6v poika aina ollut vastaan vänkääjä(neuvoja miten sitä jaksaa hermostumatta) nuorempi lapsi taas

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äippä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äippä"

Vieras
tekee asiat niinku kuuluu(yleensä) vaikka on 4v nuorempi veljeään. nuoremman kanssa on ihan mukavaa, vanhempi lapsi aina en tee,ei käy,miksi pitää,miksi minä kun ei toi xx, aina joka asiaan (no tämä ei ole pahinta mitä tekee) mutta tulee kaiken muun päälle, kun vaan joskus olisi edes vähän aikaa sellanen että okei. mut ei vastaan on vänkättävä,vaikka nyrkein jos muu ei auta. ei voi vaan uskoo että ei on ei. ja vaatteita laitetaan enempi jos on kylmempi.huoh

Meillä ei sanelupolitiikka pelitä, ellei ole myös perusteluja. Minäkin haluan tietää miksi jokin minun mielestäni hölmö juttu, kuten pipon pukeminen, on tehtävä.

Aina ei tietenkään aika tai hermot riitä keskusteluun, mutta silloin otetaan käyttöön "tottele ensin, kysele sitten"-sääntö.

Meillä on sama juttu, joskin 6v nuorin. Jos asiat ei mene kuten herra haluaa, kauhea uhittelu ja vänkääminen. Tosi raskasta.
Enkä sanoisi että olisimme sen toisin kasvattaneet kuin muut (5 muuta) kasvattaneet. Riitaa tulee lähes kaikesta ja se syö voimia tosi paljon.
Aiemmin luin, olisiko joskus keväällä, että tämä kuuluu johnkin uhma kauteen mutta milloin se loppuu???
Voihan se olla että on vaan luonteeltaan niiiin erilainen kuin nuo aiemmat, ja tulee aina olemaan vaikeampi. Toivottavasti vain uhmaa. Mutta tiedn tuon niiiiiiin hyvin. Enkä tiedä miten sitä jaksaa jos se jatkuu ikuisuuksiin.

huoli pois, kyllä se ohi menee, mutta tulee sitten TAAS takaisin viimeistään teininä ;)

Meillä auttoi myös se, että ei vaan yksinkertaisesti lähtenyt väittelemään. Ja jos halusi tietää miksi minä muttei toi, niin sanoin monesti, että saat vastauksen sitten, kun teet ensin ja äänen sävy on toinen.
Siis kun monesti se tulee sellaisella narinalla tai tyyliin " no joo-oooo, miks mun pitää, äää-ää", jos tiedätte, rasittavaa. Tuollaiseen tyyliin jos kysyi, en suostunut vastaamaan, jos kysyi nätimmin, vaikka että " ääh, miksi toi hattu pitää aina laittaa päähän, mutta kesällä ei tarvitse" niin vastaan kyllä.

Yhteistyössä