6v juuri sanoi minulle "äiti ethän koskaan polta tupakkaa"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Valistaja Rouva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Valistaja Rouva

Vieras
Ihan helposti pystyin lupaamaan. Sitte se kysyi, miksi jotkut polttaa tupakkaa. Vastasin, että siksi, kun jotkut ihmiset on tyhmiä ja ne polttaa, vaikka lääkäritkin sanoo, että se tekee kipeäksi. "Eihän mummo ole tyhmä" -Kyllä kaikki jotka polttaa on vähän tyhmiä kun leikkii terveydellään.

Minä olen harrastanut tässä asiassa terveyskasvatusta 3-vuotiaasta asti. Olenko tehnyt väärin? Mielestäni en jos sillä säästän lapseni tulevilta sairauksilta. Itse ja mieheni emme ole koskaan polttaneet. Mutta lähipiirissä melkein kaikki muut aikuiset polttavat ja lapset näkevät niistä esimerkin, että se on muka hieno juttu ja sallittua. Mutta minä kerron lapsilleni asiat aina niin kuin ne ovat, iälle sopivalla tavalla.

Aivan, valistus se parhaiten tehoaa, mullakin 21 v ja 24 lapset eivätkä kumpikaan polta, kun äiti on hyvin valistanut mustista keuhkoista. Nyt haasteena saada pidetyksi nuo pienemmät pois tupakan kimpusta, valistus hyvin jo aloitettu =)

meilläkin lapset on tupakkavastaisia, vaikka mä poltankin.

ei se, et mä itse poltan tarkoita sitä etten valistaisi lapsia siitä.

mä olen valistanut sekä tupakan haitoista, et siitä, et vaikka joku tekee jotain, ei sitä itse tarvitse tehdä perässä :whistle:

Ihan samalla tavalla olen minäkin lapsille kertonut, kun ovat asiasta kysyneet..ja meillä on näitä varottavia esimerkkejä valitettavasti ollut lähipiirissä ihan liikaa, muutaman vuoden sisällä on 3 läheistä kuollu keuhkosyöpään yks näistä oli lasten ukki

Hyvä juttu! Itse kärsin lapsena suuresti siitä, että vanhempani polttivat, pelkäsin sairaasti heidän kuolevan tupakkaan (kun olin jostain niin kuullut tai lukenut), se oli lapselle kurjaa, itse en polta enkä hyväksy polttamista. Nykyisin en enää pelkää vanhempieni sairastumista tupakkatauteihin, vaan ajattelen sen olevan aikuisen omaa tyhmyyttä.

Ei kai kukaan haluakkaan että oma lapsi alkaa polttamaan. Kyllä meilläkin sanotaan että se tyhmää on, vaikka sitä olen itse tehnytkin. Mies polttaa edelleen. Toivon kuitenkin että lapseni osaa käyttää omaa päätään ja tekee miten itse parhaaksi näkee. Se että ei polta ei kyllä takaa sitä ettei voi keuhkosyöpään kuolla.

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:
meilläkin lapset on tupakkavastaisia, vaikka mä poltankin.

ei se, et mä itse poltan tarkoita sitä etten valistaisi lapsia siitä.

mä olen valistanut sekä tupakan haitoista, et siitä, et vaikka joku tekee jotain, ei sitä itse tarvitse tehdä perässä :whistle:

:laugh:

Minun äidillä vähän sama tyyli. Meitä on viis sisarusta. Kaks vanhinta alkoi polttaa heti teininä. MInä en, astmaatikko ei polta. Nuorimmaista olen ite yrittäny valistaa teinistä asti ja järkytyin ihan pirusti, kun se alkoi polttaa 18-vuotiaana siskojen vaikutuksen alla. Ei kuulemma ollu töissä tauoilla muutakaan tekemistä.

Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:
Hyvä juttu! Itse kärsin lapsena suuresti siitä, että vanhempani polttivat, pelkäsin sairaasti heidän kuolevan tupakkaan (kun olin jostain niin kuullut tai lukenut), se oli lapselle kurjaa, itse en polta enkä hyväksy polttamista. Nykyisin en enää pelkää vanhempieni sairastumista tupakkatauteihin, vaan ajattelen sen olevan aikuisen omaa tyhmyyttä.

:wave: Sama!

Mut te jotka poltatte ja sanotte et se on tyhmää teidänkin mielestä..niin miks te sitten poltatte?ehkä tyhmä kysymys mut en ole ite koskaan ymmärtäny, et miks ihmiset polttaa

Yhteistyössä