6kk vauva

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitäs
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitäs

Vieras
Kuinka paljon teidän 6kk vauvat ovat sylissä? Entä kuinka paljon lattialla? Entä sitterissä? Kuinka paljon teette jotain vauvan kanssa (siis syöttämisen yms lisäksi, leikitte tms) päivässä?

Meillä on 6kk ikäinen vauva joka ei ikinä ole sitterissä, mutta paljon viihtyy lattialla. Juttelen kyllä sille ja laulan yms ja monesti olen sen kanssa lattialla tai välillä se on sylissäni, mutta mietin että olenko sen kanssa tarpeeksi? Välillä kun sitä ei hirveesti kiinnosta seura vaan tykkää oleskella yksinkin lelujensa kanssa.

Ole tyytyväinen jos viihtyy keskenäänsäkin :) Kyllä varmasti vauva ilmoittaa jos seuraa haluaa? Ihanaa, että joku on huolissaan tuollaisesta asiasta! Läsnäolo ja vauvan hoivaaminen muutenkin kun perustarpeet on tosi tärkeätä... :)

Meillä poika 8kk, mutta vastaan silti: sitteri jäi kuukausi takaperin käytöstä, nykyään sen päälle mennään vaan kiipeilemään ja joskus 5-6kk kohdalla alkoi viihtymään hyvin lattialla... Meillä lauletaan, leikitään, halitaan ja "jumpataan" ja hömpötellään kaikenlaista... Oikeastaan nyt on taas sellanen kausi päällä, että kokoajan täytyisi olla yhdessä eikä äiti saa mennä edes toiseen huoneeseen käväsemään eli yhdessä ollaan kokoajan :D Ei tuon ikäisen kanssa touhujen tarvitse olla vielä niin ihmeellisiä, kunhan antaa läheisyyttä :) Sylissä ei paljon viihdy, mutta onneksi välillä tulee rauhoittumaan ja sillon paijaan ja halin vauvaa tai luen kirjaa...

Viimeksi muokattu:
Meillä 6kk ikäinen tyttö.

Lattialla viihtyy hyvin ja tykkää leikkiä siellä, leikin sen kanssa niin, että se on joko sitterissä, lattialla tai sylissä. En tiedä varsinaisesti mitään aikoja, mutta suurimman osan ajasta kun se on hereillä olen seurustelemassa (juttelen, leikitän jne) sen kanssa... Viihtyy kyllä hyvin omassa seurassaankin (lelujen kera) pieniä aikoja ja saatan sillä aikaa katsoa tv:tä tmv. mutta vähintään samassa huoneessa olen melkein kokoajan (wc-käynnit tmv. tietysti erihuoneessa...)

En usko, että olet liian vähän lapsesi kanssa :) Itse koen sen ihan normaalina, etten joka sekunti ole liimautunut vauvaani vaan se saa leikkiä lattialla jne myös välillä. Siinähän se saa koetella omaa osaamistaan ja kokeilla esim. kääntyilyt, ryömimiset ymv. jotka aikanaan oppii. Jos olet kuitenkin ihan lähettyvillä kokoajan jne niin on se lattialla leikkiminenkin ihan terveellistä lapselle kehityksen kannalta :)

En tosin ole mikään asiantuntija.

kiitos vastauksista :)

Meidän vauva lattialla ollessaan liikkuu ja touhuaa hirveästi (huomaa siitäkin että on paljon hoikempi kuin muut ikäisensä, vaikka syö saman verran). Sylissä ollessaankin se on koko ajan kuin lentoon lähössä :D pyörii ja yrittää kiivetä ja ottaa kaikkea kiinni ja vääntelehtii ja heiluu ympäriinsä :)

Yhteistyössä