ei ole mitään sanottavaa. Aika surkea saarnamies.

lisäksi vielä sen sortin uskovainen juuri joka ei mitään rakkauttta julista. Mikko ei todellakaan seuraa Jeesusta. Jeesus ei pelottele ja uhkaile.

13. KH Vierailija

Jeesus sanoi: "Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän." Eikö Jeesus ollut mitä rakastavin ja laupein ihminen? Tämän pohjalta voidaan vetää yhteenvetona se tosiasia, että myös taivaallinen Isämme on rakastavaa laatua. Kysymys: Kumpi osaa olla rakastavampi, taivaallinen Isä vai maallinen isä? kuka teistä on se ihminen, joka antaa pojallensa kiven, kun tämä pyytää leipää, taikka, kun hän pyytää kalaa, antaa hänelle käärmeen? Kuka isä se on teistä, joka lähettäisi lapsensa ikuiseen helvettiin?

Isä ei lähetä ketään minnekään helvettiin, se on täyttä puppua! Itkua ja hammasten kiristystä on havaittavissa vain taivaan valtakunnan ulkopuolella evoluutionäärisissä maailmoissa, jotka menevät kehityksessä eteenpäin omaa tahtiaan. Ajatelkaa nyt, ihminen joka ei uskoisi Jeesuksen olevan vapahtaja, niin taivaallinen Isä lähettäisi ihminen sen vuoksi ikuiseen helvettiin. Näin siis vielä tämän päivän kirkot opettavat. Herran jestas sentään... He eivät osaa tulkita raamattua, ikävä kyllä. Kun sokea sokeaa taluttaa, niin he molemmat he kuoppaan lankeavat.

14. Joonas Vierailija

Taidat olla oikeassa. Piti kuitenkin yrittää saisiko häneltä vastauksia. Onhan raamattu keskeinen ja monia tulkintoja sisältävä kirja kulttuurissamme. Harmi ettei Mikko L kykene vuorovaikutukseen.

15. Noh noh Vierailija

Ja sinäkö osaat? Miksi sinun tulkintasi ovat yhtään uskottavampia kuin jonkun muun?

16. KH Vierailija

Noh noh... Ainakin olen yrittänyt saada Mikko L vastaamaan kysymyksiin, mutta vähän huonolla menestyksellä. En sano, että olisin välttämättä aina ja kaikessa oikeassa, mutta sattuu olemaan jonkin verran kokemusta "aiheesta". Olen keskustellut kirkkoherroja myöten tästä "pelastuksesta" ja saanut muutamat heistä ajattelemaan asiaa uudelleen. Mikko näyttäisi olevan vaikea tapaus, mutta näitähän riittää. Jos vaikka otetaan UT, niin siellä on hyvin selvästi ilmaistu asiat miten ne ovat. Mutta voit sinäkin vastata esittämiin kysymyksiin ja kertoa mitä mieltä olet. Jos olet asiasta eri mieltä, niin teen sinulle mielelläni muutaman vastakysymyksen.

17. Sivaltaja Uskonnoton

Saadut tykkäykset:
    17
    Oletko lukenut Uuden Testamentin alkuperäistä versiota? Sitä, mikä se oli, ennenkuin mikään taho sitä muokkasi tai käänsi alkuperäiskieleltä muille kielille. Kääntäessä tapahtuu aina väistämättä muutoksia alkuperäiseen asiasisältöön, joten emme voi tietää, mitä jokin Raamatun lause on alunperin tarkoittanut.

Nämä tosiseikat huomioon ottaen on mielestäni hieman huvittavaa väitellä Raamatun "oikeasta" tulkintavasta.

18. On sekin Vierailija

huvittavaa jos et ymmärtänyt mistä raamatun laitoksen tulkinnasta ketjussa kirjoitettiin.

19. KH Vierailija

Mistä sitä tietää, vaikka UT olisi täyttä roskaa. Mutta minä joka tapauksessa menen 1938 käännöksen mukaan ja käyn dialogiaa sen tiedon pohjalta.

20. oomen amen Vierailija

Olipa mahtava oivallus:))

Voi hyvät hyssykät sanoisi muorit sivaltajan kanssa.

21. aaoo Vierailija

Mene vain.

Onhan sinun kirjoituksista huomattu jo että olet muiden kuin oman itsesi ajattelukyvyn vietävissä.

22. synti nro 1 Vierailija

Valehtelet.

23. KH Vierailija

Kenen muiden?

24. KH Vierailija

Mistä?

25. lyhyesti Vierailija

siellä ollaan läsnä eikä niin kuin sinä kiertelit:))

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri