6- ja 7-vuotiaat kaverukset vetäytyvät kahdestaan huoneeseen ovi kiinni.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja momo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

momo

Vieras
Eli meillä on itsellämme tyttö 6v ja tämän kaveri 7v on täällä tänään kylässä.
Oli myös eilen. Tytöllä on liitutaulu, jossa luki eilen isoin vinkuroin kirjaimin 'pippeli ja pimppi', koittivat peittää sitä kädellään kun menin kattomaan mutta kyllähän mä sit sen näin.
Ovea tosin pyytävät kiinni, koska haluavat olla kahdestaan ja puhuvat tuolla keskenään just tuollaisia juttuja. Käskevät myös että mun pitäisi pysyä omassa huoneessani, ja jos minulla on tytöille asiaa, minun tulee huutaa se heille ja he avaavat oven. Laittavat myös tuolin oven eteen ettei pääsisi sisään...
Mitä heille tulisi sanoa? Mitä pitäisi tehdä?
Oon ihan lirissä, aina touhuavat tuollaista kun toi 7v tulee meille kylään.
Helppiä, vinkkejä, PLIIS!

Onhan se toisaalta normaalia että nuo asiat lapsia kiinnostavat mutta käsket vain jättää oven auki ja toisaalta voithan itse keskustella heidän kanssaan kun kerran lapset asiasta jo keskenään puhuvat. Meillä on aina avoimesti asioista puhuttu ja tuollainen ns. aikuisten selän takana kuiskuttelu on loppunut siihen.

Voi hyvä jumala. Lapsesi ja hänen kaverinsa käyttäytyvät normaalin lapsen tavoin. Sinä luot pelisäännöt: ovi pysyy leikkiessä aina auki tai leikit loppuu saman tien ja kaveri laitetaan kotiin. Mitä tulee noihin pimppi-juttuihin, niin so what? Normaalia.

[QUOTE="vieras";26860442]Onhan se toisaalta normaalia että nuo asiat lapsia kiinnostavat mutta käsket vain jättää oven auki ja toisaalta voithan itse keskustella heidän kanssaan kun kerran lapset asiasta jo keskenään puhuvat. Meillä on aina avoimesti asioista puhuttu ja tuollainen ns. aikuisten selän takana kuiskuttelu on loppunut siihen.[/QUOTE]

Oon sanonut että jättäkää ovi auki, ja ovat kuiskutelleet.
Olen kysynyt että mistä te puhutte, kuulemma sellaisesta josta eivät halua että kukaan kuulee.
Sitten kysyin, että haluatteko puhua mulle siitä, niin ilmoittivat että ei koska se on salaisuus mistä me puhutaan ja sä et tiedä koko asiasta :D
Muuta? Miten tuon sais loppumaan vai tarviiko sitä saada loppumaan olleskaan?

Tuli heti mieleen oma lapsuuteni. Oltiin parhaan kaverini kanssa molemmat noin 8v kun aloitimme yökyläilyt. Ovi oli aina kiinni ja ensin lueskeltiin Reginoita joita äitini tilasi. Sen jälkeen aika pian aloitimme kehoon tutustumisen, eli tutkimme toisiamme ihan pelkästä mielenkiinnosta. Joskus leikimme vaatteet päällä että muka rakastellaan, Reginoista oltiin luettu juttuja. Lisäksi saimme kylpeä yhdessä kun meillä oli kylpyamme. ovi aina lukkoon ja siellä kans leikittiin että muka naimme. Ei se ollut mitään koskettelua eikä sellaista, liekkö edes tuntunut hyvältä. Lähinnä sellaista tutustumista asiaan. kesti ehkä vuoden verran jolloin mielenkiinto suuntautui muihin asioihin.

En usko että vanhempamme tiesivät asiasta, en tiedä miten olisivat reagoineet jos olisivat tienneet. Jäi ihan hyvät muistot ja sen jälkeen ensimmäinen rakkaus olikin seuraava jonka kanssa sellaista harrasteltiin ihan aikuisten oikeesti :D

Oon sanonut että jättäkää ovi auki, ja ovat kuiskutelleet.
Olen kysynyt että mistä te puhutte, kuulemma sellaisesta josta eivät halua että kukaan kuulee.
Sitten kysyin, että haluatteko puhua mulle siitä, niin ilmoittivat että ei koska se on salaisuus mistä me puhutaan ja sä et tiedä koko asiasta :D
Muuta? Miten tuon sais loppumaan vai tarviiko sitä saada loppumaan olleskaan?

MIKSI se pitäisi sinusta saada loppumaan? Mitä he tekevät väärin?