6v. lapsi ja kaverit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Inkivääri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Inkivääri

Jäsen
09.04.2005
477
0
16
Paljonko teidän eskaikäisillä lapsilla on kavereita joita tapaavat iltaisin? Meidän poika on esikoulussa ihan suosittu kaveri, mutta iltaisin on aina pikkuveljen kanssa (paitsi kerran viikossa jalkapalloharjoitukset koululaisten kanssa). Samassa talossa asuu yksi lapsi mutta ei ole pojan kanssa kaveri, ja ystäviemme lapset ovat joko paljon vanhempia tai paljon nuorempia. Mietin että kuinka paljon pojan ongelmat (esikoulussa on hieman tottelematon ja vaikea noudattaa ohjeita) voi johtua siitä että kavereiden kanssa saa olla vain 9h/päivässä siellä -> onko se niin harvinaista herkkua että ei osaa kavereiden takia keskittyä sitten ohjaukseen.

Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
meillä on oikeastaan yksi samanikäinen jonka kanssa tapaa n kerran viikossa iltaisin. päiväkodissa kyllä on kavereita eikä yksin tarvitse siellä olla

Oletko sinäkin sitä mieltä että illat voikin rauhoittaa oman perheen kanssa olemiseen, eikä tarvita kavereita (vielä)?

Alkuperäinen kirjoittaja Inkivääri:
Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
meillä on oikeastaan yksi samanikäinen jonka kanssa tapaa n kerran viikossa iltaisin. päiväkodissa kyllä on kavereita eikä yksin tarvitse siellä olla

Oletko sinäkin sitä mieltä että illat voikin rauhoittaa oman perheen kanssa olemiseen, eikä tarvita kavereita (vielä)?

kyllä mun puolesta kerran-kaksi viikossa voi vierailla kaverin luona tai kaveri meillä, mutta jos joka ilta lähdettäs luuttuamaan pitkin kyliä tulis stoppi

Alkuperäinen kirjoittaja Inkivääri:

Multa et kysyny mutta mä olisin tätä mieltä ja näin on myös meillä.

Meilläkin poju on suosittu eskarissa, ja muutama (n. 4) sellainen kaveri on, joiden luona käy säännöllisesti. Harvoin tosin iltaisin, lähinnä viikonloppuina päivisin. (Tai sitten kaveri/kavereita käy meillä ).

Meidän 5,5v käy 3 kertaa viikossa puolipäiväkerhoa ja sen lisäksi 1-2 krt viikossa on kaveri kylässä tai kyläilee itse.
Myös pari-kolme kertaa viikossa ulkoillaan niin että on kavereita.

Eli periaatteessa joka päivä tapaa jonkin kaverin jossain, huomaan mä :D

Mutta ei se käytännössä niin mene vaan pari päivää ollaan kyllä ihan oman perheen kesken.

Meillä eskaripojalla ei juuri koskaan muita kavereita kuin pikkuveli 4,5v. Kerran viikossa tunnin pituiset futistreenit. Joskus saattavat olla naapurin eskaripojan pihalla tai meidän pihalla tai meillä. Toisaalta, jos iltaruuan jälkeen joskus klo 17 maissa lähdettäs kylille pariks tunniks riehumaan, vois iltarauhoittuminen olla kohtuullisen hankalaa. Nukkumaan kun mennään klo 20 ja iltapala syödään 19.

Meillä ei ole tytöllä kavereita juuri ollenkaan eskarin ulkopuolella, vaikka tuntuu siellä viihtyvän ja kavereista puhuu.

Yksillä synttäreillä vasta kävi, mutta sitten on tässä ollu sairastelua sun muuta, että ei ole päässyt uudestaan sen kaverin luokse.

Eilen eräs tyttö kysyi siellä eskarin pihalla, että saako *** tulla meille? Mä sit katsoin tytön äitiä ja sanoin, että miksikäs ei , mutta miten teille sopii.
Tyttö halus heti, mutta äitinsä sanoi että tänään ei käy ja mutisi jotain siihen perään. Tyttö sit sanoi, että huomenna sitten ja lähti autolle. Äitinsä sanoi mulle, että katsellaan sit huomenna ja mä olin et ok.

No tänään sit eskarista menin tyttöä hakeen niin se edellispäivänen äiti sanoi nippa nappa hei ja pakeni paikalta...

en tiedä mitä tuostaki ajattelis ku nuo tytöt kuiten viihtyvät toistensa seurassa ihan ok.

Tuli mieleen ku meidän neiti täs näytti et missä se perhe asuu, että häpeävätköhän ne jotenki sitä kotiaan ku se on sellanen vanha ja vanhan näköinenkin se talo ja näkyi piharakennus olevan täysin remontin alla??

Miten mä asian esittäsin silleen nätisti ku ei tää meidänkään talo mikään ruusu ole (vanha myös) ja mielellään tytölle ihan tavallisesta perheestä niitä kavereita haluisinkin ku meilläkin on super tavallista ja yläkerta aika karmeakin (lastenhuonekin siellä) ku ei sitä ole mitenkään rempattu vielä?

Juu sori meni vähän asian vierestä, mutta toi häpeä tuli vähän siitä mieleen ku miettii sitä itekkin välillä, että voi kun toi tyttö pitäs huoneen järjestyksessä joskus niin vois pyytää kavereitaki käymään...

Yhteistyössä