6-vuotiasta joutuu aina patistaan :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja peekele
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

peekele

Vieras
Kaikki iltatoimet, aamutoimet, lähdöt ja tulot on yhtä tuskaa, kuin hidastettua filmiä.
Patistaa joutuu usein. Olen kokeillut myös patistamattomuutta, eli olen antanut sen oman ajan kanssa esim. pukea päivävaatteet. Jos ei komenna vähintään 10 kertaa, saattaa lapsi hillua koko päivän pelkissä pikkareissa (kokeilin ihan huvikseni tätäkin).

Mulla palaa kiinni tuon lapsen kanssa! Tutkituttanut olen ja ihan normaalilapsen diagnoosin on saanut. :'(

Meillä 6v tyttö harrastaa tuota vetkuttelua kans. Joka asiassa. Nykyisin ollaan myöhässä joka paikasta ja illat venyy pitkäksi kun neidin saa nukkuman pirskatin myöhään ton temppuilun takia. Kun jotain pyytää tekemään ei oo kuulevinaan vaan jatkaa omaa tekemistään (esim piirtämistä). Päivät on pelkkää patistamista, ei jaksais!

Ja toinen juttu on toi traagisuus ja teatraalisuus... jos jotain menee pieleen niin maailma kaaaatuuuuuu...... se on kuin joku primadonna jostain -40 - luvulta....

Mun tyttö täyttää joulukuussa 6 v ja on alkanut hidastumaan.

Aamulla pukee triplasti sen ajan mitä pikkuveli 3 v 10 kk....mutta pukee kuitenkin.

Traagisuus ja teatraalisuus kuulostaa myös kovin tutulle :D

Kai nää on kuusivuotiaiden tyyppivikoja :xmas:

No meidän esikoinen ilmoittautuu joukkoon mukaan, hra viis vee :D! Hiukanko on tahmeeta tuo liikkeellelähtö, kun pitäs päästä jotenkin mahdollisimman pienellä vaivalla omiin vaatteisiinsa. Viimeksi tänä aamuna katsoin juipin touhuja sillä silmällä, että pitänee hommata Teatterikorkeeseen hakupaperit hyvissä ajoin... Ei taida tuohon Talenttiin enää ehtiä...:D

Noi kuuluu ihan ikävaiheeseen. Mistäköhän luin, että noin eskari-ikäsenä lapsi muuttuu varsin kömpelöksi, on kuin norsu posliinikaupassa. Tai jotain sellasta...

"Lapsen kehitys voi vaikuttaa taantuneelta. Tämä voi hämmentää vanhempaa: "Kohtahan sinun pitäisi olla kypsä kouluun! Mitä tästä mahtaa tulla?" Useimmista esikoululaisista sukeutuu kuitenkin kelpo koululaisia. Lapsen uskoa omaan selviämiseen ja pärjäämiseen kannattaa tukea. Koulusta ja siellä selviämisestä ei pidä tehdä peikkoa.

Nopean kasvun vaihe voi tehdä lapsen kömpelöksi ja levottomaksi, pitkäksi venähtäneitä raajoja on ehkä vaikea hallita. Lapsi voi kompuroida ja törmäillä, valua vetelästi tuolilla istuessaan. Aamutoimiin tarvitaan usein enemmän aikaa kuin aiemmin. Lapsi voi tarvita myös enemmän unta kuin yleensä."

http://vanhemmat.mll.fi/lapsi_kasvaa_ja_kehittyy/6-7vuotias.php?dir=/lapsi_kasvaa_ja_kehittyy

Alkuperäinen kirjoittaja Ildynia:
Noi kuuluu ihan ikävaiheeseen. Mistäköhän luin, että noin eskari-ikäsenä lapsi muuttuu varsin kömpelöksi, on kuin norsu posliinikaupassa. Tai jotain sellasta...

"Lapsen kehitys voi vaikuttaa taantuneelta. Tämä voi hämmentää vanhempaa: "Kohtahan sinun pitäisi olla kypsä kouluun! Mitä tästä mahtaa tulla?" Useimmista esikoululaisista sukeutuu kuitenkin kelpo koululaisia. Lapsen uskoa omaan selviämiseen ja pärjäämiseen kannattaa tukea. Koulusta ja siellä selviämisestä ei pidä tehdä peikkoa.

Nopean kasvun vaihe voi tehdä lapsen kömpelöksi ja levottomaksi, pitkäksi venähtäneitä raajoja on ehkä vaikea hallita. Lapsi voi kompuroida ja törmäillä, valua vetelästi tuolilla istuessaan. Aamutoimiin tarvitaan usein enemmän aikaa kuin aiemmin. Lapsi voi tarvita myös enemmän unta kuin yleensä."

http://vanhemmat.mll.fi/lapsi_kasvaa_ja_kehittyy/6-7vuotias.php?dir=/lapsi_kasvaa_ja_kehittyy

Kiitti kun muistutit, olin unohtanut nuo sivut. Olipa tuttua tekstiä, tunnistin 6 vuotiaani kyllä ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Ildynia:

kiitos tästä linkistä..

Yhteistyössä