6-vuotiaan öiset kauhukohtaukset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Osaiskohan kukaan viisaampi neuvoa mitä? Eli ongelmana on tämä meidän 6-vuotias tyttö joka on nyt kahden kuukauden ajan joka yö herännyt painajaisiin ja kirkuu kuin syötävä..Välillä on myös ihan selkeästi unessa kun yrittää puhutella ja ei myöskään osaa kertoa mitä unta hän on nähnyt, aamulla on sitten todella väsynyt kun yö menee itkeskelyyn.. Mietin että pitäiskö ottaa yhteyttä neuvolaan kun tuntuu että tämä on vain pahennut vai voiko tämä olla jotain ikään liittyvää niinku olen jostain kuullu?!Jos kellään ois mitään käytännön neuvoja niin kiitos tuhannesti jo valmiiksi!

Meillä tyttö sai 3v ikäisenä samanlaisia kohtauksia, ja lapsen iän takia käytiin juttelemassa perheneuvolassa psykiatrisen sairaanhoitajan kanssa asiasta. Ja tyhmä äiti, kun ei edes tajunnu, että meillähän oli aivan selkeä syy, mikä nuo kohtaukset laukasi. :headwall: En vaan itse osannu ajatella tarpeeksi kauas meidän elämää niiden kohtausten alkamisesta.
Ohje oli, että lapsi samaan huoneeseen nukkumaan vanhempien kanssa, siinä on paljon helpompi kontrolloida itse noita kohtauksia. Yövalo on sen jälkeen edelleen käytössä.
Kannattaa käydä juttelee ammatti-ihmisen kans asiasta!!

Yhteistyössä